Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

    Het is maar weer eens tijd voor een nieuwe lensaankoop.

    Ik werk momenteel met een Canon 30D en maak veel gebruik van 24mm. Omdat ik vaak foto's neem in omstandigheden met weinig of wisselende lichtsterkte zou ik graag overschakelen op F 1.4.

    Is er al iemand die ervaring heeft met deze lens? Canon EF 24mm f/1.4L USM II
    Ik ben momenteel ook gelukkig eigenaar van de Canon EF 24-70 f/2.8L en vraag me dus af of ik heel veel meerwaarde ga hebben met deze prime lens?

    Zoja, plus en min punten? Heb al enkele goede reviews gelezen maar als jij nog weet hebt van een goede mag je die hier zeker linken of doorsturen via pb.

    Mvg
    Jellen
    Last edited by Jellen; 31 mei 2009, 18:29.

  • #2
    Re: Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

    Ik heb de 24/1.4 I en da's een dijk van een objectief. Bij jou wordt dat een 38mm equivalent, en da's ongeveer een 35 mm op FF. Valt niets slechts van te zeggen, alleen dat ik de MkII te duur vind. Daarom onlangs eentje hier op de kop getikt

    Prime lenzen zijn voor mij een levensstijl. Ik draai niet graag aan zoomringen en als ik op voorhand weet welke foto's ik ga maken, zet ik er liefst een prime op.
    Mijn standaard zoom is meestal door "de jeugd" in gebruik.

    Geloof me, op 2.8 heb je ook nog een beperkte scherptediepte.

    De vraag is of jij het prettiger vindt om vooraf te kiezen welke foto's je wil maken?
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

      Een test kan je hier lezen:
      Is the Canon EF 24mm f/1.4L II USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


      En als je die gelezen hebt, dan rij je morgen misschien al naar de winkel om ze te halen.

      De 24mm f1,4 L II is heel goed, maar voor mij is ze wat te duur.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

        Bedankt voor jullie reacties.

        Die review had ik al gelezen en is inderdaad zeer positief over de lens. Ze beweren zelfs dat de meerwaarde van een MKII gerechtvaardigd is.

        Het principe van Prime lenzen is nieuw op mijn Digitaal toestel, wel mee gewerkt nog in Analoog. Ik weet dat de flexibiliteit natuurlijk wegvalt maar dat heb ik over voor een snellere focus, minder flare, scherpte, ...

        Ik ben heel tevreden van men zoom 24-70mm L f2.8
        Maar wil eigenlijk nog lichtsterker gaan zodat ik de iso waardes laag kan houden.

        Nu was ik wel wat aan het twijfelen. Misschien later een upgrade naar Canon 5D MKII en nu een Canon EF 16-35mm f2.8 MKII want lager als 24mm ontbreekt eigenlijk uit mijn gamma.

        Hoe zouden jullie dit probleem aanpakken? :-)

        Mvg
        Jellen

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

          Ik vind die 24mm F1.4 ook wat te duur hoor.
          Imo kan je beter dat geld in een 2dehandse 5D (of nieuwe 5dII) steken.
          Die 5D geeft al je (EF) lenzen een heel nieuw leven. Daarmee is je probleem van je lichtgevoelig lens niet opgelost. Maar meestal gebruik je toch die primes maar vanaf 2.8 ofzo omdat daaronder beelden te soft zijn en je DOF te beperkt is.

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

            Oorspronkelijk geplaatst door Jellen Bekijk bericht
            Ik ben heel tevreden van men zoom 24-70mm L f2.8
            Maar wil eigenlijk nog lichtsterker gaan zodat ik de iso waardes laag kan houden.

            Nu was ik wel wat aan het twijfelen. Misschien later een upgrade naar Canon 5D MKII en nu een Canon EF 16-35mm f2.8 MKII want lager als 24mm ontbreekt eigenlijk uit mijn gamma.

            Hoe zouden jullie dit probleem aanpakken? :-)

            Mvg
            Jellen
            Ik heb zelf gekozen voor de 16-35 f2,8 II, omdat die voor mij lichtsterk genoeg is in dat bereik. Ik heb wel lichtsterkere primes, maar tot 50mm heb ik niet gemakkelijk een echt lichtsterke lens nodig.

            De 16-35 f2,8 II is ook heel wat scherper dan de 24-70 f2,8 L...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

              Black bandit heb hier al gelezen hoe tevreden je bent over de 16-35mm.
              Blijft natuurlijk een dilemma. Uitbreiding van mogelijke mm of eens een echt lichtsterke lens.

              Scherpte komt vaak op tweede plaats bij mij als ik het maar kan vastleggen met weinig licht en een niet te hoge iso.

              Maar ik denk dat jullie het erover eens zijn dat de EF24mm f1.4L niet teleur zal stellen. Hoop alleen dat ik mij niet ga mispakken in de bruikbaarheid van f1.4

              Denken jullie trouwens dat de EF24 mm f1.4 MKII merkelijk vlugger en correcter focust dan een EF 24-70mm L?

              Mvg
              Jellen
              Last edited by Jellen; 1 juni 2009, 20:35.

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen Canon EF 24mm f/1.4L USM II

                ik wou dit topic nog effe oprakelen om te zien of er ervaringen zijn bijgekomen.

                Ik zit zelf al een tijdje met een 35mm f1.4 in mijn kop maar soms twijfel ik of 24mm niet beter zou zijn, aangezien je toch redelijk wat kan croppen als je met een goeie camera werkt (bijschilderen wat ontbreekt is iets moeilijker )

                Iemand?

                Op Fredmiranda zijn ze voorlopig heel erg positief over dit objectief.
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment

                Working...
                X