Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a200w 18-70 / 75-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a200w 18-70 / 75-300

    Zijn de kitlenzen werkelijk zo slecht ofdat je overal leest?
    Kan iemand me voorbeeld foto's geven?
    Kan ik met de 75-300 foto's in de koers maken???

    Ik denk dat persoonelijk sterk overdreven is van 'slechte' kwaliteit...
    en daarbij, niet iedereen leert rijden in een porsche!
    Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

  • #2
    Re: sony a200w 18-70 / 75-300

    Ze zijn niet zo slecht als beweerd wordt. Ik heb de a200 met de 18-70, geen toplens maar voor dat bereik en prijs prima lensje. Er komt een nieuwe kitlens, 18-55 die veel beter schijnt te zijn. Ik denk dat de 75-300 in dat bereik en prijsklasse wel wat minder is. Sigma, tamron 70-300 zijn beter denk ik. En sony 70-300 g ssm natuurlijk. Maar wil je dit gaan aanschaffen dan?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Re: sony a200w 18-70 / 75-300

      Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
      Ik denk dat persoonelijk sterk overdreven is van 'slechte' kwaliteit...
      en daarbij, niet iedereen leert rijden in een porsche!

      Ik denk dat je hiermee eigenlijk zelf je antwoord hebt gegeven.

      Je weet voorjezelf welk budget je gaat uitgeven. Dus weet je ook perfect wat je welke je kan betalen.

      Je hebt altijd 3 dingen te vergelijken:

      1. Lenzen
      2. qualiteit foto (deels afhankelijk van de fotograaf, maar nu puur optisch gezien)
      3.prijskaartje.

      Als je 1+2 goed wil hebben weet je dat het prijskaartje ook "goed" gaat zijn, duur dus Dit is voor de perfectionisten onder ons.

      Is het echter voor u belangrijker dat het prijskaartje lager komt te liggen ga je moeten inleveren in ofwel 1 ofwel 2.

      Hieruit kan je besluiten dat wanneer je laag prijsje en toch perfecte foto's wil je je zal moeten beperken tot 1 toplens. waardoor je ofwel een kleine ofwel een grote lens koopt.

      Heb je echter iets van neen, ik wil een laag prijskaartje en toch kapabel zijn "alles" te fotograferen moet je iets inleveren qua fotqualiteit.
      En zoals je zelf aanhaalde wat hou kwaliteit in. Wil je een mooi fotoboek met als grootste foto max een A4. En is het alsook niet de bedoeling te "stoefen" in een boekje of foto tentoonstelling. Maar eerder met vrienden en familie: Kijk eens wat ik gezien heb, in de vorm van een toch mooie foto maar met niet de 100% perfectie.

      Welke van deze situatie past bij u?

      Als ik het goed begrepen herinner uit u ander topic ben je een beginnend fotograaf. Dus denk ik dat je met die set die je aantoont niet echt iets verkeerd doet. Het kost niet extreem veel en je kan perfect leren wat je wil fotograferen. En later goede lensen kopen in de categorie die u het best bevalt.
      Zo ben ik 2 jaar geleden ook gestart. Eos 400 met 17-55 en 55-250 kitlensen. Had snel door dat 17-55 niet gebruikt werd (is dus nog steeds niet vervangen) 55-250 veel te kort was. Dus hiervoor 2ehands geupgrade naar een Sigma 80-400. Was een ideale upgrade om iets meer te leren in vogelfotografie. Deze dit jaar geupgrade naar een Canon 100-400 voor een nog beter beeld en beter AF-snelheid.

      Probeer te kijken wat je het meest verlangt, hiermee kan ik je het beste helpen.

      Comment


      • #4
        Re: sony a200w 18-70 / 75-300

        Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
        Ze zijn niet zo slecht als beweerd wordt. Ik heb de a200 met de 18-70, geen toplens maar voor dat bereik en prijs prima lensje. Er komt een nieuwe kitlens, 18-55 die veel beter schijnt te zijn. Ik denk dat de 75-300 in dat bereik en prijsklasse wel wat minder is. Sigma, tamron 70-300 zijn beter denk ik. En sony 70-300 g ssm natuurlijk. Maar wil je dit gaan aanschaffen dan?
        Misschien met tijd... ik trek graag foto's van wielrennen, en foto's buiten...
        Ik wil gewoon weten eigenlijk ofdat de coureurs te herkennen gaan zijn
        anders misschien een goeie 2e hands minolta?
        zit er hier iets bij?

        MD TELE ROKKOR - X1 : 3,5 F = 135 mm lens

        Groothoeklens Minolta 28 2,8 MD

        MINOLTA MD Tele Rokkor Lens 135 MM F 3,5
        Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

        Comment


        • #5
          Re: sony a200w 18-70 / 75-300

          Opgelet! Bij mijn weten passen enkel de Minolta AF lenzen op een Sony Alpha. Voor een overzicht kan je dyxum raadplegen .
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: sony a200w 18-70 / 75-300

            Oke, maar met een groothoeklens is het nogal moeilijk om wielrenners vast te leggen toch? Inderdaad, md past niet op de alpha en ik zou ook niet voor zo'n merk gaan. Een prachtige minolta lens is de 70-210 f4, ofwel de beercan. Je kan ook naar iets van 18-250 kijken, van sony bijvoorbeeld. Maar als je een 70, 75-300 wil, neem dan een sigma, of tamron.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: sony a200w 18-70 / 75-300

              Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
              Oke, maar met een groothoeklens is het nogal moeilijk om wielrenners vast te leggen toch? Inderdaad, md past niet op de alpha en ik zou ook niet voor zo'n merk gaan. Een prachtige minolta lens is de 70-210 f4, ofwel de beercan. Je kan ook naar iets van 18-250 kijken, van sony bijvoorbeeld. Maar als je een 70, 75-300 wil, neem dan een sigma, of tamron.
              kan ik men plan al trekken met de 2 kitlenzen? voor te beginnen toch om koersfoto's vast te leggen?
              Ik wist niet dat de md's niet op de alpha's passen, wat een zegen is dit forum
              Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

              Comment


              • #8
                Re: sony a200w 18-70 / 75-300

                Staat er hier iets tussen die een meerwaarde kan geven?

                Minolta AF 70-210mm 1:4.5-5.6 voor Sony Alpha
                met zonnekap en filter
                in perfecte staat


                Sigmalens apo 75-300 voor sony
                Sigmalens apo schuifzoomlens voor sony alpha-reeks 75-300 F1:4-5.6 met filter en lenstas.


                Minolta AF 70-210mm 1:4.5-5.6 voor Sony Alpha met zonnekap en filter in perfecte staat
                Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

                Comment


                • #9
                  Re: sony a200w 18-70 / 75-300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
                  Staat er hier iets tussen die een meerwaarde kan geven?

                  Minolta AF 70-210mm 1:4.5-5.6 voor Sony Alpha
                  met zonnekap en filter
                  in perfecte staat


                  Sigmalens apo 75-300 voor sony
                  Sigmalens apo schuifzoomlens voor sony alpha-reeks 75-300 F1:4-5.6 met filter en lenstas.


                  Minolta AF 70-210mm 1:4.5-5.6 voor Sony Alpha met zonnekap en filter in perfecte staat
                  Kortom, nee... www.dyxum.com voor meer info over lenzen!

                  Het is zoals je zelf beetje aanhaalde, zo'n dubbele kit kopen is voordelig voor je portemonee, en je hebt zeker voldoende voor wat je er mee wil doen! Het hoeft niet altijd de beste lens te zijn om de beste foto's te maken, je kan lenzen altijd nog later bijkopen! Dus in principe is er niets mis met de kit die je voorstelde (18-70 + 75-300)

                  Als je zoekt naar 2é hands lenzen, zoek dan naar een minolta 70-210 f4 (niet f4.5-5.6), een sony 55-200, 100-300 APO (mét de APO vermelding), een sigma 70-300 APO DG (zal niet niet snel vinden), etc...

                  Via de zoekfunctie vind je zeker ook een paar andere threads met wat tips over deze soort lenzen voor sony

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony a200w 18-70 / 75-300

                    Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                    Kortom, nee... www.dyxum.com voor meer info over lenzen!

                    Het is zoals je zelf beetje aanhaalde, zo'n dubbele kit kopen is voordelig voor je portemonee, en je hebt zeker voldoende voor wat je er mee wil doen! Het hoeft niet altijd de beste lens te zijn om de beste foto's te maken, je kan lenzen altijd nog later bijkopen! Dus in principe is er niets mis met de kit die je voorstelde (18-70 + 75-300)

                    Als je zoekt naar 2é hands lenzen, zoek dan naar een minolta 70-210 f4 (niet f4.5-5.6), een sony 55-200, 100-300 APO (mét de APO vermelding), een sigma 70-300 APO DG (zal niet niet snel vinden), etc...

                    Via de zoekfunctie vind je zeker ook een paar andere threads met wat tips over deze soort lenzen voor sony
                    Dat zijn de geschikte lenzen. Maar bijv. die sigma 70-300mm apo dg macro kan je voor dat geld nog wel nieuw kopen denk ik. Wat is je budget?
                    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony a200w 18-70 / 75-300

                      Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                      Dat zijn de geschikte lenzen. Maar bijv. die sigma 70-300mm apo dg macro kan je voor dat geld nog wel nieuw kopen denk ik. Wat is je budget?
                      ik had graag 2e hands lenzen, van om en bijde 100 euro moet ik nu verlegen zijn?
                      heb nog een hobby, een koersfiets, en de stok moet in 2 ik kan niet voor beide een merckx kopen
                      Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

                      Comment

                      Working...
                      X