Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

allroundlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • allroundlens

    Ik behelp me met een kitlens van Nikon (18-55mm) maar kijk uit naar een betere lens die een allroundprofiel heeft.
    Het moet geen superlichtgevoelige lens zijn, maar wel een degelijk en betrouwbaar beeld geven.
    Ooit had ik de 18-70mm, best tevreden over.
    Anderzijds..
    Mijn toestel legt vooral landschappen, familiekiekjes, portretjes vast. Geen gedoe dus met een 18-200mm vb, ik las daar niet steeds even lovende woorden rond.
    Kan iemand me een ervaringsgerichte lens aanbevelen?
    Mvg

  • #2
    Re: allroundlens

    Ik ga deze zomer een sigma 17-70 kopen. Heb er al enorm veel over gelezen de laatste 3 weken en het is eigenlijk een toplens binnen z'n klasse (+- 280 euro). Je moet wel blijkbaar wel een goed exemplaar vast hebben..
    http://www.mathijsdelva.be
    http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

    Comment


    • #3
      Re: allroundlens

      Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
      Ik behelp me met een kitlens van Nikon (18-55mm) maar kijk uit naar een betere lens die een allroundprofiel heeft.
      Het moet geen superlichtgevoelige lens zijn, maar wel een degelijk en betrouwbaar beeld geven.
      Ooit had ik de 18-70mm, best tevreden over.
      Anderzijds..
      Mijn toestel legt vooral landschappen, familiekiekjes, portretjes vast. Geen gedoe dus met een 18-200mm vb, ik las daar niet steeds even lovende woorden rond.
      Kan iemand me een ervaringsgerichte lens aanbevelen?
      Mvg
      Tja, zoals je zelf al aanhaalde.
      Landschap = 17mm
      familie = 17mm tot 50mm
      portret = 50mm tot 85mm

      Kies dan vooral voor eventueel lichtsterk glas 2.8

      Suc6
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #4
        Re: allroundlens

        gebruik zoeken eens en gij zult een hoop info vinden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: allroundlens

          Kijk eens nar de Tamron 17-50 2.8.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: allroundlens

            Is de nikon 16-85 VR niets voor jou?

            Heeft al 1mm meer groothoek en iets meer tele. Niet lichtsterk maar dan wel VR.

            Ik heb een tamron 17-50 f2.8 Wat een zéér scherpe lens is maar deze gaat bij mij de deur uit.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: allroundlens

              tamron 17-50. .. welk verschil is er tussen deze en de vb sigma 17-70?

              Ik veronderstel dat een van jullie de tamron ook van de hand doen?

              Comment


              • #8
                Re: allroundlens

                de tamron is normaal gezien scherper en f2.8 over de hele lijn. waar de sigma van 2.8 naar 4.5 gaat.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: allroundlens

                  ik heb de 16-85VR en ben er zeer tevreden over! scherper en groter bereik dan de 18-55! krijgt over het algemeen zeer goede commentaren (http://www.slrgear.com/reviews/showp...ct/1177/cat/13)

                  Comment


                  • #10
                    Re: allroundlens

                    mmm, het wordt er niet makkelijker op zo te zien...bovendien veel te lezen over 'nutteloze lensen' qua bereik, vervorming over hele zoombereik bij een 18-135 van Nikon...
                    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, wie helpt me met duidelijke vb dat ik me op 'iets' kan baseren (verschillende brandpuntsafstanden en zelfde onderwerp).
                    Ik "zit" hier wel een jaar of twee, maar dat wil niet echt veel meer dan dat zeggen he...

                    Comment


                    • #11
                      Re: allroundlens

                      beste keuze (ook de duurste)
                      nikon 17-55 f2.8

                      2de keuze (beste prijs/kwaliteit)
                      tamron 17-50 f2.8

                      3de keuze (zeer goede prijs/kwaliteit)
                      nikon 16-85 VR

                      Wat is uw budget?

                      Want als je bv de tamron 17-50 f2.8 neemt kan je nog een extra tele of groothoek erbijnemen.
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                      Comment


                      • #12
                        Re: allroundlens

                        Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
                        ...
                        aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, wie helpt me met duidelijke vb dat ik me op 'iets' kan baseren (verschillende brandpuntsafstanden en zelfde onderwerp)....
                        Op deze pagina van Tamron kun je de verschillende brandpunten vergelijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: allroundlens

                          Oorspronkelijk geplaatst door etumientje Bekijk bericht
                          Ik behelp me met een kitlens van Nikon (18-55mm) maar kijk uit naar een betere lens die een allroundprofiel heeft.
                          Het moet geen superlichtgevoelige lens zijn, maar wel een degelijk en betrouwbaar beeld geven.
                          Ooit had ik de 18-70mm, best tevreden over.
                          Anderzijds..
                          Mijn toestel legt vooral landschappen, familiekiekjes, portretjes vast. Geen gedoe dus met een 18-200mm vb, ik las daar niet steeds even lovende woorden rond.
                          Kan iemand me een ervaringsgerichte lens aanbevelen?
                          Mvg


                          Laat u niet te veel misleiden door de negatieve kritiek die de 18-200 krijgt.
                          Ik heb deze lens en gebruik ze naast ander Pro-glas. De enige negatieve kant van de 18-200 is de mechanische. Maar dan scoren de 18-70en 16-85 en dat soort al niet veel beter. Als je niet echt weet welke lens dat je wil is de 18-200 de beste keuze. Het is een mooie all-rounder-lens

                          Comment

                          Working...
                          X