Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 50mm 1.8

    Vraagje,
    zou mij graag de volgende lens aanschaffen: Canon 50mm 1.8 II.
    Als ik op konijnenberg kijk valt het mij op dat daar geen "USM" bijstaat, bij andere lenzen kan ik dit wel terugvinden.

    Kan er mij iemand iets of wat uitleg geven wat dit juist wilt zeggen en of dit al dan niet echt nodig is op deze lens.

    Alvast bedankt!
    - A Point Of View -

  • #2
    Re: Canon 50mm 1.8

    USM = ultra sonic motor dacht ik...

    't is de scherpstelmotor die van lagere kwaliteit is dan die van lenzen met USM.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Canon 50mm 1.8

      dat klopt. gaat over een micro motor dacht ik, maakt meer geluid.

      leuke lens om wat mee te spelen en scherp vanaf 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Canon 50mm 1.8

        Wat had je voor die prijs gewild ?
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Canon 50mm 1.8

          zeer aangenaam voor portretjes!

          stelt niet snel scherp en stelt ook niet zo goed scherp in (heel) donkere ruimtes. je kan altijd manueel scherpstellen hé indien het objectief niet meewerkt.

          prijs/kwaliteit een topper

          Comment


          • #6
            Re: Canon 50mm 1.8

            Ik ga deze ook zeker aanschaffen

            Comment


            • #7
              Re: Canon 50mm 1.8

              Ik heb ook een 50mm f/1.8 II... het is wel scherp (behalve in de corners)... de lens wordt vaak benoemd: "plastic fantastic".

              Hier ook iets leuk om met de lens te doen: je eigen bokeh

              Comment


              • #8
                Re: Canon 50mm 1.8

                Oorspronkelijk geplaatst door d_blue_wolf Bekijk bericht
                Ik heb ook een 50mm f/1.8 II... het is wel scherp (behalve in de corners)... de lens wordt vaak benoemd: "plastic fantastic".

                Hier ook iets leuk om met de lens te doen: je eigen bokeh
                Goed gevonden, zelf had ik er niet opgekomen
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 50mm 1.8

                  De lens kost (slechts) 100 EUR, dus ik vroeg mij af waar het addertje ergens onder het gras zat. Maar de lage prijs is wel eens een voordeel

                  Ik zoek een lichtsterke lens van 50mm en deze leek mij dus wel aangewezen. Wel spijtig dat hij pas vanaf 2.8 defig scherp stelt...
                  - A Point Of View -

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 50mm 1.8

                    Heb er ook vroeger zo één gekocht "omdat het moest"
                    Gebruik hem zelden of nooit (focust traag en slecht, onscherp vol open, onpraktische beeldhoek op een crop)
                    Ik zou in dit geval toch iets meer geven aan een degelijker uitvoering van Canon of Sigma, liefst met een kleinere brandpuntsafstand

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 50mm 1.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
                      De lens kost (slechts) 100 EUR, dus ik vroeg mij af waar het addertje ergens onder het gras zat. Maar de lage prijs is wel eens een voordeel

                      Ik zoek een lichtsterke lens van 50mm en deze leek mij dus wel aangewezen. Wel spijtig dat hij pas vanaf 2.8 defig scherp stelt...
                      Mocht je nog ergens aan de oude versie kunnen geraken, de zogeheten MK I, moet je het niet nalaten deze te kopen.
                      Deze is stukken beter dan de huidige en is zelfs scherp vanaf 1.8.
                      Reken wel op een prijs die rond de 130 € zal zijn, wat eigenlijk nog altijd niet veel is voor dit sterk gebouwd objectief.

                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 50mm 1.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Heb er ook vroeger zo één gekocht "omdat het moest"
                        Gebruik hem zelden of nooit (focust traag en slecht, onscherp vol open, onpraktische beeldhoek op een crop)
                        Ik zou in dit geval toch iets meer geven aan een degelijker uitvoering van Canon of Sigma, liefst met een kleinere brandpuntsafstand
                        yep, ik heb 'em ook gehad en was er niet heel erg tevreden over. Heb hem dan ook verruild voor de Sigma EX 50mm.... wat voor mij tot op heden overigens ook nog geen succes-story is geweest.... (komt uit dit draadje)
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 50mm 1.8

                          Ik heb hem ook, ik vind het een top lensje.
                          Vanaf 2.8 haarscherp, super.

                          Greetz

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 50mm 1.8

                            ben hem net gaan halen
                            mss geen superlens maar ik ben toch maar een beginner....

                            voor een kleine prijs kan ik hier wat mee oefenen + ik heb er een lens bij die lichtsterker is dan mijn kitlenzen...
                            Canon 450D/18-55 IS/55-250 IS/50 1.8 II/17-55 2.8IS USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 50mm 1.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
                              Wel spijtig dat hij pas vanaf 2.8 defig scherp stelt...
                              Niet spijtig want niet waar.

                              Comment

                              Working...
                              X