Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon: Alternatief voor 85mm D op D60 body..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon: Alternatief voor 85mm D op D60 body..

    Beste lezers,

    Onlangs heb ik een Nikon D60 gekocht met een 35mm f1.8 AFS, voor mij een combi waarbij ik de meeste algemene onderwerpen (met een beetje creativiteit) wel de baas kan. Ik ben geen verzamelaar van glas maar ik wil nog één prime bijkopen met een brandpunt ts 85mm en 125mm. Zooms hoef ik niet vanwege de geringe lichtsterkte (nee, zelfs geen f2.8 versies !). De AF van mijn D60 werkt uiteraard enkel met AF-S lensjes. Manueel scherpstellen is voor mij geen optie, na 20 jaar analoog fotograferen heb ik het wel gehad met MF objectieven.

    Het liefst zou ik bij Nikon lenzen blijven, beseffende dat ik tot op heden weinig keus heb in deze range.. Misschien gaan er geruchten over nieuwe AF-S primes.... ???
    Andere tips uiteraard meer dan welkom.

    Alvast bedankt voor het lezen/reageren op mijn post.
    Last edited by MobyDick; 30 mei 2009, 19:37.

  • #2
    Re: Nikon: Alternatief voor 85mm D op D60 body..

    Als je bij nikon wil blijven dan zijn er maar enkele mogelijkheden:
    • 50mm AFS 1.4
    • 105 AFS VR 2.8


    Beide zeer goede objectieven. Anders zal het uitwijken worden naar de nevenmerken.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon: Alternatief voor 85mm D op D60 body..

      Kijk ook eens naar de nieuwe 60 mm Af-s met nano coat.
      Komt van brandspuntsafstand ongeveer overeen met de oude 85 mm op FF(fullframe).
      60 x 1,5 = 90mm
      Dit objectief past perfect op je D60, en natuurlijk heb je AF

      Zeer scherp objectief, zowel voor macro als portret te gebruiken.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nikon: Alternatief voor 85mm D op D60 body..

        Jammer dat je je niet verdiept hebt in de lenzen alvorens de D60 te kopen. Op zich is het een compacte, handige camera, maar AF alleen met AFS lenzen en prime lenzen biedt Nikon in het door jou genoemde bereik bijna niet aan. De 1.4 50G en 105VR micro kosten samen tegen de 1100 euro. Alternatief de 1.8 50mm AFD en 1.8 85mm AFD heb je samen voor rond de 500 euro.
        Het lijkt me helemaal geen gek idee om eens naar een andere body te kijken. De Nikon D80, D90 en hoger alsmede de Fuji S5 voldoen allemaal aan de eis van een interne AF motor in de body.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X