Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

    Hallo iedereen,
    Ik gebruik momenteel een consumercamera Fujifinepix S100Fs met een 2.2 teleconvertor. Dit toestel voldoet voor doorsneegebruik maar ik heb de smaak voor vogelfotografie te pakken en daarvoor moet ik een trapje hoger gaan. Eerstdaags zou ik een Nikon D300 willen aankopen. Daarbij zou ik ook een 400 mm lens willen aankopen en een 1.4 convertor.
    Ik heb al heel wat uren rond gesurft en heb op basis van mijn ervaring en het rondstruien op forums besloten om een prime lens te kopen. Gezien de huidige 400 mm f 2.8 lens van Nikon mij "iets" te duur is ben ik op zoek gegaan naar tweedehandse aanbiedingen. Ik heb recent de volgende aanbieding gezien:
    Nikkor MF 400mm ED F/3.5 Ai-s voor een prijs rond de € 2.000. Een manuele focus dus.
    Volgens de opzoekingen die ik tot nu toe heb verricht zou dit objectief goede kritieken gekregen hebben. Kan iemand me vertellen of dit objectief sowieso samengaat met de D300? en zo ja, wat zal er functioneren en wat niet? En wat denken jullie over de prijs?

  • #2
    Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

    Alles zal werken, behalve autofocus. Ik vrees wel dat je dat bij vogelfotografie toch serieus gaat missen. Over de prijs kan ik niet oordelen, daar heb ik niet zoveel verstand van.

    Comment


    • #3
      Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

      Teun_2 bedankt voor je reactie. Ik veronderstel dat je bedoelt dat bij niet stilzittende vogels of vogels in de vlucht het moeilijk of niet mogelijk zal zijn om scherp te stellen?

      Comment


      • #4
        Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

        ......
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 14:51.

        Comment


        • #5
          Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

          Van waar kom je aan die prijs? via een zaak of particulier?
          Heb dezelfde onlangs zien staan bij kamera express in rotterdam ook voor een prijs van ongeveer 2000 euro.
          Persoonlijk vindt ik dit veel voor een oude MF lens.

          Kon onlangs via een fotobeurs een 300 F4.5 Ai kopen voor ongeveer 150 euro.
          Heb nu spijt dat ik het niet gedaan heb.
          Soms op beursen of via 2dehands websites kan je soms koopjes doen.


          Oorspronkelijk geplaatst door el bondadoso Bekijk bericht
          Hallo iedereen,
          Ik gebruik momenteel een consumercamera Fujifinepix S100Fs met een 2.2 teleconvertor. Dit toestel voldoet voor doorsneegebruik maar ik heb de smaak voor vogelfotografie te pakken en daarvoor moet ik een trapje hoger gaan. Eerstdaags zou ik een Nikon D300 willen aankopen. Daarbij zou ik ook een 400 mm lens willen aankopen en een 1.4 convertor.
          Ik heb al heel wat uren rond gesurft en heb op basis van mijn ervaring en het rondstruien op forums besloten om een prime lens te kopen. Gezien de huidige 400 mm f 2.8 lens van Nikon mij "iets" te duur is ben ik op zoek gegaan naar tweedehandse aanbiedingen. Ik heb recent de volgende aanbieding gezien:
          Nikkor MF 400mm ED F/3.5 Ai-s voor een prijs rond de € 2.000. Een manuele focus dus.
          Volgens de opzoekingen die ik tot nu toe heb verricht zou dit objectief goede kritieken gekregen hebben. Kan iemand me vertellen of dit objectief sowieso samengaat met de D300? en zo ja, wat zal er functioneren en wat niet? En wat denken jullie over de prijs?
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

            PVA 't Is inderdaad over die lens dat ik het heb! 'k Denk dat ik het nog wat laat rijpen en begin met de aanschaf van de D300. 'k Heb nog een oude (dus ook manuele focus enz..) 200 mm F 4.0 lens liggen. 'k Kan daar mee beginnen en zien wat het geeft.

            Comment


            • #7
              Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

              Hombre complicado, dus alles zoals vroeger met de analoge camera?

              Comment


              • #8
                Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

                Ik zal normaal nooit mijn eigen merk gaan aanprijzen (omdat de ene volgens mij niet echt beter is dan de andere) en zeker niet bij iemand die eigenlijk al een besluit heeft genomen qua body, maar ik lees toch altijd dat (super)telelenzen bij canon een heel pakje goedkoper zijn dan voor nikon, dus mss toch de prijzen eens even vergelijken en evt een 50D + lenzen overwegen? (zelf heb ik geen supertele en dus geen eigen ervaring)

                groeten,
                Koen

                edit: als ik zelf even ga zoeken lijkt eigenlijk enkel de 400 L 5,6 betaalbaar (vanaf € 1.139,-, maar die heeft ook geen AF meer met een convertor) en is canon helemaal niet goedkoper voor de lichtsterkere exemplaren
                vb: http://tweakers.net/pricewatch/10575...-vr-if-ed.html
                tegenover http://tweakers.net/pricewatch/91270...do-is-usm.html
                Last edited by oermens; 29 mei 2009, 23:46.
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

                  Hoi Koen,
                  Dat de Nikon en Canon superteles praktisch evenveel kosten heb ik inderdaad ook tot mijn lichte verwondering vastgesteld.
                  En zoals je schrijft de 400 L 5.6 is betaalbaar maar geen AF meer en geen licht meer genoeg voor mijn doelstelling vogelfotografie. Toch vriendelijk bedankt voor je reactie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

                    Zie voor lange tele's op Nikon toch maar eens bij Sigma ook.
                    Ik heb een 300 2.8 gehad, werkte uitstekend, ook met de convertors 1.4 en 2.0
                    en heb nu een Sigma 500 F4.5, uitstekende lens, niet goedkoop, maar nog altijd stukken goedkoper dan de Nikkors. MF voor vogels lijkt me niet ideaal te zijn, als ik merk hoe snel je soms moet zijn.
                    De Sigma 500 is een scherptekenende lens, met een heel mooi bokeh en een uitstekende en snelle HSM. Ze is alleen wat zwaar als wandellens en je gebruikt ze best vanop statief.
                    Voor wandelingen gebruik ik nog altijd mijn ouwe vertrouwde 50-500.
                    Mss is dat geen slechte keus om mee te beginnen : ze is niet zo duur en als je later toch
                    een prime koopt, heb je nog altijd een goede wandellens over.
                    fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

                      .......
                      Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 14:51.

                      Comment


                      • #12
                        Re: MF 400mm ED F/3.5 Ai-s

                        Hallo iedereen,
                        ben vandaag de body van de D300 gaan kopen bij konijnenberg in Turnhout. Mijn MF 200 mm past op de body en zoals hombre complicado schrijft kan je de gegevens ingeven en werkt de lichtmeting. Heb ook nog een tweedehandse 2.0 converter op de kop kunnen tikken. Dus experimenteren maar. Vogels in de vlucht dat zal absoluut niet lukken dat besef ik maar al te goed maar iets minder moeilijk dat moet toch lukken.
                        Elsan ik ga de sigma objectieven eens nader bekijken.
                        Bedankt voor de tips alvast.

                        Comment

                        Working...
                        X