Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huisje Weltevree

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huisje Weltevree






    Walter
    D850

  • #2
    Re: Huisje Weltevree

    deze had ik gemist

    Comment


    • #3
      Re: Huisje Weltevree

      vind dat er een soort waas over zit en te veel verscherpt.
      de lucht is zo wie zo niet mooi gedaan.
      tis al een oude opname denk ik, maar dat kan de oorzaak niet zijn.
      met een paar centimeter lucht boven de bomen vind ik het beter.
      het totaal plaatje zit er gewoon niet verzorgd uit.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Huisje Weltevree

        Walter, ik vind deze ook niet zo denderend is er ergens iets fout gelopen??


        grtjs,

        jeannot

        Comment


        • #5
          Re: Huisje Weltevree

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vind dat er een soort waas over zit en te veel verscherpt.
          de lucht is zo wie zo niet mooi gedaan.
          tis al een oude opname denk ik, maar dat kan de oorzaak niet zijn.
          met een paar centimeter lucht boven de bomen vind ik het beter.
          het totaal plaatje zit er gewoon niet verzorgd uit.
          grt,bouk.



          Een reply als een rechtse hoek! Geen erg hoor Bouk,heb me nog nooit geschoffeerd gevoeld door jou!Een eerlijke mening is een eerlijke mening,punt uit.

          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
          Walter, ik vind deze ook niet zo denderend is er ergens iets fout gelopen??


          grtjs,

          jeannot

          Goh,Jeannot,ik zou niet weten wat hier is misgelopen,'t is vrees ik weer één van die voorbeelden waar ik een afwijkende smaak blijk te hebben,nog meegemaakt hoor,ik heb er trouwens zoals deze nog een aantal in de pipeline zitten.

          Ik hou nu eenmaal van enorme wolkenluchten,en een sfeertje dat ergens naar het surrealistische of onwerkelijke neigt.
          Laat je niet misleiden door de exif data.De onderlaag is een oude foto,maar daar zie je niks meer van,wat je ziet is recent.


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Huisje Weltevree

            Tja... Ik hou wel van een surrealistische bewerking, maar dit moet met de bedoeling zijn een bepaalde doelgerichte sfeer te creëren. Dat vind ik hier niet in terug. Ook de compositie vind niet zo denderend, het huisje zit verstopt achter de struiken.
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Huisje Weltevree

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Een reply als een rechtse hoek! Geen erg hoor Bouk,heb me nog nooit geschoffeerd gevoeld door jou!Een eerlijke mening is een eerlijke mening,punt uit.




              Goh,Jeannot,ik zou niet weten wat hier is misgelopen,'t is vrees ik weer één van die voorbeelden waar ik een afwijkende smaak blijk te hebben,nog meegemaakt hoor,ik heb er trouwens zoals deze nog een aantal in de pipeline zitten.

              Ik hou nu eenmaal van enorme wolkenluchten,en een sfeertje dat ergens naar het surrealistische of onwerkelijke neigt.
              Laat je niet misleiden door de exif data.De onderlaag is een oude foto,maar daar zie je niks meer van,wat je ziet is recent.


              Walter
              Wel Walter,dat is de juiste ingesteldheid,waar we allen een voorbeeld aan zouden moeten nemen
              wat de exifs zijn,daar ben ik nog nooit bij niemand naar gaan zien,weet die niet staan

              grtjs,

              jeannot

              Comment


              • #8
                Re: Huisje Weltevree

                Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                Wel Walter,dat is de juiste ingesteldheid,waar we allen een voorbeeld aan zouden moeten nemen
                wat de exifs zijn,daar ben ik nog nooit bij niemand naar gaan zien,weet die niet staan

                grtjs,

                jeannot


                Jaja,maar bij Bouk voel ik niet de geringste bias,ook geen geslijm,alleen oprechtheid.Je komt wel eens mensen tegen die je écht willen beledigen,neerhalen.In zo'n geval,beken ik, ben ik niet nobel genoeg om de andere wang toe te keren...



                Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                Tja... Ik hou wel van een surrealistische bewerking, maar dit moet met de bedoeling zijn een bepaalde doelgerichte sfeer te creëren. Dat vind ik hier niet in terug. Ook de compositie vind niet zo denderend, het huisje zit verstopt achter de struiken.

                Misschien toch en woordje uitleg:beide Weltevree's zijn als voorplaat bedoeld van fotoboeken die ik hier thuis zelf afprint.Ik besef uiteraard dat dit "rare" compo's zijn,maar overheen de wolken staan dikke letters met verwijzing naar regio en periode dat ik de betreffende fotoreeksen gemaakt heb.Op die manier ,afgeprint op A3,werken de platen wél,maar hier op 900 pixeltjes blijft daar weinig van over.Verkeerde inschatting van mij.




                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Huisje Weltevree

                  Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                  Walter, ik vind deze ook niet zo denderend is er ergens iets fout gelopen??


                  grtjs,

                  jeannot
                  ik volg , totaal geen saturatie en kontrastloos , zou zeggen , volgende keer beter

                  mvg xiebu
                  "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                  *BD1033BE*

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huisje Weltevree

                    Volgens mij vereist deze foto een keuze: of het huisje Weltevree of de lucht. Nu wordt er van twee walletjes gegeten en dat doet de foto niet goed.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huisje Weltevree

                      Foto heeft veel capaciteiten,maar mist beetje meer contrast

                      Comment

                      Working...
                      X