Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko teleconverters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenko teleconverters

    Binnenkort ga ik me een Nikon D90 18-105 + 70-300 mm kit kopen.

    Ik had meer zin in een 80-400 wegens het betere bereik, doch de kostprijs is te hoog.
    Daarom had ik graag een teleconverter gebruikt en mijn oog viel op de kenko.

    Heeft hier iemand ervaring mee, zijn deze aan te raden ?
    Die van Nikon heb ik al gezien en deze liggen, in combinatie met de aanschaf van de kit, ook buiten mijn budget.
    Nikon D90 + kitlens 18-105 mm f/3.5-5.6
    70-300 mm f/4-5.6 + 50mm f/1.4D AF
    35-70 mm f/2.8

  • #2
    Re: Kenko teleconverters

    Oorspronkelijk geplaatst door nessler Bekijk bericht
    Binnenkort ga ik me een Nikon D90 18-105 + 70-300 mm kit kopen.

    Ik had meer zin in een 80-400 wegens het betere bereik, doch de kostprijs is te hoog.
    Daarom had ik graag een teleconverter gebruikt en mijn oog viel op de kenko.

    Heeft hier iemand ervaring mee, zijn deze aan te raden ?
    In combinatie met hoge-kwaliteitsobjectieven: ja, zeker!
    In combinatie met budget telezooms: nee, absoluut niet!
    blog

    Comment


    • #3
      Re: Kenko teleconverters

      Geen teleconverter gebruiken op die 70-300, dat wordt één groot fiasco...

      Daarbij zit er ook een reden achter het grote prijsverschil kenko - Nikon (groot deel toch kwaliteit)


      teleconverters zijn leuk voor lichtsterke (dure) lenzen en dan nog het liefst primes...

      Voor jouw setje is een teleconverter weg gegooid geld.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Kenko teleconverters

        Alles is hierboven al gezegd.
        Met 1 opmerking, ALS je dan toch een convertor wilt, dan is de Kenko PRO 300 DG de beste keuze (na de Nikon's uiteraard)

        Comment


        • #5
          Re: Kenko teleconverters

          Het kan wel. Toevallig laatst een topic op een ander forum gelezen waar een 70-300VR met 1,4 converter werd gebruikt.

          Comment


          • #6
            Re: Kenko teleconverters

            Ik gebruik de Kenko Pro 300 1.4 X enkel op vaste lenzen van hoge kwaliteit en dat zijn de EF 135mm F2 L USM en de 300mm F4 L USM.

            Dan is het resulaat goed en is de converter een aanvulling voor die enkele keren dat ik is 420 mm als brandpunt nodig heb.

            Maar in het algemeen moet je het zo bekijken, een converter of extender geeft nooit winst in kwaliteit, altijd verlies, maar gebruikt op toplenzen is het verlies aanvaardbaar.

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Kenko teleconverters

              Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
              Het kan wel. Toevallig laatst een topic op een ander forum gelezen waar een 70-300VR met 1,4 converter werd gebruikt.

              http://www.nikon-club.nl/forum/viewt...8851985ae3c614
              Ik heb het getest; het is te doen, maar voor de prijs van lens + converter kun je ook een goede 2e handse Bigma kopen.
              De vrij behoorlijke scherpte (op een D700) van de 70-300VR @300 gaat met converter toch wel een heel eind verloren en op een dx toestel heb je al 1,5x crop en dan gaat een converter toch ook geen beeldinformatie toevoegen .
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Kenko teleconverters

                Maar met een Bigma (waar geen vibratiereductie op zit) kun je weer niet makkelijk uit de hand schieten. Probeer maar eens 2,5 kilo stil te houden op 500mm.

                Comment

                Working...
                X