Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8

    Ik ben van plan om een tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8 aan te kopen, maar zou graag weten op welke zaken ik moet letten. Iemand raad? Ik zou de lens combineren met een D90 (batterygrip incl). Zou dit geen overkill zijn? Momenteel heb ik een 16-85VR maar mis in sommige situaties toch wat lichtsterk glas, de 17-55 lijkt me momenteel ideaal geprijst in de tweedehandsmarkt, aangezien velen op FF willen overstappen.

  • #2
    Re: Tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyerb Bekijk bericht
    Ik ben van plan om een tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8 aan te kopen, maar zou graag weten op welke zaken ik moet letten. Iemand raad? Ik zou de lens combineren met een D90 (batterygrip incl). Zou dit geen overkill zijn? Momenteel heb ik een 16-85VR maar mis in sommige situaties toch wat lichtsterk glas, de 17-55 lijkt me momenteel ideaal geprijst in de tweedehandsmarkt, aangezien velen op FF willen overstappen.
    Gewoon oordelen op hoe ze er uitziet zegt reeds veel, voel eens aan het lipje of het diafragma soepel werkt, en als je geen haperingen voelt in zoom of manuele AF, en natuurlijk geen krassen op front en achterste glaselement, door hem eens naar het licht te houden, kan je ook zien of er niet teveel stof binnen het objectief zit, en verder eens testen op je camera zou ik zeggen, je kan ook eens testen op front of backfocus, maar deze objectieven zijn sterk gebouwd en kunnen wel wat verdragen.
    De 17-55 AF-S is werkelijk een topobjectief op een cropcamera, en helemaal niet overkill op een D90, ik heb er een gebruikt op mijn D2X, D200 en D300, en.

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyerb Bekijk bericht
      Ik ben van plan om een tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8 aan te kopen, maar zou graag weten op welke zaken ik moet letten. Iemand raad? Ik zou de lens combineren met een D90 (batterygrip incl). Zou dit geen overkill zijn? Momenteel heb ik een 16-85VR maar mis in sommige situaties toch wat lichtsterk glas, de 17-55 lijkt me momenteel ideaal geprijst in de tweedehandsmarkt, aangezien velen op FF willen overstappen.
      Dit is zeker en vast geen overkil op je D90. Deze zal vast en zeker super presteren op je D90.
      Zou vooral letten op het uitwendige van de lens. Hieraan kan je toch zien of deze al of niet profesioneel gebruikt is. En zoals hierboven ook gezegd, kijken of alles nog soepel draait, en geen krassen zijn op het glas, etc....

      Kortom een van de beste zoomlenzen voor DX.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8

        Toplensje: niet twijfelen. Zeker geen overkill.
        De meeste 17-55 lenzen zullen wel in goede staat verkeren.
        Ze worden normaal gezien alleen van de hand gedaan omwille van overschakeling naar FF.
        Indien je over een laptop beschikt; meenemen en enkele testbeelden ter plaatse bekijken vooraleer je koopt.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8

          zou ik deze lens nieuw aankopen voor mijn D300s?
          Nikon D300s 17-55 f2/8 70-200 f2/8 35 f1/8 SB-900 SB-600

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands Nikkor 17-55 f/2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door michkezot Bekijk bericht
            zou ik deze lens nieuw aankopen voor mijn D300s?
            Zoals bovenaan reeds geschreven, kan je deze lens vaak tweedehands vinden aan interessante prijzen. Je kan er makkelijk 400 Euro voordeel mee doen. Waarom zou je ze dan nieuw kopen?

            Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment

            Working...
            X