Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dubbel accounts - gebruik/misbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dubbel accounts - gebruik/misbruik

    Het komt wel eens voor dat familieleden onder één dak meerdere accounts hebben op hetzelfde IP-adres. Voor ons geen probleem als we hiervan op de hoogte zijn en als er geen misbruik van gemaakt wordt.

    Er rijzen ernstige twijfels, of noem het sterke vermoedens, rond dit misbruik, wat betreft de volgende accounts: Duindistel, snoephuisje, pruts2, bijjoux1958 en Xylion.
    Al deze accounts kregen een ban van onbeperkte duur, en dit tot er voldoende opheldering is voor onze sterke vermoedens.

    Reactie van de gebanden is steeds mogelijk via het ticketsysteem van onze helpdesk.

    Edit:
    30 mei '09: de ban van snoephuisje is opgeheven (zie #40)
    Last edited by Forumleiding; 31 mei 2009, 21:47.

  • #2
    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

    En volgens mij zitten er nog wel zo'n paar tussen hoor hier
    Maar swat als ze hun deugt hebben ik kwetsende of arrogante comment ,
    bij mij pakt dit niet......... (meer)
    Je moet daar gewoon boven staan en niet op reageren !!!

    Een forum leiden is altijd moeilijk , op het internet is zelfs mijn zoon van 3.5j Rambo en durft hij alles zeggen tegen iedereen ( iedereen begrijpt wel wat ik bedoel , denk ik)

    Daarom toch een chapeau aan de mods

    Comment


    • #3
      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

      Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
      En volgens mij zitten er nog wel zo'n paar tussen hoor hier
      Altijd voorzichtig zijn met zulke uitspraken. Het is niet aan eender welk BD,er om hierover een oordeel te vellen totdat het tegendeel bewezen is.
      De forumleiding heeft in naam van BD een serieuze beslissing genomen die wordt onderzocht in alle opzichten en zal naar goeddunken een oplossing zoeken die voor iedereen voldoening geeft.
      Laat ons hopen dat er klaarheid komt in deze spijtige zaak.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

        Wat doe je dan met mensen die surfen vanaf een proxyserver ? (bijv. vanop het werk)


        Dan kan je makkelijk meerdere mensen hebben die surfen naar belgiumdigital, en die komen allemaal binnen met het proxy ip-address. Enkel hun login-name is dan verschillend. Die kan je toch ook niet zomaar in de ban slaan.

        Comment


        • #5
          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

          Oorspronkelijk geplaatst door rockfire Bekijk bericht
          Wat doe je dan met mensen die surfen vanaf een proxyserver ? (bijv. vanop het werk)


          Dan kan je makkelijk meerdere mensen hebben die surfen naar belgiumdigital, en die komen allemaal binnen met het proxy ip-address. Enkel hun login-name is dan verschillend. Die kan je toch ook niet zomaar in de ban slaan.
          lees het eerste topic eens grondig: zolang er geen misbruik van wordt gemaakt.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

            Er wordt niet zomaar iemand in de ban geslagen omdat ie nu eens van thuis uit, en dan weer van werk uit binnenkomt bij BD. Of ook niet als er meerdere personen vanuit het zelfde IP-adres vertrekken (zoals mijn vrouw en ik bijvoorbeeld - wij hebben een draadloos netwerk met verschillende computers).
            Er zijn andere zaken in het spel.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

              Al deze accounts kregen een ban van onbeperkte duur, en dit tot er voldoende opheldering is voor onze sterke vermoedens.
              dat heet krachtdadig optreden, en dat is volgens mij wat vele forumgebruikers verlangen in ontsporingen als deze.

              Comment


              • #8
                Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                Oorspronkelijk geplaatst door rockfire Bekijk bericht
                Wat doe je dan met mensen die surfen vanaf een proxyserver ? (bijv. vanop het werk)


                Dan kan je makkelijk meerdere mensen hebben die surfen naar belgiumdigital, en die komen allemaal binnen met het proxy ip-address. Enkel hun login-name is dan verschillend. Die kan je toch ook niet zomaar in de ban slaan.
                Daarom dat we er ook zéér omzichtig mee omspringen . . . en niet direct onoverwogen beslissingen mogen nemen, wat we dus zeker nooit doen. Dat is ook de reden waarom dergelijke beslissingen normaal nooit gebeuren van dag op dag.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Of ook niet als er meerdere personen vanuit het zelfde IP-adres vertrekken (zoals mijn vrouw en ik bijvoorbeeld -
                  of zoals Bouk en Corien, maar tis wel bekend bij BD.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    of zoals Bouk en Corien, maar tis wel bekend bij BD.
                    grt,bouk.
                    Denk je ?
                    Canikon 40D - D200, D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                      Denk je ?
                      ja we hebben eerst gevraagd of het mocht.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                        Wat is hier nu juist gebeurd?

                        Want ik kan de discussies errond niet meer volgen hoor
                        --- Panasonic FZ 50---
                        ---Canon Eos 450D---

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                          D'er zijn niet direct discussies, denk ik. Lees de eerste post gewoon.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                            Ik ben benieuwd wat je zou kunnen misbruiken als je vanaf hetzelfde IP werkt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dubbel accounts - gebruik/misbruik

                              Wel:
                              1. je kunt perfect vanaf hetzelfde IP als twee aparte personen werken: zoals bv Bouk en Corien, of zoals ik en mijn vrouw. En dat moet kunnen, want wij zijn beiden ernstig met fotografie bezig, en laten mekaar daarin gerust. Ik zal in de mate van het mogelijke, ook nooit posten in een thread van mijn vrouw, en omgekeerd ook niet. Tenzij het werkelijk om echt technische dingen zou gaan.
                              2. Maar je kunt ook bv verschillende "persoonlijkheden" aannemen, en dan eens als -ik zeg maar "LesC" optreden, en dan weer als "Mefisto" (wilde even reclame maken voor mijn sandalen, maar die nick bestond al) of zeg maar "den duvel". Zo kun je je eigen werk gaan ophemelen, of net met jezelf in de clinch gaan... Typische forum-dinges, maar het moet wel aan banden gelegd worden, want dit is niet zoals het hoort, echt niet. Stel je bijvoorbeeld voor dat in de Challenge je onder verschillende nicks, je telkens voor jezelf zou stemmen. Kan toch niet? Nee, toch?
                              Of dat je een foto van jezelf, die misschien wat minder aandacht krijgt, gaat ophemelen onder je tweede nick.
                              Ik moet er niet aan denken!
                              Last edited by LesC; 28 mei 2009, 19:29.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X