Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

    Ik heb er ondertussen 3 getest op 3 body's, en telkenmale hetzelfde:
    Frontfocus, maar dit was correctable met mijn 3 bodys' (Canon 5DmkII, 50D en 1DmkIII)
    Erger is het feit, dat ze alledrie onbetrouwbaar focus gaven, 1 op de 3 tot zelfs 1 op de 2 keer zat de focus ernaast. Ik heb dit niet met de Canon 1.4.
    Dus nu is mijn vraag, is er wel iemand die een Sigma 50mm 1.4 EX heeft die wel een betrouwbare autofocus heeft?
    Ik vind die lens een juweeltje, zowel optisch dan mechanisch, en aanvaardbaar in prijs, maar als er nog steeds focusproblemen zijn, heeft het geen zin. Ik hoop gewoon dat ondertussen Sigma erin geslaagd is het probleem op te lossen.
    Alvast bedankt voor jullie input.

  • #2
    Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

    Ik heb een 30mm 1.4 met dezelfde reputatie, maar de mijne is goed
    Ik denk toch dat door de zeer kleine DOF het probleem overdreven wordt, je moet gewoon meer missers accepteren (ook altijd AI servo bv)
    Ook het fenomeen dat het gewone matglas kleiner dan 2.8 een scherp beeld kan tonen zonder correcte focus is aanwezig: soms zie je scherp in de zoeker maar is de foto toch ernaast, ik ga toch eens een ander matglaasje bestellen

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ik heb een 30mm 1.4 met dezelfde reputatie, maar de mijne is goed
      Ik denk toch dat door de zeer kleine DOF het probleem overdreven wordt, je moet gewoon meer missers accepteren (ook altijd AI servo bv)
      Ook het fenomeen dat het gewone matglas kleiner dan 2.8 een scherp beeld kan tonen zonder correcte focus is aanwezig: soms zie je scherp in de zoeker maar is de foto toch ernaast, ik ga toch eens een ander matglaasje bestellen
      Nee, het is niet overdreven, bij de 3 die ik had was het gewoon onaanvaardbaar, en de canon doet het wel goed (zelfde 1.4 en zelfde dieptestscherpte)
      Ik wil gewoon een lens die goed werkt.

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

        Om dezelfde reden heb ik indertijd mijn 30mm 1.4 al na een week weer van de hand gedaan.
        Op het eerste zicht prima lens, maar na degelijk testen behoorlijk out of focus op 1.4.
        Voor mij (voorlopig ) nooit nog Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

          Nope, ook hier nog steeds een onbetrouwbare focus, met mijn tweede exemplaar van dit objectief. Ik heb het probleem met die van mij een tijdje laten rusten omdat ik voornemens was een 5D mk I te kopen en ik had de hoop dat mijn Sigma exemplaar op een 5D beter zou werken dan op m'n 40D... maar helaas. Ik heb inmiddels een 5D erbij en ook op deze body is de AF niet geweldig te noemen. Nu heb ik zelf niet zoveel ervaring met die grote diafragma's en twijfel dan ook nog steeds of het probleem lens-gerelateerd is of dat het toch aan mijzelf ligt. (Stiekem weet ik best dat het niet aan mijzelf ligt maar ik wil zo graag tevreden zijn met mijn Sigma 50mm.... maar ben het eigenlijk dus niet )

          Ik zit zelf nog te dubben over de aanschaf van een tweedehands Canon 50mm f1.4 (wat later dit jaar), of liever nog lenen eigenlijk, om te zien of het dan beter gaat. Moet in ieder geval dit jaar nog omdat ik nog tot eind dit jaar garantie heb op de Sigma. Mogen ze hem wellicht eens nakijken....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

            Ik heb een fantastisch werkende Nikon AFS 50mm f/1.4 (kon het even niet laten )

            Ik heb hier anderzijds ook wel last van frontfocus met een Sigma 150mm f/2.8 macro op mijn D300 Met de D700 werkt ie wel beter.

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Ik heb een fantastisch werkende Nikon AFS 50mm f/1.4 (kon het even niet laten )
              .
              Foei, algoed dat de canon 50mm lenzen het wel goed doen, anders zou ik alweer een Nikon moeten aanschaffen....

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ik heb een fantastisch werkende Nikon AFS 50mm f/1.4 (kon het even niet laten )
                Allez, dan is er toch iets dat goed werkt bij Nikon . Sorry, kon het ook niet laten .
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Ik heb een 30mm 1.4 met dezelfde reputatie, maar de mijne is goed
                  Ik denk toch dat door de zeer kleine DOF het probleem overdreven wordt, je moet gewoon meer missers accepteren (ook altijd AI servo bv)
                  Ook het fenomeen dat het gewone matglas kleiner dan 2.8 een scherp beeld kan tonen zonder correcte focus is aanwezig: soms zie je scherp in de zoeker maar is de foto toch ernaast, ik ga toch eens een ander matglaasje bestellen
                  De sigma 50mm f1.4 heb ik nooit gehad maar wel de 30mm f1.4, en daar had ik toch ook wel regelmatig nen af-misser, maar dat was meer de fotograaf z'n fout.
                  F1.4 is echt wel héél fijn... en je zit snel "dernaast" hé ;-)
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                    Wel wel wel, jullie geloven het nooit!
                    Deze middag een nieuw exemplaar opgehaald bij fotorubens, dit zou een zeer recente reeks zijn volgens de winkeljuffrouw, er kleeft ook een sticker op de doos die op de vorige versies die ik had niet zat, 2 jaar extra garantie (dus 3 in totaal)
                    De eerste testen zijn veelbelovend!! geen grote focusproblemen vast te stellen. Soms een misser, dat wel, maar perfekt aanvaardbaar op F1.4
                    Dit is echt en lens die, als ze goed werkt met kop en schouder boven de canon variant uitsteekt. Ik hoop dat ze zo goed blijft.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Wel wel wel, jullie geloven het nooit!
                      Deze middag een nieuw exemplaar opgehaald bij fotorubens, dit zou een zeer recente reeks zijn volgens de winkeljuffrouw, er kleeft ook een sticker op de doos die op de vorige versies die ik had niet zat, 2 jaar extra garantie (dus 3 in totaal)
                      De eerste testen zijn veelbelovend!! geen grote focusproblemen vast te stellen. Soms een misser, dat wel, maar perfekt aanvaardbaar op F1.4
                      Dit is echt en lens die, als ze goed werkt met kop en schouder boven de canon variant uitsteekt. Ik hoop dat ze zo goed blijft.
                      Klinkt goed. Beter dan bij mij. Er is dus kennelijk toch nog hoop...

                      Ik ben vanmiddag naar Konijnenberg geweest om mijn 50mm op te laten sturen naar Sigma. Ik heb vanochtend een focustest gedaan met m'n 5D om vast te stellen dat het probleem niet aan mijn 40D lag.... en ja hoor, ook op m'n 5D is het bollocks, zoals ik het in real-life shooting feitelijk ook al had vastgesteld

                      Dit is het resultaat met m'n 5D, onderwerp op 1 meter afstand:



                      En onderwerp op ongeveer 50cm afstand:



                      (Voor alle duidelijkheid dit zijn uiteraard crops.)


                      In beide gevallen heb ik gebruik gemaakt van Center focus punt, Iso 100, f1.4 en 1/1000, camera op statief, loodrecht op onderwerp en via zelfontspanner.




                      Tot slot een foto van bovenaf. Voor de duidelijkheid, de batterij waarop het focuspunt lag was die waar de meetlat direct tegenaan ligt:





                      Alles met elkaar dus niet om vrolijk over te worden. Ik hoop toch zo dat de Sigma-technici dit kunnen fixen Al duurt het dan ook 4 tot 6 weken
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        er kleeft ook een sticker op de doos die op de vorige versies die ik had niet zat
                        Kan je hier wat meer uitleg over geven ?
                        Misschien een fotooke van de sticker zodat ik weet waar ik moet naar kijken bij mijn aankoop ? Alvast bedankt...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                          Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                          Kan je hier wat meer uitleg over geven ?
                          Misschien een fotooke van de sticker zodat ik weet waar ik moet naar kijken bij mijn aankoop ? Alvast bedankt...
                          Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar...
                          www.indetailfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                            Het gaat om een wit / metaal sticker, om de hoek gekleefd, met een rode bloem waar de tekst "getting the best" in staat.`
                            Staat ook op official benelux import.

                            Serie nummer zit in de 10301XX reeks

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Het gaat om een wit / metaal sticker, om de hoek gekleefd, met een rode bloem waar de tekst "getting the best" in staat.`
                              Staat ook op official benelux import.

                              Serie nummer zit in de 10301XX reeks
                              Thanx Rudy, 'k ga wss ook bij Fotorubens eens langsgaan binnenkort...

                              Comment

                              Working...
                              X