Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De vlaamse ardennen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De vlaamse ardennen







    Last edited by koen1950; 28 mei 2009, 07:38.

  • #2
    Re: De vlaamse ardennen

    compo's zijn mooi mooi maar de af/bewerking niet zo.
    vooral de luchten zien er raar uit en denk ook dat de boel te veel verscherpt is,vandaar de vele witte puntjes, vooral goed te zien bij de tweede opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: De vlaamse ardennen

      Spijtig van de nabewerking. Mooie compo's die er een beetje door verprutst zijn.
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

      Comment


      • #4
        Re: De vlaamse ardennen

        Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
        Spijtig van de nabewerking. Mooie compo's die er een beetje door verprutst zijn.
        Dus afvoeren is de boodschap

        Comment


        • #5
          Re: De vlaamse ardennen

          Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
          Dus afvoeren is de boodschap
          nee....een ieder leert hier van!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: De vlaamse ardennen

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            nee....een ieder leert hier van!
            grt,bouk.
            ik heb er nog van daar , zal die andere ook eens plaatsten ,maar niet meer verscherpen , maar zal nu nog beetje wachten

            Comment


            • #7
              Re: De vlaamse ardennen

              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
              ik heb er nog van daar , zal die andere ook eens plaatsten ,maar niet meer verscherpen , maar zal nu nog beetje wachten
              Verscherpen mag, maar je moet dit subtiel doen. Eerst je afbeelding verkleinen, dan verscherpen en dit doe je op 100%. Zo heb je er het meest controle over. De tweede is best nog geslaagd. In de derde is de lucht echt niet mooi.
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: De vlaamse ardennen

                Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                Verscherpen mag, maar je moet dit subtiel doen. Eerst je afbeelding verkleinen, dan verscherpen en dit doe je op 100%. Zo heb je er het meest controle over. De tweede is best nog geslaagd. In de derde is de lucht echt niet mooi.
                Ik zat een beetje met een dilimma het landschap vond mooi ,maar met de lucht kon ik niet zo veel aanvangen, miss moest ik wat onderbelicht hebben

                Comment


                • #9
                  Re: De vlaamse ardennen

                  deze lucht kan je aanpassen koentje,voor de rest goed

                  Comment


                  • #10
                    Re: De vlaamse ardennen

                    Ik heb ook altijd de neiging (in het begin nog meer dan nu) alles te verscherpen, maar vooral aarde en bepaalde gewassen bij landschapfoto's gaan er hierdoor lelijk uitzien.

                    Het is dus wat wikken en wegen ... net scherp genoeg voor bv. de boerderijen, maar niet te scherp zodat de aarde e.d. er nog echt uit zien. Ik maak meestal meerdere foto's in RAW van 1 zelfde plek in verschillende standen. Niet echt pro, maar ik heb helaas weinig tijd om me te verdiepen in de fotografie. Zie nu al nauwelijks mijn bed

                    Voor landschapsfotografie met boerderijen is het net over de taalgrens nog net iets interessanter vind ik (Pays De Collines, vlak over taalgrens Vlaamse Ardennen). Prachtige landschappen en vergezichten, vierkantshoeves: regio Frasnes-Lez-Anvaing, Frasnes-Le-Buissenal, Flobecq, Arc-Wattripont, Ostiches,...
                    Flickr: http://www.flickr.com/photos/tim-nikond40x/
                    Blog: timnikondfortyx.tumblr.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: De vlaamse ardennen

                      Oorspronkelijk geplaatst door ipod80gb Bekijk bericht
                      Ik heb ook altijd de neiging (in het begin nog meer dan nu) alles te verscherpen, maar vooral aarde en bepaalde gewassen bij landschapfoto's gaan er hierdoor lelijk uitzien.

                      Het is dus wat wikken en wegen ... net scherp genoeg voor bv. de boerderijen, maar niet te scherp zodat de aarde e.d. er nog echt uit zien. Ik maak meestal meerdere foto's in RAW van 1 zelfde plek in verschillende standen. Niet echt pro, maar ik heb helaas weinig tijd om me te verdiepen in de fotografie. Zie nu al nauwelijks mijn bed

                      Voor landschapsfotografie met boerderijen is het net over de taalgrens nog net iets interessanter vind ik (Pays De Collines, vlak over taalgrens Vlaamse Ardennen). Prachtige landschappen en vergezichten, vierkantshoeves: regio Frasnes-Lez-Anvaing, Frasnes-Le-Buissenal, Flobecq, Arc-Wattripont, Ostiches,...
                      ik verscherp nu meer selectief met helicum , daardoor moet je niet de hele foto verscherpen , maar moet wel altijd in de gaten houden of mijn camera ook niet veel op verscherping staat ingesteld , is eigenlijk beter dat hij op nutraal staat

                      Comment


                      • #12
                        Re: De vlaamse ardennen

                        Je tweede heeft een mooie compositie, de twee andere spreken me minder aan. Je derde is, vergeef het me, lelijk qua licht en lucht.

                        Groeten
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: De vlaamse ardennen

                          Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                          Je tweede heeft een mooie compositie, de twee andere spreken me minder aan. Je derde is, vergeef het me, lelijk qua licht en lucht.

                          Groeten
                          wel die derde vond ik wel een mooi landschap maar die lucht was een beetje uitgebrand , iets waar nog weinig aan te doen was is denk ik , maar je moet toch toegeven dat het landschap wel mooi is , kon er toch niet aan weer staan om hem hier te posten
                          Last edited by koen1950; 29 mei 2009, 15:54.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De vlaamse ardennen

                            deze konden beter

                            Comment

                            Working...
                            X