Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel nut: Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veel nut: Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM

    Hoi iedereen,

    Vraagje,

    ik ben beginnend amateurfotograaf en heb mijn een paar maanden geleden een Canon 450d met kitlens EF-S 18-55 IS aangeschaft. Nu zou ik graag willen weten of het veel nut heeft om die lens in te wisselen voor de Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM.

    Iemand die mij kan helpen?

    mvg
    Canon 450D + EFS 18-55 mm + EFS 55-250 mm 1:4-5.6 IS + EF 50 mm 1:1.8 II + Speedlite 430EX II
    www.mathieucieters.com

  • #2
    Re: Veel nut: Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM

    denk het niet eerlijk gezegd... de kitlens die je hebt is vrij goed en de 30mm extra bereik zijn niet de moeite om up te graden naar die lens denk ik.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Veel nut: Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM

      Het voornaamste voordeel voor mij was dat het element vooraan niet meedraait als je scherpstelt, zo kan je een circulaire polarisatie filter beter gebruiken.

      Manueel scherpstellen lukt hier ook veel beter mee dan met mijn oude kitlens (ik had wel een ouder model van kitlens - zonder IS)

      USM zal inhouden dat je iets sneller kan scherpstellen.

      Als je kan zou ik doorsparen voor een 17-55 f/2.8 IS USM - een dijk van een lens.
      Last edited by RikH; 27 mei 2009, 14:57.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Veel nut: Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door mistermcd Bekijk bericht
        Hoi iedereen,

        Vraagje,

        ik ben beginnend amateurfotograaf en heb mijn een paar maanden geleden een Canon 450d met kitlens EF-S 18-55 IS aangeschaft. Nu zou ik graag willen weten of het veel nut heeft om die lens in te wisselen voor de Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM.

        Iemand die mij kan helpen?

        mvg
        Optischs schiet je er weinig tot niks mee op, aan de korte kant is de 18-55 IS zelfs wat beter.
        Hij heeft iets meer bereik en USM, frontlens draait niet, dat zijn de voordelen.
        De keus moet je zelf maken.....

        Comment


        • #5
          Re: Veel nut: Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM

          Ik heb zelf zo'n kitlens met beeldstabilisatie, en ik heb ooit een 17-85 gebruikt.
          De AF van de 17-85 is niet echt veel sneller, daarvoor moet je ze zeker niet kopen, de 17-85 heeft ook meer vervorming in de breedste stand.

          Als je echt iets beter wil, dan kan je kiezen voor een lichtsterker alternatief, bijvoorbeeld een Tamron 17-50 f2,8 of een Sigma 18-50 f2,8. Maar die twee hebben dan weer geen beeldstabilisatie.
          Wil je toch een lichtsterker objectief, en ook nog beeldstabilisatie, dan is er nog de EF-S 17-55 f2,8 IS. Dat is de beste breedhoekzoom die je op een 1,6x crop camera van Canon kan gebruiken (het enige nadeel is de hoge prijs).

          Nog twee andere alternatieven zijn de Canon 17-40 f4 L en de 16-35 f2,8 L II.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Veel nut: Canon EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Nog twee andere alternatieven zijn de Canon 17-40 f4 L en de 16-35 f2,8 L II.
            hoewel het beide schitterende lenzen zijn (één van de twee staat op mijn verlanglijstje) vind ik dat ze net wat bereik te kort schieten om als standaardlens te dienen... standaardlens op een crop-cam moet minimum 18-50 zijn vind ik... die 10mm aan het "tele-eind" mis je te fel denk ik...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment

            Working...
            X