Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

    Hey,

    Graag had ik wat advies over de aankoop van een zoom lens. Ik ken echt niets van de verschillende lensen dus zou niet weten wat te kopen.

    Binnenkort vertrek ik naar Zuidelijk Afrika! Daarom zou ik mij een nieuwe lens (zoom) willen aanschaffen. Ik heb voor al mijn vorige reizen steeds met de sigma VR 18-200mm lens foto's genomen. Omdat ik echt amateur ben en ik altijd foto's neem in de P (prutser) stand was dit voor mij de ideale lens. Ik zoek nu een lens willen die iets meer kan zoomen en die sneller (en mischien betere foto's) neemt. De prijs die ik eraan wil geven is tussen de 275 - 400 euro(max) ....waarschijnlijk ga ik dus een tweedehands lens zoeken.

    Wat ik dus zoek is:
    - gemakkelijk te gebruiken lens die snel en goed foto's neemt
    - optische kwaliteit moet niet top zijn...kwaliteit vergelijkbaar met die van de 18-200 mm lens is ok voor mij
    - zoomlens waar je geen statief voor nodig hebt om fotos te nemen.

    Hopenlijk kan iemand mij helpen
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

  • #2
    Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

    Je hebt al een makkelijke amateur zoomlens.

    Comment


    • #3
      Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

      De enige lens die mij nu te binnen schiet die meer kan zoomen dan de 18-200 (11,11 X zoom) is de 15 X zoom van Tamron de AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical [IF] MACRO.

      Je hebt natuurlijk ook nog de 13,88 X zoom AF 18-250mm F/3,5-6,3 Di II LD Aspherical [IF] MACRO van Tamron (maar deze heeft geen beeldstabilisatie..... wat je waarschijnlijk wel kunt gebruiken indien je zonder statief wenst te werken).

      Comment


      • #4
        Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

        is de kitlens 80-200 mm lens beter dan de 18-200 mm lens om zoomfoto's te nemen? Of is de kwaliteit en snelheid ongeveer gelijk?

        Is het nuttig om bijvoorbeeld tot 300 mm zoom te gaan of is het verschil te miniem?
        (bestaat er geen 120-300 mm lens?)
        Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

        Comment


        • #5
          Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

          Een 70-300 misschien? Deze is van Nikkon zelf en gaat net over je bugdget 457€ Er loopt op dit moment een cashback actie op. Ik weet wel niet hoe qualitatief ze is. Dat laat ik over aan de Nikkon kenners. Mits je geen 100% perfecte foto's hoeft te hebben. Zal deze lens waarschijnlijk zijn job wel doen.
          Als je meer zoom wil hebben met stabilisatie ga je 2e hands moeten gaan.

          Comment


          • #6
            Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens


            voor als je wat meer zoom wild.
            hoogstwaarschijnelijk is er daar licht genoeg als je meer zoom nodig hebt en is deze lichtsterk genoeg.
            vr is leuk maar daar zet je de dieren en mensen niet mee stil op de plaat.

            deze zet wel alles lekker stil wat beweegt.
            kost iets meer maar dat is nu eenmaal het geval als je beter wil dan de 18 200.
            en deze is en leuke aanvuling op de lens die je al hebt.

            groet johnny.
            maar waar liep je tegen aan met de lens die je nu hebt??

            Comment


            • #7
              Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

              Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
              is de kitlens 80-200 mm lens beter dan de 18-200 mm lens om zoomfoto's te nemen? Of is de kwaliteit en snelheid ongeveer gelijk?
              Ik heb nooit een 80-200 als kitlens gezien.

              De kwaliteit verhoudt zich omgekeerd evenredig met de zoomfaktoren en de AF is veel trager en ongeveer 0 op een D40, 60, 5000 camera.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                Mijn lens die ik nu gebruik (sigma 18-200mm met VR) die heeft bij volledig inzoomen enorm veel last van donkere cirkelvorming (noemen ze dat cropping?). Ook vind ik deze lens enorm groot/zwaar zelfs als je deze met de nikkor 18-200 mm VR vergelijkt.
                Dus enerzijds wil ik daardoor een nieuwe lens en anderzijds zou ik iets betere zoom willen omdat ik in afrika beestjes ga trekken Voor dichtbij fotos te nemen gebruik ik mijn fuji camera (die echt geweldig is) dus ik zou een lens willen die zich enkel focust op het zoombereik
                Een tweedehands lens zou eigenlijk ideaal zijn =)
                Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                Comment


                • #9
                  Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
                  Mijn lens die ik nu gebruik (sigma 18-200mm met VR) die heeft bij volledig inzoomen enorm veel last van donkere cirkelvorming (noemen ze dat cropping?).
                  Dat heet vignettering, maar dat treed doorgaans op bij breedhoek (als je volledig uitgezoomd hebt). Misschien typfoutje?
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • #10
                    Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                    nope geen typfout....als ik volledig zoom (200mm) dan heb ik op heel veel foto's een donkere rand (cirkelvormig).
                    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                      De donkere circel heet vignetering...

                      Geen idee of je die voor € 400 kunt vinden, maar een sigma 50-500 zou je heel wat meer bereik geven en zal sneller zijn. Maar 't is natuurlijk wel geen kleine "amateur" lens te noemen.

                      Nikon heeft ook een 70-300 VR lens dacht ik... misschien een betere optie
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                      Comment


                      • #12
                        Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                        die 70-300 mm nikon die kost nieuw rond de 380 euro zie ik. Heeft er iemand ervaring met deze lens? Hoe groot zou deze lens zijn? kun je daar gemakkelijk foto's mee nemen zonder statief?
                        Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                          iemand nog een suggestie?
                          eventueel een andere lens?
                          Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                            Volgens mij voldoet de Sony HX1 volledig aan je wensen veel zoom en licht en tot 580mm,
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: stabiele gemakkelijke amateur zoomlens

                              Hey,
                              De discussie volgende denk ik dat de opslossing een Canon Powershot SX1 IS.

                              groet

                              marc
                              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                              Comment

                              Working...
                              X