Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitlens 18-55 vervangen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitlens 18-55 vervangen ?

    Hallo ik heb een Canon EOS 400D, hier zit een standaard kitlens bij(18-55).
    Ik heb er ook een Canon 70-300 lens bij. Ik wil graag de kitlens vervangen. Kan iemand mij advies geven?

    Tevens wil ik een telelens 150-500 kopen. Ik fotografeer graag vogels. Heeft iemand hier een advies over?

  • #2
    Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

    Voor een niet als te dure standaardlens als goede vervanging van de 18-55: 15-85
    Deze is de laatste tijd ook erg sterk gedaald in prijs

    Comment


    • #3
      Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

      Wat betreft vogelfotografie. Ik ben voorstander van het betere lenstype ( vb Canon ) anders ga je op termijn toch teleurgesteld zijn.

      de 150-500 is zeker geen slechte lens maar toch kan de scherpte en snelheid niet tippen aan de echte Canon lenzen... vb Canon EF 300mm f/4L IS USM of de Canon 100-400.
      Als je op de 300mm een extender gebruikt heb je ook 420 mm maar een veel betere kwaliteit.

      kijk hier eens
      http://www.vogelsvanbelgie.be/Tip_6.html


      groeten,

      Rudy

      www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Peet1962 Bekijk bericht
        Hallo ik heb een Canon EOS 400D, hier zit een standaard kitlens bij(18-55).
        Ik heb er ook een Canon 70-300 lens bij. Ik wil graag de kitlens vervangen. Kan iemand mij advies geven?

        Tevens wil ik een telelens 150-500 kopen. Ik fotografeer graag vogels. Heeft iemand hier een advies over?
        Waarom een kitlens vervangen als je graag vogels fotografeert ? Je hebt mm's nodig, spaar daarvoor. De 100-400 bv.

        Comment


        • #5
          Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

          Hallo bedankt voor jullie reacties.
          Het zijn eigelijk twee verhalen, ten eerste is de kitlens, welke ik voor standaard werk gebruik, zover ik gelezen heb niet zo'n goede lens. Ik zoek hier dus een vervanger voor.

          Ten tweede vind ik het fotograferen van vogels prachtig, en wil hier verder mee.

          Comment


          • #6
            Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Peet1962 Bekijk bericht
            Hallo bedankt voor jullie reacties.
            Het zijn eigelijk twee verhalen, ten eerste is de kitlens, welke ik voor standaard werk gebruik, zover ik gelezen heb niet zo'n goede lens. Ik zoek hier dus een vervanger voor.

            Ten tweede vind ik het fotograferen van vogels prachtig, en wil hier verder mee.
            Ik heb ook die kitlens en vind de kwaliteit niet erg goed. En zappa heeft deels gelijk. De 100-400 mm is veel beter dan die 150-500 van sigma. Zowel qua snelheid, geruisloosheid als qualiteit. Als ik jou was zou ik doorsparen voor een 100-400. ZE is wel wat duurder maar veel beter en je kan er nog een converter tussen steken wat bij die sigma niet echt aan te raden is. Maar een degelijke landschapslens is ook altijd leuk.

            Comment


            • #7
              Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Peet1962 Bekijk bericht
              Hallo ik heb een Canon EOS 400D, hier zit een standaard kitlens bij(18-55).
              1-. Ik wil graag de kitlens vervangen. Kan iemand mij advies geven?

              2-Tevens wil ik een telelens 150-500 kopen. Ik fotografeer graag vogels. Heeft iemand hier een advies over?
              1-Tamron 17-50 F2.8 SP Hopelijk krijg je meteen een goed exemplaar zonder focusproblemen....

              2-Ik zit niet zo goed in de AF telelenzen, laat dat aan anderen over.
              Ga voor vogels minimal voor 500mm of meer , het verschil tussen 300 en 400mm is minder dan je zou denken.

              Comment


              • #8
                Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

                Hallo, als ik jullie zo beluister,

                Voor de vervanging van de kitlens een Tamron 17-50 F2.8 SP

                En voor de vogelfotografie de 100-400 van Canon
                Last edited by Peet1962; 26 mei 2009, 20:56.

                Comment


                • #9
                  Re: Kitlens 18-55 vervangen ?

                  En voor de vogelfotografie de 100-400 van Canon
                  Als eerste lens beslist één van de beste in z'n prijsklasse en gewicht (naast de EF300 IS f:4 + extender of de EF400 f:5.6), zeker als je "voor de voet" fotos maakt en ze nog eens voor iets anders wil gebruiken ook
                  Er zijn zeker scherpe fotos mee te maken uit de hand
                  De AF is minder snel op een XXXD, voor BIF is dit niet de beste combinatie
                  Onder dit budget heb ik eigenlijk alleen nog maar goede vogelfotos gezien van de Sigma 50-500 en de Sigma 170-500 (beide zonder IS, dus statief of rijstzak), nog niet van de nieuwe Sigma zooms
                  Als je liever in een hut zit zijn er betere keuzes dan de 100-400

                  Veel hangt af van je techniek, het vraagt zeer veel tijd (die ik niet altijd heb), koop één van deze lenzen en twijfel niet meer

                  Comment

                  Working...
                  X