Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a200 18-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a200 18-70

    Hallo,

    Ik ben van plan een sony a200 aan te schaffen met obj. 18-70... Omdat men kennis nul is wil ik iets vragen...
    Wat zijn mijn grenzen?? Hoe dicht / Hoe ver kan ik gaan?
    Kan ik een insect van dicht fotograferen, of kan ik het hollende konijn op 30 meter vast leggen?
    Ik wil een macro objectief aanschaffen, maar hoe zie je nu om welke het gaat...
    Hoe herken je bijvoorbeeld een macro obj gewoon louter uit de benaming?

    18-70 of 70-200 kunnen alle 2 macro's zijn???

    help me, de verloren zoon
    Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

  • #2
    Re: sony a200 18-70

    alles kun je met die lens vast leggen, maar je zult waarschijnlijk niet tevreden zijn over de afbeeldings grootte van de onderwerpen op je foto.

    Koop de Sony met een goede standaardlens, en ik heb begrepen dat de 18-70 dat niet is, maar ik heb ook geen kennis wat Sony verder in huis heeft. Een leuk alternatief zou een Tamron 17-50 2.0 kunnen zijn.

    Ga hier mee leren je camera te kennen en te kunnen gebruiken en dan loop je tegen de te kort komingen van deze lens aan en kun je beslissen wat je verder wilt en heb je misschien ook al wat meer inzicht in de materie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sony a200 18-70

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Koop de Sony met een goede standaardlens, en ik heb begrepen dat de 18-70 dat niet is, maar ik heb ook geen kennis wat Sony verder in huis heeft. Een leuk alternatief zou een Tamron 17-50 2.0 kunnen zijn.
      Als het goed is komt er vanaf juni de opvolger van de Sony A200/300/350, incl. een nieuwe versie van de kitlens. Deze kitlens schijnt beduidend beter te zijn dan de huidige.
      Het blijft uiteraard een kitlens, en dit zijn bij alle merken de goedkoopste lenzen die er te koop zijn. Het hangt er maar net van af wat je er mee wilt en hoe veeleisend je bent.

      Inderdaad is de Tamron 17-50 een goed alternatief (foto kwaliteit stukken beter), maar uiteraard ook stukken duurder. Het betreft trouwens geen f/2.0 maar een f/2.8.

      Succes met je keuze.
      Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

      http://ubovdburg.zenfolio.com/

      Comment


      • #4
        Re: sony a200 18-70

        Hier vind je een link naar een vergelijking 18-55 / 18-70: link.

        Heel wat lenzen (- zooms vooral -) die "macro" in hun benaming hebben, zijn niet echt macro lenzen maar proberen erbij in de buurt te komen. Als je macrolens zoekt voor insecten en dergelijke, kijk dan richting Tamron 90mm, Sigma 105mm, Sony 100mm of nog grotere brandpuntsafstanden.

        Voor je konijn op 30m ga je met de kitlens ook niet ver geraken: te trage AF en te weinig bereik... Zelfs een 70-200 gaat hier qua bereik tekort schieten .
        Kijk eens naar een tweedehands Minolta 100-300D Apo, of een nieuwe Sigma 70-300 DG Apo "Macro" (- hier heb je er zo eentje -). Daarmee kan je voor een redelijke prijs aan de slag en daarna merk je vanzelf wel in hoeverre je nog beter (en dus meestal ook duurder) materiaal nodig hebt.

        Succes !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: sony a200 18-70

          Op de 10Mp A200 is de 18-70 echt niet zo slecht. Ik had m'n twijfels maar enkele gebruikers hier stonden overtuigend achter de lens en tot hier toe ben ik als beginner best tevreden. De nieuwe kit-lens zal wel beter zijn maar vooral op de 14Mp van de A350 en A700 zal het verschil duidelijker worden. De A200 + 18-70 is momenteel wel een erg goedkope instap omdat de opvolger (A230) eraan komt.
          Als je met één lens zowel het insect als het konijn wil fotograferen dan vrees ik dat je misschien beter eens over een goede bridge nadenkt (genre FZ28 of fuji s100fs), hoewel dan de snelheid je waarschijnlijk parten gaat spelen (hoewel?) . Alles hangt van je budget af natuurlijk....
          'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

          Comment


          • #6
            Re: sony a200 18-70

            de 18-70 is op een a200 niet slecht..al is het natuurlijk geen topper. maar als kitlens is het gewoon een goeie..een paar diafragma-stopjes knijpen en dat dingetje KAN mooie , scherpe plaatjes opleveren..alles is waar naar zijn geld, en zo geldt het ook voor een kitlens.. (al gebruik ik hem zelf bijna nooit meer, want ik vond dat bij max. groothoek toch behoorlijke vervorming gaf) gebruik nu voornamelijk een tokina 28-70 voor landschappen, is net zo goed, en kost geen drol, gebruikt..., groothoek mis ik eigenlijk niet..

            heb zelf een a200 en de nieuwe a230 vind ik echt geen meerwaarde hebben boven mijn huidige model..een body is zo zachtjes aan een wegwerpartikel aan het worden, ieder jaar komt er weer wat nieuws uit, investeren in lenzen is veel zinvoller dan ieder jaar weer een nieuwe body te kopen (al staat de techniek natuurlijk ook niet stil.. )


            kijk goed waarvoor je je camera wilt gaan gebruiken, en je bent al een hele stap verder..

            het woordje macro op een lens is in veel gevallen grote onzin, een echte macro-lens kan plaatjes opleveren in verhouding 1:1, en dat gaat je met de kitlens echt niet lukken..

            een tam konijn kun je met je kitlens ook vastleggen, voor wilde hazen en kinijnen zul je wat meer tele nodig hebben..

            ruiseigenschappen zijn vanaf iso 400 niet om over naar huis te schrijven, maar ja... konijnen kun je ook gewoon overdag 'schieten' ...

            Comment


            • #7
              Re: sony a200 18-70

              Ik heb een Sony 350 met de 18-70 kitlens en ik heb er geen klagen over!
              Zijn er betere lenzen, waarschijnlijk wel, maar als beginner amuseer ik me er toch wel mee, en eens je van alles beter op de hoogte bent kan je nog altijd bijkopen wat je wil, zo doe ik het toch!!!

              Comment


              • #8
                Re: sony a200 18-70

                Als je een indruk wilt krijgen van de verschillende brandpunten, neem dan hier eens een kijkje. Je zal zien dat 18-70mm al een leuk bereik is, maar dat het te kort schiet voor kleine onderwerpen op afstand zoals konijnen.

                Macro objectieven hebben een vergroting van 1:1 of meer.
                about.me/stijnv

                Comment


                • #9
                  Re: sony a200 18-70

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                  Als je een indruk wilt krijgen van de verschillende brandpunten, neem dan hier eens een kijkje. Je zal zien dat 18-70mm al een leuk bereik is, maar dat het te kort schiet voor kleine onderwerpen op afstand zoals konijnen.

                  Macro objectieven hebben een vergroting van 1:1 of meer.
                  Zou ik dan beter niet gaan werken met een opzetlensje?
                  en wat moet ik dan aanschaffen voor redelijke goede beginners macro foto's

                  Leuke site btw, geeft een goeie weergave weer van je lensbereik!
                  Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony a200 18-70

                    Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
                    Zou ik dan beter niet gaan werken met een opzetlensje?
                    en wat moet ik dan aanschaffen voor redelijke goede beginners macro foto's
                    Een opzet lens zal altijd een stukje van de kwaliteit van je lens afhalen, dus... een echte macro lens is meer aan te raden. Waarschijnlijk de goedkoopste macro lens (voor je Sony) is de Sigma 50mm F2.8 Macro deze laat je toe om een macro te maken van 1:1. Nadeel van die lens is dat je zeer dicht moet komen (kortste instelafstand 18 cm), wat soms de insecten kan verjagen . Iets duurder maar veelal aangeraden zijn de Sigma 105mm F2.8 en de Tamron 90mm F2.8, met deze beide kun je vanop ongeveer 30cm een 1:1 foto maken, maar ze kosten dan ook een € 100 meer dan de 50mm.

                    Comment

                    Working...
                    X