Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang in Veere

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang in Veere

    Het is wat verder van huis maar het was toch de moeite waard om ginter de zonsondergang te volgen, de laatste is een hdr...





    www.pdsfotografie.be

  • #2
    Re: Zonsondergang in Veere

    tweede een mooi tegenlichtje.
    laatste net effe te veel boom links, wat bij de eerste niet stoort.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang in Veere

      de laatste is een hdr...
      en de laatste vind ik niet mooi, sorry.
      volstrekt onnatuurlijke belichting.

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang in Veere

        Tweede is geslaagd vind ik
        Contour vd molen tegen de achtergrond

        Wim
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang in Veere

          canon geeft toch warmere kleuren dan nikon,mooie serie met een voorkeur voor de eerste twee,greetz tony

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang in Veere

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            en de laatste vind ik niet mooi, sorry.
            volstrekt onnatuurlijke belichting.
            Yep ook dat gedacht..te veel gebrushed naar mijn goesting en wat slordig afgewerkt.
            De andere zijn mooie silhouet fotos.Niet meer of minder.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang in Veere

              Qua compositie vind ik de 3e nog de beste.
              Maar de bewerking is heel slordig gedaan:
              Een stuk van de bomen is goed belicht terwijl het ander stuk dichtgelopen is(puur zwart).
              De blauwe kleurzweem op de molen contrasteert nogal fel met de warme kleuren in de rest van de foto en oog niet mooi.
              Teveel zwart in de bovenkant van de lucht. Probeer de lucht te krijgen zoals in je andere 2 foto's.
              Met een betere bewerking kan dit best nog een mooi plaatje worden.

              groetjes,

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang in Veere

                Drie keer dezelfde foto maar anders gepresenteerd, vind ik toch knap hoor.
                De eerste vind ik de knapste omdat je hier de bomen en onmiddellijke omgevind van de molen ziet.
                De tweede is ook niet mis want hier is meer detail van de molen te zien.
                De derde is wat mij betreft niet evenwichtig genoeg, maar dat is HDR.
                Je ziet het graag of je ziet het niet graag, zoveel mensen zoveel smaken.
                Het groen vooraan is te helder en zou donkerder veel beter staan.
                Nu lijkt het ook of dat de wieken het donker grijze uit de lucht "draaien".
                Probeer de lucht egaler te krijgen en volgens mijn bescheiden mening zal de HDR al een stuk beter zijn.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang in Veere

                  Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
                  Qua compositie vind ik de 3e nog de beste.
                  Maar de bewerking is heel slordig gedaan:
                  Een stuk van de bomen is goed belicht terwijl het ander stuk dichtgelopen is(puur zwart).
                  De blauwe kleurzweem op de molen contrasteert nogal fel met de warme kleuren in de rest van de foto en oog niet mooi.
                  Teveel zwart in de bovenkant van de lucht. Probeer de lucht te krijgen zoals in je andere 2 foto's.
                  Met een betere bewerking kan dit best nog een mooi plaatje worden.

                  groetjes,

                  volledig mee eens

                  grtjs,

                  jeannot

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang in Veere

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    en de laatste vind ik niet mooi, sorry.
                    volstrekt onnatuurlijke belichting.
                    Compleet mee eens. Maar nr 1 vind ik een prachtig silhouet
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang in Veere

                      de eerste twee vind wel iets hebben maar de derde is te kunstmatig , is gelijk of de molen tegen een wand staat

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsondergang in Veere

                        Laat je niet ontmoedigen door de kritiek op de derde. Dit plaatje verdient echt een betere bewerking, en dan zal je alleen complimentjes krijgen.
                        Bij de tweede is er helemaal geen doortekening meer te zien, wat voor mij een groot minpunt is. Bij de eerste zit die nog net goed op de molen, maar niet meer op de bomen. Hier stoort mij dat niet zo omdat het onderwerp (molen) ok is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsondergang in Veere

                          [QUOTE=kohraya;2268926]Laat je niet ontmoedigen door de kritiek op de derde.QUOTE]

                          Ik laat me niet zo snel ontmoedigen hoor, het is door de kritiek dat ik bijleer.
                          www.pdsfotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsondergang in Veere

                            sorry maar ik vind deze ook niet direkt geslaagd

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsondergang in Veere

                              Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                              Laat je niet ontmoedigen door de kritiek op de derde. Dit plaatje verdient echt een betere bewerking, en dan zal je alleen complimentjes krijgen.
                              Bij de tweede is er helemaal geen doortekening meer te zien, wat voor mij een groot minpunt is. Bij de eerste zit die nog net goed op de molen, maar niet meer op de bomen. Hier stoort mij dat niet zo omdat het onderwerp (molen) ok is.
                              Ik vind als het de bedoeling is een silhouet te maken de figuren wel geen doortekening moeten hebben , ik heb hier al een hoffoto gezien die dat ook niet had , dat maakt de foto natuurlijk nog niet tot een hoffoto

                              Comment

                              Working...
                              X