Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pakket Canon EOS 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pakket Canon EOS 40D

    Ben van plan om een digitale spiegelreflex te kopen, en na wat leeswerk denk ik dat ik voor een Canon EOS 40D ga.

    Nu zag ik dat er een pakket aangeboden wordt met een EF-S 17-85 mm lens (body+lens=965 euro).
    Wat denken jullie hiervan? Is dat een goede lens/combinatie?
    Of raden jullie mij iets anders aan (in dezelfde prijsklasse).

    Ik wil eerst met het toestel leren werken, en dan later eventueel nog een goede lens bijkopen.

    Alvast bedankt voor de tips.
    Nikon

  • #2
    Re: Pakket Canon EOS 40D

    Als compleet beginner zou ik liever voor een 40D met een aparte 35mm F2 gaan (zelfde prijs)
    Leer je tenminste met de voetenzoom omgaan
    Koop na een tijd de aan jouw vereisten passende objectieven bij
    Die 35mm is achteraf tenminste een vaste waarde

    Ik weet het, mijn mening is nogal extreem - maar het overwegen waard
    Last edited by mexicano; 25 mei 2009, 19:39.
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Pakket Canon EOS 40D

      een 50D en de 17-85... en mss objectief tweede hands aankopen
      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

      Comment


      • #4
        Re: Pakket Canon EOS 40D

        De 17-85 krijgt over het algemeen geen al te geweldige kritieken. Die zou ik dus persoonlijk in de winkel laten liggen

        Ben je beginner en weet je nog niet welke brandpunten je het meest zal gebruiken, dan zou ik je een 40D adviseren (die is mijns inziens het beste qua prijs/ kwaliteitsverhouding op dit moment) samen met een 18-55 f3.5-f5.6 IS (kost nog geen 100,-) en Canon 55-250 f4-5.6 IS. (vanaf zo'n 240,-) en dan eventueel nog een 50mm f1.8 erbij (ook nog geen 100,-). Al deze lenzen hebben een hele goeie prijs/ kwaliteitsverhouding, en waarschijnlijk beter dan de 17-85. Bovendien heb je met zo'n set een veel completere bereik dan met alleen maar die 17-85. Tot slot, als je veel binnen gaat fotograferen zou ik je ook zeker adviseren om er direct een externe flitser erbij aan te schaffen. Door indirect te flitsen krijg je véél mooiere resultaten.
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Pakket Canon EOS 40D

          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Als compleet beginner zou ik liever voor een 40D met een aparte 35mm F2 gaan (zelfde prijs)
          Leer je tenminste met de voetenzoom omgaan
          Koop na een tijd de aan jouw vereisten passende objectieven bij
          Die 35mm is achteraf tenminste een vaste waarde

          Ik weet het, mijn mening is nogal extreem - maar het overwegen waard
          Zeker, maar beginners willen zoom, liefst veel.
          Om weer van dat idee af te geraken moet men eerst de superzoom-fase door.

          Comment


          • #6
            Re: Pakket Canon EOS 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
            Ben van plan om een digitale spiegelreflex te kopen, en na wat leeswerk denk ik dat ik voor een Canon EOS 40D ga.

            Nu zag ik dat er een pakket aangeboden wordt met een EF-S 17-85 mm lens (body+lens=965 euro).
            Wat denken jullie hiervan? Is dat een goede lens/combinatie?
            Of raden jullie mij iets anders aan (in dezelfde prijsklasse).

            Ik wil eerst met het toestel leren werken, en dan later eventueel nog een goede lens bijkopen.
            Je laatste zin is de meest wijze, de 17-85 is zeker geen slechte wandellens (ok beetje tonvorming op 17, beetje soft aan de 85 kant) die mij op de 400D heel veell geleerd heeft in het begin, waardoor ik nu beter weet wat ik wil en kan.
            De 40D is een goede body, voor die prijs kan je niet sukkelen.

            Comment


            • #7
              Re: Pakket Canon EOS 40D

              Voor da geld koopt ge beter een Tamron 17-50 en 40d body apart, tzal ongeveer evenveel kosten (mits juiste shop).

              Comment


              • #8
                Re: Pakket Canon EOS 40D

                Kan maar één goed advies geven...
                Een 40 D met een 17-55mm F2,8

                Was ook zo begonnen met de 40 D en 17-85mm F 4,5-5,6 en ik heb er eigenlijk nu gezien en gezegd beter direct voor de 17-55mmf2,8 gekozen.

                En al dat gezoom lenzen gedoe... ik heb zo ook de 70-200mm en ik gebruik die haast nooit!

                Wat zeker een leuke lens is om met de spelen is de 50mm f1,8

                Comment


                • #9
                  Re: Pakket Canon EOS 40D

                  Ik begrijp niet dat iedereen altijd op de 17-85 afgeeft, ik heb die lens geruime tijd gehad en was hier heel tevreden over, snelle AF door USM, Image Stabilizer en een schitterend bereik wat wil je nog meer. Akkoord ze is niet perfect, maar haal je raw's door Dxo en elke vervorming of afwijking verdwijnt als sneeuw voor de zon.

                  Ik kan je zeggen dat ik verschillende cover foto's aangeleverd heb met een 350D met deze lens, zelfs A3 kalenders, geen enkel probleem. Ik heb nu ook de 17-55 IS 2.8, een machtige lens, meer wel twee keer zo duur hé ... en of ze dan ook twee keer zo goed is laat ik in het midden, voor algemeen gebruik zal de 17-85 zeker voldoen anders kijk even naar de EF-S 18-200 IS, gigantisch bereik en toch nog redelijke kwaliteit, maar geen USM jammer genoeg.

                  Als je iets meer kan uitgeven is de 50D - EF-S 18-200 IS ook een mooie combinatie, en kost hetzelfde als de 50D 17-85 combo

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pakket Canon EOS 40D

                    Ik heb ook de 40D en begonnen met de 17-85. Zou zeggen koop deze set en leer omgaan met je camera en de instelmogelijkheden. En als je dat weet en ook weet wat je precies wilt fotograferen kun je "betere" objectieven kopen die aansluiten bij wat je precies wilt.

                    Ik kan je de 40D verders enkel maar aanraden, zeer goede, plezierige camera. Heb hem nu ruim 1 jaar en doe hem nog lang niet weg. Zeer goede resultaten en qua ruis op hogere ISO perfect
                    "The only easy day was yesterday"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pakket Canon EOS 40D

                      same here, een jaar met de 17-85, deftige resultaten, goede range om mee rond te wandelen, en ideaal om te weten te komen wat je daarna wil (bijv als je de meerderheid van je foto's met de telekant genomen hebt is er veel kans dat je in die richting moet verder zoeken)
                      plus als je direct begint met een 17-55 of zo zal het al veel minder leuk als je later nog wil upgraden in termen van beeldkwaliteit.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pakket Canon EOS 40D

                        Voila, een "wandellens" is inderdaad wat ik nodig heb om mee te beginnen.
                        Denk niet dat ik aan een mega-zoomfase ga beginnen!
                        Bedankt voor de tips.
                        Nikon

                        Comment

                        Working...
                        X