Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkor E series 100mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkor E series 100mm 2.8

    heeft er iemand ervaring met de 100mm 2.8 E
    ik heb die lens gekocht voor 10 euro, ik lees veel goede revieuws, zijn er hier die deze lens hebben , en is dat een lens van de goedkopere objectieven die ze gemaakt hebben voor de EM

    ik las op een site deze tekst ,is wel een engelse vertaling it is een geweldige weinig objectief. It's sharp, fast, and tiny. Het is scherp, snel en klein. You can buy one used for about $100 and its optical and mechanical performance is superior in several ways to the fantastic $1,800 80-200 f/2.8 AF-S . Kunt u er een kopen die worden gebruikt voor ongeveer $ 100 en de optische en mechanische prestaties superieur is op verschillende manieren aan de fantastische $ 1.800 80-200 f/2.8 AF-S.
    Last edited by koen1950; 25 mei 2009, 18:14.

  • #2
    Re: nikkor E series 100mm 2.8

    ik heb deze lens vroeger gehad. Is een goede lens (optisch) mechanisch wat plastiekerig maar presteerd zeer goed en is compact.

    prijs/ kwaliteit tov 10€, zeeeeeeeeeeeeeeer goed

    Comment


    • #3
      Re: nikkor E series 100mm 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
      Kunt u er een kopen die worden gebruikt voor ongeveer $ 100 en de optische en mechanische prestaties superieur is op verschillende manieren aan de fantastische $ 1.800 80-200 f/2.8 AF-S.
      Maar dan alleen op 100mm en niet op de andere 119 mogelijke andere standen....en de 100mm zoomt ook een stuk slechter....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nikkor E series 100mm 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Maar dan alleen op 100mm en niet op de andere 119 mogelijke andere standen....en de 100mm zoomt ook een stuk slechter....
        koop je daarom geen primes? omdat ze op dat bepaalde brndpunt beter zijn dan zooms?
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment


        • #5
          Re: nikkor E series 100mm 2.8

          De 105mm ais is onderweg mijn favoriete telelensje. De E series 100mm zal misschien marginaal minder presteren maar is ook superlicht. Wel pas echt prettig vanaf een D200, anders moet je de belichting gokken.
          10 euro is eigenlijk veel te weinig. Kun je veel plezier van hebben.
          Het klopt natuurlijk dat ie niet zoomt (erg flauw, het is een prime) maar hij is wel 2.8 en hij weegt ook geen anderhalve kilo
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: nikkor E series 100mm 2.8

            'k heb er ook zo eentje, en erg tevreden van. 't verbaast me telkens weer hoe klein dat ding is voor een 100mm. Heb er twee maand geleden wel 100 € voor betaald (al zat er nog 5 andere lenzen, een body en een flits bij )

            Comment


            • #7
              Re: nikkor E series 100mm 2.8

              Voor alle duidelijkheid , de lens koste 21 euro , op het laatste moment nog iemand opgeboden , maar ik moet er zelf gaan afhalen in dilbeek , is kleine honderd km , maar dan zijn we weer eens weg he

              Comment

              Working...
              X