Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

    Hallo

    Ik ben aan het twijfelen tussen de sigma en canon.

    Is het verschil groot tussen deze 2 lenzen en dan bedoel ik de kwaliteit van foto's en AF snelheid scherpte e.d.

    Ik weet de ene heeft een kleinere groothoek als de andere.
    Deze lens wil ik gebruiken als walk around.

    groeten Peter
    Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

  • #2
    Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

    een 2de walk-around lens?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      een 2de walk-around lens?
      Begrijp ik niet ?


      Het gaat om het verschil.

      Peter
      Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

      Comment


      • #4
        Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

        Oorspronkelijk geplaatst door pitje Bekijk bericht
        Begrijp ik niet ?

        Het gaat om het verschil.

        Peter
        Afgaand op de reviews is er niet veel verschil in kwaliteit, maar er is wel een belangrijk verschil in bereik, met 18 mm heb je redelijk groothoek (vind ik genoeg voor walk around)
        en met 28 niet.
        Overigens, je hebt al een 18-200 , waarom dan nog weer een superzoom? Dat zal de heer Janssen ook bedoeld hebben.....
        De te volgen weg is eerder een goede standaardzoom en als aanvulling een tele, of andersom ,zo je wil.
        Kan je de 18-200 als walk-around houden, of valt ie toch wat tegen?
        Last edited by Keeskanon; 25 mei 2009, 14:43.

        Comment


        • #5
          Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

          Hoi telekees

          De tamron 18-200 vindt ik de foto's te soft (zoals ze het noemen), ik wil een van deze 2 lenzen gebruiken voor op vakantie in en om het huis, als ik geen telelens nodig heb.

          Of zijn deze sigma canon lenzen ook niet ze scherp.
          Want voor het tele gedeelte wil ik de canon 55-250 IS of de canon 70-200 F4 non ISaanschaffen, het verschil met deze is dan weer de IS maar ja dat is weer een ander verhaal.

          Ok, als hjanssen dat bedoeld, de tamron zal ik dan niet of bijna niet meer gebruiken (misschien een van mijn kinderen).

          Dus qua kwaliteit van de foto's is er geen verschil in deze 2 lenzen.


          gr. Peter
          Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

          Comment


          • #6
            Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

            Oorspronkelijk geplaatst door pitje Bekijk bericht
            Begrijp ik niet ?
            in je handtekening staat:

            Tamron 18-200 F/3.5-6.3 XR
            en dat is toch ook zo'n rondlooplens
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

              Oorspronkelijk geplaatst door pitje Bekijk bericht
              Hoi telekees

              De tamron 18-200 vindt ik de foto's te soft (zoals ze het noemen), ik wil een van deze 2 lenzen gebruiken voor op vakantie in en om het huis, als ik geen telelens nodig heb.

              Of zijn deze sigma canon lenzen ook niet ze scherp.
              Want voor het tele gedeelte wil ik de canon 55-250 IS of de canon 70-200 F4 non ISaanschaffen, het verschil met deze is dan weer de IS maar ja dat is weer een ander verhaal.

              Ok, als hjanssen dat bedoeld, de tamron zal ik dan niet of bijna niet meer gebruiken (misschien een van mijn kinderen).

              Dus qua kwaliteit van de foto's is er geen verschil in deze 2 lenzen.


              gr. Peter
              Je ideeen over een tele snijden wel hout denk ik.
              De berichten over de 2 lenzen waarmee het begon zijn wat gemengd, in de reviews is er weinig verschil, maar bij de gebruikerservaringen vindt de 1 een lens niks, terwijl een ander ermee wegloopt.
              Bekijk de reviews op www.photozone.de eens , daar staan ook voorbeeldfoto's op groot formaat bij, geven toch een redelijke indruk van wat je kan verwachten.

              Comment


              • #8
                Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

                Ik vind de resultaten van photozone qua scherpte erg overeenkomen met mijn eigen ervaringen met een lens
                Wat ze niet testen is kleurweergave en contrast (over dat laatste zegt een MTF-grafiek weer meer)

                Let op: de Sigma is op een 15mps sensor gemeten, de Canon op een 8mps, het aantal lijnen per mm komt niet overeen





                Groot nadeel van de Canon is dat je geen groothoek hebt (het is een oude FF-lens)
                Maar de prestaties lijken mij homogener en hij heeft een echte snelle USM
                Ik zou voor een tweedehands Canon gaan en een 18-55 IS kitlens bijkopen, of een 10-22
                (maar dat was jouw bedoeling dus niet )

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Let op: de Sigma is op een 15mps sensor gemeten, de Canon op een 8mps, het aantal lijnen per mm komt niet overeen


                  Dat is ook op deze site
                  View the image quality delivered by the Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


                  2 verschillende body's waar de lenzen mee zijn getest.
                  Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil sigma 18-125 OS hsm en canon 28-135 IS hsm

                    Bedankt voor julie reactie, ik de review's nog eens goed doorlezen.

                    pitje
                    Canon EOS 1000D Canon 18-200 mm IS, Canon powershot SX 20 IS

                    Comment

                    Working...
                    X