Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koninginnepage: met update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koninginnepage: met update

    Voor het eerst deze vlinder behoorlijk kunnen fotograferen. Ik wou hem er dan ook zo scherp mogelijk op. Vandaar die f/11. Zo'n kans krijg je nu eenmaal niet alle dagen…

    1:


    2:


    3:


    Zoals steeds benieuwd naar de reacties.

    Groet,

    Gabriël
    Last edited by Niwrad; 27 mei 2009, 16:14.
    Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

  • #2
    Re: Koninginnepage

    laatste staat ie er heel goed op, maar ga toch voor de tweede opname, vind daar de compo met de bloemen erg mooi, al mag er daar nog net wat van de bovenkant af.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Koninginnepage

      Hij staat er weliswaar scherp op maar ik vind die f/11 op een 60mm macro veel te veel want dat geeft een rommelige achtergrond. Macrofotografie is evenveel over de achtergrond als over het onderwerp zelf.

      Comment


      • #4
        Re: Koninginnepage

        Met voorgaande tip in gedachten, dus wat minder DOF, zou ik de eerste een mooie vinden.

        Comment


        • #5
          Re: Koninginnepage

          De vlinder staat er prima op, maar van de BG ben ik niet zo weg.
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

          Comment


          • #6
            Re: Koninginnepage

            Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
            De vlinder staat er prima op, maar van de BG ben ik niet zo weg.
            Daar ben ik het volledig mee eens
            Grt
            Theike
            Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

            Comment


            • #7
              Re: Koninginnepage

              Prachtige vlinder met goeie scherpte,de rest is al gezegd.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Koninginnepage

                Bedankt voor de reacties.

                Ik ben het er wel niet mee eens. Ik hou ook wel van een mooie bokeh zo nu en dan, maar moet dat nu echt altijd? Het gaat mij al snel vervelen. Het is ook erg makkelijk: gewoon een groot diafragma en je hoeft eigenlijk helemaal niet meer op de achtergrond te letten. Bovendien heb je een erg snelle sluitertijd. Nadeel: een vlinder, bijvoorbeeld, krijg je maar op 2 manieren helemaal scherp: in profiel met gesloten vleugels of van bovenaf met open vleugels. Dat verklaart meteen waarom je ze hier haast alleen op die manier ziet en waarom ze allemaal op elkaar lijken.

                Mijn advies: als het licht meezit en je krijgt de kans om een zeldzame vlinder voor het eerst te fotograferen, kies dan voor een klein diafragma en dus een grote scherptediepte. Anders zit het er dik in dat het beest er op geen enkele foto helemaal scherp op staat. Kans verknoeid. Vind je de achtergrond echt storend, pas die dan achteraf aan.

                Dit kost je hooguit 10 minuten:




                Linkje


                [Mod]
                Foto achter een linkje geplaatst

                SW



                Had ik een groter diafragma gekozen, dan had ik de vlinder er in deze positie nooit helemaal scherp op gekregen. En dat was hier dus wel de bedoeling.

                Groet,

                Gabriël
                Last edited by Soeki Wan; 27 mei 2009, 17:51.
                Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

                Comment


                • #9
                  Re: Koninginnepage

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  laatste staat ie er heel goed op, maar ga toch voor de tweede opname, vind daar de compo met de bloemen erg mooi, al mag er daar nog net wat van de bovenkant af.
                  grt,bouk.
                  ik volg


                  grtjs,

                  jeannot

                  Comment

                  Working...
                  X