Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke TC samen met 300 tele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke TC samen met 300 tele

    Hallo,

    Welke TC zou ik best gebruiken in combinatie met de Nikon AF 300 F2.8 (niet de Af-s versie)
    Iemand ervaring met bepaalde TC met dit objectief?

    Had gedacht aan een 1,4 of 1,6 of 1,7 verlenging.
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

  • #2
    Re: welke TC samen met 300 tele

    Welke tc's is zoals zoveel in de fotografie afhankelijk van hoeveel compromis je wil sluiten : hoe groter de vergroting , deste groter worden ook de fouten van je objectef uitvergroot.
    De tc's berooft je al van 1 (of 2) stops en daarbij zou je nog 1 of 2 extra stops moeten diafragmeren om het verlies aan contrast/scherpte teniet te doen, terwijl je juist je sluitertijd nog extra wil verkorten om kritische scherpte te bewaren...

    Uiteraard heeft eea ook te maken met wat jij subjectief als "scherp genoeg" ervaart...

    Ik heb geen specifieke ervaring met de non-afs versie doch op DX formaat zou ik eerder kiezen voor de kleinste vergroting. 12 Mp FX formaat is blijkbaar vergevingsgezinder ...

    Mss heb je hier wat aan : http://www.mir.com.my/rb/photography...tc16/index.htm

    Comment


    • #3
      Re: welke TC samen met 300 tele

      Aangezien de nikon TC (nieuwe versies) enkel maar werken met af-s objectieven (dacht ik toch )

      Wie heeft er ervaring met andere merken zoals kenko, soligor, ... Omdat deze precies wel nog werken met de gewone AF (schroevendraaier principe)
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: welke TC samen met 300 tele

        Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
        Aangezien de nikon TC (nieuwe versies) enkel maar werken met af-s objectieven (dacht ik toch )
        Normaal werken de Nikon TC's ook met de AF-I versies = dit zijn de voorgangers van de AF-S lenzen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: welke TC samen met 300 tele

          Ik heb de Af versie zonder ingebouwde motor in de lens. Schroevendraaierverbinding.
          Hiermee de nieuwe nikon's niet toepasbaar denk ik

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Normaal werken de Nikon TC's ook met de AF-I versies = dit zijn de voorgangers van de AF-S lenzen.
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #6
            Re: welke TC samen met 300 tele

            Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            Aangezien de nikon TC (nieuwe versies) enkel maar werken met af-s objectieven (dacht ik toch )

            Wie heeft er ervaring met andere merken zoals kenko, soligor, ... Omdat deze precies wel nog werken met de gewone AF (schroevendraaier principe)
            Kenko komt na Nikon.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #7
              Re: welke TC samen met 300 tele

              Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
              Ik heb de Af versie zonder ingebouwde motor in de lens. Schroevendraaierverbinding.
              Hiermee de nieuwe nikon's niet toepasbaar denk ik
              Inderdaad, bij de nieuwe TC 14/17 en 20 AF-S E II series werkt alleen de AF met AF-S objectieven, voor de niet AF-S objectieven heb je de TC AF-I nodig. KLIK

              Comment


              • #8
                Re: welke TC samen met 300 tele

                Maar als je kijkt op die website, staat er vermeld dat dit enkel maar werkt met af-i en af-s objectieven. Aangezien Af-i ook met ingebouwde motor is ben ik bang dat deze ook niet zal werken.




                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Inderdaad, bij de nieuwe TC 14/17 en 20 AF-S E II series werkt alleen de AF met AF-S objectieven, voor de niet AF-S objectieven heb je de TC AF-I nodig. KLIK
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment

                Working...
                X