Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegel tele 800 mm Macro Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegel tele 800 mm Macro Canon

    Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats:

    Spiegel tele 800mm Nikon Canon Pentax Minolta Olympus Macro
    De laatsten!

    Ook in 500 mm verkrijgbaar (slechts € 229,-)

    Nieuw en in orginele verpakking met Pouche (etui) en 2 jaar Garantie;

    Professionele spiegel telelens 800 mm f=8 Macro
    Geen oostblok imitatie

    Het objectief is digitaal 1200-1600 mm!!!!

    Perfect voor alle tele- en macrowerk b.v. vogel- en vliegtuigspotting, en zelfs de kraters van de maan fotograferen.
    Door de compacte afmetingen ideaal voor op vakantie en observatie.

    Eventueel met 2x extender voor een brandpuntafstand van 1600 mm (en digitaal 2400-3200 mm!!) voor € 69,-


    Voor zowel digitaal als analoog;
    Analoog:
    Pentax U und K, Minolta MD und AF, Nikon AI und AF, Leica R,
    Olympus OM, Canon FD und EOS, Contax / Yashica, M42.
    Digital:
    Canon EOS, Nikon, Pentax K, Minolta (Dynax), Olympus E/ Four Third, Sony Alpha

    Het objectief is in de M- en AV modus te gebruiken (MF).
    Een super tele objectief in compact formaat, slechts 125 mm lang!


    Specificaties:
    Brandpuntsafstand: 800mm
    Lichtsterkte: 8,0
    Beeldhoek: 3°
    Filtermaat(vattingzijde): 35mm
    Macro vanaf: 1,8m Lensengroepen/Lensen: 8/8
    Diameter: 111mm
    Afm: ca.11x11x13cm
    Gewicht: 946g


    Testen (testfoto's kunnen gemaild worden), afhalen en verzending mogelijk

    Iemand enige idee wat voor lens dit is. Het is een prime....maar volgens mij werkt AF ook niet....kunnen jullie eens een kijkje voor mij nemen? Die mm's klinken zo goed....to good to be true vrees ik.
    Last edited by Monica; 24 mei 2009, 22:49.

  • #2
    Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

    Zal waarschijnlijk zoiets zijn als de lens van SugarBabe zie: Is dit objectief wel goed ?

    Comment


    • #3
      Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

      google maar eens op een Rokinon 800mm.

      -m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

        'k Heb zo'n Rubinar 1000mm/f10. Een echte Rus dus.
        Beschouw dit als een exotisch speeltje.
        Geen regelbaar diafragma, altijd f/10, vast.
        In sommige, uitzonderlijke, omstandigheden is dit een leuke "experimentaar" lens.
        In de praktijk is ze weinig bruikbaar wegens te zwaar en te log.
        En haarscherp kan je die ook niet noemen. De bokeh is heel herkenbaar : de typische donuts.

        Je mag ze altijd eens komen testen als je in Brugge bent.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

          DIt is een lens die met een spiegel werkt. Als je zoekt op "mirror"lens dan vind je er wel meer info over. Mits beperkingen schijnen ze voor sommige doeleinden bruikbaar te zijn, maar verwacht geen superkwaliteit. Link met test: http://www.bobatkins.com/photography...ls/mirror.html
          Last edited by Teun_2; 24 mei 2009, 23:35.

          Comment


          • #6
            Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

            Skitsch vat het mooi kort en bondig samen!
            Het is een experimentele lens, met zijn positieve en (veel) negatieve kanten van dien.
            Gewoon leuk om eens mee te spelen, zeker niet bedoeld voor meer "serieus" werk.
            Mijn verhaal gaat al terug van in 1985, wanneer ik in het analoge tijdperk nood had aan een goedkoop maar sterke telelens. Het werd de Canon 500mm F/8 reflexlens (Maksutov-Cassegrainlens om precies te zijn). In combinatie met een A-1 body heb ik daar zelfs nog voor (trouw)reportages gebruikt, stel je voor zeg!
            Vandaag de dag is alles digitaal geworden en is die lens het enige dat ik overgehouden heb. Met de adapter gebruik ik ze maar heel sporadisch. Na de obligate aanpassingen met Photoshop zijn de resultaten heel behoorlijk maar voor bewegende onderwerpen is veel geluk nodig om het onderwerp scherp te krijgen.
            Een tijd geleden was ik gevraagd om een shoot te doen in de haven van Gent. Ik had toen ook een verdubbelaar mee voor de 300mm. Naderhand vond ik de foto's van de 500mm BETER dan deze met de 300mm+2x. De 500mm had een sterker samendrukkend effect dan de andere combo en dat maakte het grote verschil. Een andere vereiste is ook dat je houdt van de (donut)bokeh. Je bent er voor of je bent er tegen, zo simpel is het met die bokeh.
            Het is geen lens die ik vandaag nieuw zou kopen. De bruikbaarheid is heel beperkt en de "nazorg" des te groter. Hét grote voordeel is wel zijn compactheid. Wanneer ik met de (witte) 300mm verschijn heeft IEDEREEN het gezien. Wanneer ik met de (zwarte) 500mm buiten kom kijkt niemand op!
            Zo, veel plezier gewenst met de fotografie!
            Groeten vanuit Gent,
            Alain,

            Comment


            • #7
              Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

              Dit is de omschrijving die ik per mail kreeg:


              Het objectief is het surplus van een collectieve bestelling (van onze fotovereniging) en wordt derhalve met een minimale marge aangeboden.
              Het is een door ontwikkeling van een in licentie gebouwde Sigma en wordt onder enkele verschillende namen op de markt gebracht.
              Dit principe van spiegel-tele komt uit de astrologie (waar kwaliteit een bepalend is), daar zijn de spiegeltelescopen om bekend.
              Het is MF (manual focus), maar valt reuze mee en je bent bewuster aan het fotograferen

              We hebben op de fotoclub uitzonderlijk goede resultaten mee behaald en het is heel degelijk gebouwd, in de bijlage vind u enkele testfoto's.
              De VW is gemaakt met een canon 40D bij slechte lichtomstandigheden en bij ISO 800!! (let aub niet op de iso-ruis en onderwerp, maar bv de spiegeling van de horizon in de bumper onder het achterlicht)

              De foto van de duif is genomen met een Olympus E410 (op de bovenste pannen gefocused)
              Het wordt nieuw geleverd in de originele verpakking met pouche (tas) en 2 jr. garantie
              tx voor de tips

              Comment


              • #8
                Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                Hij ziet er heel anders uit dan de lens op ebay van Sugarbabe.

                Dit is de link naar de lens...met foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                  wees gerust, is dezelfde lens!
                  spiegeltele is een spiegeltel, zelfde werking met zelfde problemen.

                  nikon en canon lezen zien er ook niet hetzelfde uit
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Hij ziet er heel anders uit dan de lens op ebay van Sugarbabe.
                    Je kan het eens proberen, maar jammer van je 299€

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                      Deze zijn ook te vinden bij Foto Walser, en dan zijn ze wel iets goedkoper, kijk meer even naar dit overzicht

                      Ik heb al verschillende mensen gehoord die de 500mm best wel goed vonden, ondanks de MF en f8 vast ... en een 500m F8 komt maar op 130 Euro, een 500mm 6.3 ook maar 160 Euro, de 800mm f8 staat er wel aan 250 Euro ... zo'n 500mm zou ik toch ook nog eens durven testen eerlijk gezegd

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                        laat maar ik ben genezen
                        Bedankt voor de tips!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                          Vergelijk het met een Skoda met een spoiler(s) en een Ferrari.

                          Beiden krijgen het etiket: ‘sportwagen’. Je begrijpt wel wat ik bedoel
                          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                            In lang vervlogen tijden had ik een Lada sport, ge weet wel een Lada met een trekhaak en een beschermkapje in de vorm van een tennisbal




                            De link die LamboCars gaf zegt AF lenzen maar dat zal ik maar met een korreltje zout nemen zekers ???
                            Als ik het eens mag testen he alvorens te kopen dan overweeg ik het wel om zo een F8 te kopen,
                            maar dat zal vast en zekers niet gaan vrees ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spiegel tele 800 mm Macro Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                              De link die LamboCars gaf zegt AF lenzen maar dat zal ik maar met een korreltje zout nemen zekers ???
                              Als ik het eens mag testen he alvorens te kopen dan overweeg ik het wel om zo een F8 te kopen,
                              maar dat zal vast en zekers niet gaan vrees ik.
                              Er wordt niet gerept over AF lenzen , maar lenzen voor Canon AF.(EOS dus)
                              Goed lezen scheelt.

                              Comment

                              Working...
                              X