Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 400mm f/5.6 HSM APO macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 400mm f/5.6 HSM APO macro

    Een oudere sigma lens, niet meer nieuw te verkrijgen, misschien kan ik ze 2de hands aankopen, iemand die hier praktische ervaring mee heeft? Via google be ik al wat meer te weten gekomen maar informatie uit eerste hand vind ik toch steeds nuttiger
    Last edited by Franciskine; 24 mei 2009, 17:15.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Sigma AF 400mm f/5.6 HSM APO macro

    Begrijp ik dit goed dat ik zeg dat deze een 400 tele is waarme je nog macro kan trekken?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 400mm f/5.6 HSM APO macro

      Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
      Begrijp ik dit goed dat ik zeg dat deze een 400 tele is waarme je nog macro kan trekken?
      Sigma gebruikt de aanduiding macro nogal snel. Ook als je er geen 1:1 mee kunt maken. Grotere insecten zoals pakweg libellen zullen misschien nog wel lukken.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF 400mm f/5.6 HSM APO macro

        Ben je wel zeker dat dit objectief compatibel is met de recente digitale boddies?
        Het zou kunnen dat dit objectief moet gerechipped worden om correct te kunnen functioneren, maar weet niet of sigma dit nog doet voor dit objectief.
        Toch misschien best even natrekken zou ik zeggen.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma AF 400mm f/5.6 HSM APO macro

          Sigma AF 400/5.6 apo (niet de macro-versie). Ik heb dit objectief ooit gehad toen ik nog met Minolta AF (analoog) werkte. Mijn observaties: scherpte goed in het midden, de hoeken waren minder. Vrij hoge vignettering bij f5.6 - niet echt geschikt voor FF dus.
          AF was vrij traag en had serieus last van 'hunting'. Manuele scherpstelling erg moeilijk omwille van zeer losse scherpstelring. Bouwkwaliteit behoorlijk voor een Sigma.

          Mijn conclusie: aleen geschikt voor DX-gebruik (onscherpe randen en hoge vignettering bij FF). Bruikbaar vanaf f8 indien je over goede lichtomstandigheden beschikt. Niet geschikt voor sport omwille van trage AF.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment

          Working...
          X