Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

    Het werd voor mij tijd om ook eens iets anders te proberen dan Urbex. Daarom heb ik afgelopen weekend een dagje in Zuid-Limburg doorgebracht om me eens te richten op landschapfotografie. Een keer iets anders

    [1]


    [2]


    [3]



    Groeten Jip,
    http://www.raven-photography.nl

  • #2
    Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

    Normaal gezien hou ik niet van z/w landschap maar de eerste vind ik gewoonweg SUPER
    Tweede en derde zijn geheel in uw stijl maar voor mij iets te donker, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Normaal gezien hou ik niet van z/w landschap maar de eerste vind ik gewoonweg SUPER
      Tweede en derde zijn geheel in uw stijl maar voor mij iets te donker, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

      Grtz, RF
      Leuk om te horen dat de eerste z/w plaat dan toch bij je in de smaak is gevallen. Hoe komt dit?
      Bedankt!
      http://www.raven-photography.nl

      Comment


      • #4
        Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

        jammer van die laatste, de anderen twee zijn prachtig.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

          Oorspronkelijk geplaatst door Brainstorm Bekijk bericht
          Leuk om te horen dat de eerste z/w plaat dan toch bij je in de smaak is gevallen. Hoe komt dit?
          Bedankt!
          Omdat ik het een heel originele foto vind, iemand wandelend aan (op) de horizon
          En natuurlijk vallen die evenwijdige lijnen bijzonder in het oog, om niet te spreken van de dramatische lucht en het hoge contrast. Voor mij is dit een heeeel mooie foto, af tot en met (Zal niet dikwijls voorkomen dat ik een natuurlandschap in Z/W mooi vind)

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

            Ook verliefd op die eerste, ééntje om héél groot aan de muur te hangen!

            De andere twee hebben een heel eigen stijl, met dat duistere-sombere. Bij het kapelletje vind ik het perfect passen, bij de koeien niet zo...
            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
            vroeger op dit forum bekend als wAckO

            Comment


            • #7
              Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

              Knappe reeks
              1e is helemaal top

              groetjes,

              Comment


              • #8
                Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
                Ook verliefd op die eerste, ééntje om héél groot aan de muur te hangen!

                De andere twee hebben een heel eigen stijl, met dat duistere-sombere. Bij het kapelletje vind ik het perfect passen, bij de koeien niet zo...
                Yep, mee eens en het mag nog antiek of modern interieur zijn, die zal er altijd in passen.

                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                  Goeie keuze voor zwart/wit in je eerste, zo komt de compositie tot zijn recht.
                  Heb je bij de twee andere de wolken gedesatureerd? Ze komen me wat vreemd over.


                  Groeten
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    jammer van die laatste, de anderen twee zijn prachtig.
                    grt,bouk.
                    Bedankt!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Omdat ik het een heel originele foto vind, iemand wandelend aan (op) de horizon
                    En natuurlijk vallen die evenwijdige lijnen bijzonder in het oog, om niet te spreken van de dramatische lucht en het hoge contrast. Voor mij is dit een heeeel mooie foto, af tot en met (Zal niet dikwijls voorkomen dat ik een natuurlandschap in Z/W mooi vind)

                    Grtz, RF
                    Gaaf, hartstikke leuk om te horen, dankje!

                    Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
                    Ook verliefd op die eerste, ééntje om héél groot aan de muur te hangen!

                    De andere twee hebben een heel eigen stijl, met dat duistere-sombere. Bij het kapelletje vind ik het perfect passen, bij de koeien niet zo...
                    Haha, verliefd nog wel. Van dat sombere moet je houden

                    Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaert Bekijk bericht
                    Knappe reeks
                    1e is helemaal top

                    groetjes,
                    Thanks

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Yep, mee eens en het mag nog antiek of modern interieur zijn, die zal er altijd in passen.

                    Grtz, RF
                    Haha Z/w is gewoon geweldig!

                    Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                    Goeie keuze voor zwart/wit in je eerste, zo komt de compositie tot zijn recht.
                    Heb je bij de twee andere de wolken gedesatureerd? Ze komen me wat vreemd over.

                    Groeten
                    De anderen heb ik inderdaad de saturatie iets van teruggenomen om de dramatiek ietwat te versterken. Ook heeft het weer hierin geholpen. Het weer sloeg om en het licht was echt prachtig.
                    http://www.raven-photography.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                      Het idee van de eerste is goed, mooie compositie maar eigenlijk had hij helemaal symetrisch moeten zijn denk ik. Van de lucht ben ik niet zo kapot, een beetje te.

                      #2 is erg mooi, sober maar mooi.
                      #3 Heeft er wel veel weiland onderaan hangen, te veel naar mijn smaak.
                      Ik ben er klaar mee.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                        Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
                        Het idee van de eerste is goed, mooie compositie maar eigenlijk had hij helemaal symetrisch moeten zijn denk ik. Van de lucht ben ik niet zo kapot, een beetje te.

                        #2 is erg mooi, sober maar mooi.
                        #3 Heeft er wel veel weiland onderaan hangen, te veel naar mijn smaak.
                        Klopt inderdaad. Ik heb een tijdje moeten wachten tot de wandelaar eindelijk bovenaan de top van de heuvel was gearriveerd. Misschien teveel op de bovenkant van de foto gelet, waardoor hij onder niet helemaal goed is uitgekomen, helaas Bedankt!
                        http://www.raven-photography.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                          3 sterke platen


                          grtjs

                          jeannot

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            jammer van die laatste...
                            grt,bouk.
                            Ik vind die dan wel het beste, er gaat iets dreigends vanuit


                            Wim
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dagje Zuid-Limburg [Landschap]

                              Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                              3 sterke platen


                              grtjs

                              jeannot
                              Thanks

                              Oorspronkelijk geplaatst door wim2711 Bekijk bericht
                              Ik vind die dan wel het beste, er gaat iets dreigends vanuit


                              Wim
                              Zo zie je maar dat smaken sterk verschillen. Bedankt!
                              http://www.raven-photography.nl

                              Comment

                              Working...
                              X