Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marcro/Zoom lens 1000D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marcro/Zoom lens 1000D

    Ben al een tijdje aan het denken voor een macro lens te kopen.

    maar ik weet niet echt de welke.

    ik was aant denken aan de Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro maar ik weet het niet, wil echt detail fotos kunnen maken.
    dan heb je natuurlijk ook de canon 180 mm maar die is dan weer 72 mm vn lens en de 1000D maar 52mm
    maar dan heb je de zoom lenzen met macro zijn deze beter of juist niet ?
    zou liefst een hebben van het merk canon of sigma, maar als je mij iets beter kan aanraden doe je maar

  • #2
    Re: Marcro/Zoom lens 1000D

    Oorspronkelijk geplaatst door Jessie.ke Bekijk bericht
    Ben al een tijdje aan het denken voor een macro lens te kopen.

    maar ik weet niet echt de welke.

    ik was aant denken aan de Canon EF USM 100mm f/2,8 Macro maar ik weet het niet, wil echt detail fotos kunnen maken.
    dan heb je natuurlijk ook de canon 180 mm maar die is dan weer 72 mm vn lens en de 1000D maar 52mm
    maar dan heb je de zoom lenzen met macro zijn deze beter of juist niet ?
    zou liefst een hebben van het merk canon of sigma, maar als je mij iets beter kan aanraden doe je maar
    Wat bedoel je hiermee? Beide lenzen passen op je 1000D, hoor.
    Mijn vrouw heeft die EF 100mm op mijn oude 350D staan: een uitstekende combinatie. Met een nog langere lens kun je ook schuwe beestjes mee vastleggen.
    Alles over welke macrolens hier.

    PS: een zoomlens is minder geschikt als macrolens dan een prime (=vast brandpunt). Bovendien spreekt men eigenlijk pas van "macro" bij een 1:1 vergroting.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Marcro/Zoom lens 1000D

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Wat bedoel je hiermee? Beide lenzen passen op je 1000D, hoor.
      Mijn vrouw heeft die EF 100mm op mijn oude 350D staan: een uitstekende combinatie. Met een nog langere lens kun je ook schuwe beestjes mee vastleggen.
      Alles over welke macrolens hier.

      PS: een zoomlens is minder geschikt als macrolens dan een prime (=vast brandpunt). Bovendien spreekt men eigenlijk pas van "macro" bij een 1:1 vergroting.

      Dan heb ik dat verkert begrepen p de site van canon dacht dat ze met Filtermaat: 72 mm dit bedoelde

      Comment


      • #4
        Re: Marcro/Zoom lens 1000D

        Oorspronkelijk geplaatst door Jessie.ke Bekijk bericht
        Dan heb ik dat verkert begrepen p de site van canon dacht dat ze met Filtermaat: 72 mm dit bedoelde
        Da's vooraan (en daarmee moet je rekening houden als je bv een UV-filter, of een circulaire polarisatiefilter koopt)! Mijn lievelingslenzen zijn vooraan wel 77mm. Achteraan passen alle EF en EF-S lenzen op jouw toestel (en op mijn 50D eveneens). Enkel de EF-S lenzen zijn niet geschikt voor fullframe camera's, maar da's voor de grote jongens!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Marcro/Zoom lens 1000D

          Oorspronkelijk geplaatst door Jessie.ke Bekijk bericht
          dan heb je natuurlijk ook de canon 180 mm maar die is dan weer 72 mm vn lens en de 1000D maar 52mm
          maar dan heb je de zoom lenzen met macro zijn deze beter of juist niet ?
          Hier haal je een paar begrippen door elkaar.
          Je 1000D kan de types EF en EF-S aan, en daar zitten alle soorten filtermaten tussen (de filter is NIET de kant aan het toestel, de kant aan het toestel is EF of EF-S).
          Jouw 1000D is een APC of crop-sensor, als je ooit naar een full zou evolueren kan je de EF-S lenzen niet meer gebruiken, maar de EF lenzen wel.
          Mijn 400D bvb., ook APC, kan EF en EF-S aan.

          Comment


          • #6
            Re: Marcro/Zoom lens 1000D

            het is dus de macro 150mm 2.8 geworden vn sigma

            ben er héél tevreden over

            Comment

            Working...
            X