Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 180mm 3.5 macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 180mm 3.5 macro

    ik ben al geruime tijd vanalles aan het lezen over macro-lenzen omdat ik me er toch weer eentje zou willen aanschaffen... De Sigma 180mm 3.5 krijgt mijn voorkeur momenteel vanwege de goede prestaties, snelle AF door HSM (ja, ik weet het, een echte macro-man doet het manueel ) maar op de review op Photozone komen er vreselijke resultaten op het gebied van CAs.

    Ze stellen wel op voorhand dat ze de niet-DG lens getest hebben en deze dus de coating voor digitale cameras niet had.

    Vraag is nu : hoe ervaren jullie de CAs op jullie Sigma 180mm 3.5 (zowel DG als niet-DG)? Voor wat het waard is, ik ga ze gebruiken op een 1D2. Weet niet of sensor-grootte CA beinvloed of niet. De lens is ook compatibel met de Kenko 1.4x heb ik begrepen want die heb ik ook...

    Als dit ok is, dan is mijn keuze gemaakt en kan ik nog wat doorsparen voor deze lens
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Sigma 180mm 3.5 macro

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    ik ben al geruime tijd vanalles aan het lezen over macro-lenzen omdat ik me er toch weer eentje zou willen aanschaffen... De Sigma 180mm 3.5 krijgt mijn voorkeur momenteel vanwege de goede prestaties, snelle AF door HSM (ja, ik weet het, een echte macro-man doet het manueel ) maar op de review op Photozone komen er vreselijke resultaten op het gebied van CAs.

    Ze stellen wel op voorhand dat ze de niet-DG lens getest hebben en deze dus de coating voor digitale cameras niet had.

    Vraag is nu : hoe ervaren jullie de CAs op jullie Sigma 180mm 3.5 (zowel DG als niet-DG)? Voor wat het waard is, ik ga ze gebruiken op een 1D2. Weet niet of sensor-grootte CA beinvloed of niet. De lens is ook compatibel met de Kenko 1.4x heb ik begrepen want die heb ik ook...

    Als dit ok is, dan is mijn keuze gemaakt en kan ik nog wat doorsparen voor deze lens
    Hier heeft medeforummer Hans recent nog aangegeven dat hij nog nooit last heeft gehad van CAs met zijn Sigma 180mm macro. Bovendien zou ik me niet al te druk maken over CAs aangezien dit toch vrij eenvoudig te verwijderen is tijdens de nabewerking...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 180mm 3.5 macro

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Hier heeft medeforummer Hans recent nog aangegeven dat hij nog nooit last heeft gehad van CAs met zijn Sigma 180mm macro. Bovendien zou ik me niet al te druk maken over CAs aangezien dit toch vrij eenvoudig te verwijderen is tijdens de nabewerking...
      Heb de non-dg versie & heb ook nog nooit iets gemerkt van CA...

      Ik ben heel tevreden van de lens, ik denk niet dat er iets (veel) beter te vinden is (buiten mss de Canon 180mm ?).
      Het verschil in beeldkwaliteit tss de hedendaagse macrolenzen is minien in mijn ogen.
      De "handling" is veel belangrijker bij een macrolens (vooral als je uit de hand schiet) en daar voldoet de Sigma het bij mij alleszins.

      Het enige nadeel is de afpellende coating van Sigma die de waarde van de lens in dalende lijn laat zakken, maar ik trek het me niet meer aan...
      Ik doe ze toch niet meer weg

      Ik wil altijd eens een testje doen (ivm CA), laat maar iets weten hoe & in welke omstandigheden...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 180mm 3.5 macro

        ok bedankt voor de geruststelling ik weet dus wat te doen

        @ Markel : ik weet dat dit in nabewerking makkelijk te verwijderen is maar elke bewerking die je moet doen is er eigenlijk eentje teveel liever een resultaat zonder CA tegen ze moeten weg te werken... noem het luiheid of wat dan ook
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 180mm 3.5 macro

          Ik fotografeer sinds 4 jaar met de 180mm en heb slechts uitzonderlijk bij zeer sterke contrasten een tikje CA gezien. Zoals de anderen al aanhaalden inderdaad niks om je zorgen over te maken.

          Ik zou vandaag zeker terug een Sigma kopen maar eerst toch ook eens goed naar de 150 mm macro kijken, vooral omdat die lens toch wat compacter is.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment

          Working...
          X