Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony telezoom lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony telezoom lens

    Hallo,
    Ik ben een echte beginner op fotografie gebied, ik wil een telezoomlens aanschaffen maar weet niet goed welke lens ik het best kan kiezen, ik heb een DSLR sony alfa 200 met de kit lens.Mijn budget is beperkt zon 250€ het is niet veel maar voor een beginner
    Nu gaat mijn keuze naar de sony 75-300 f:4.5-5.6 of de sony DT 55-200 f:4.0-5.6, of zijn er nog andere die rond deze prijsklasse liggen van aanvaardbare kwaliteit.
    Wie kan mij raad geven.
    Last edited by tom10; 21 mei 2009, 22:19.

  • #2
    Re: sony telezoom lens

    2e hands minolta 70-210 f/4 beercan, of een minolta 100-300 telezoom??

    goeie beercan kost ongeveer tussen 140 en 160 euro. 100-300 minolta tussen de 100 en 125 euro..

    het is maar een idee, het zijn wel FF-lenzen, dus naadloos aansluiten op je kitlens doen ze niet..

    Comment


    • #3
      Re: sony telezoom lens

      Een Minolta 70-210mm sluit toch mooi aan op de 18-70mm kitlens? Zelf heb ik niet de "beercan" maar de f/3.5-4.5 versie, met jouw budget zou ik echter voor de beercan gaan, maar deze weegt wel wat en de minimale scherpstelafstand is ook nogal groot.
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: sony telezoom lens

        Dit kan helpen

        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


        Als het moet gaan tussen de 75-300 en de 55-200 van Sony, dan ga ik zonder twijfelen voor de 55-200...Merk wel op, er is net een "nieuw model" van de 55-200 voorgesteld met ingebouwde motor (daarvoor moet je het alleszins niet doen). Kan dus goed zijn dat je goeie deals vindt voor de 55-200! Op kapaza vind je er enkele (tik eens "sony lens" in bij de zoekopdracht op kapaza.be), ofwel als je naar Nederland gaat, moet je eens kijken in winkels zoals foka.nl in rotterdam (99 euro!).

        Als ik een goedkope tele moest kiezen, zou het de Sigma 70-300 APO DG worden, nu onlangs in prijs gezakt tot 190 euro. Wat sommigen zeggen over gestripte gears (tandwielen die afbreken door het koppel van de in-boy motor) is van een mug een olifant maken...trouwens je hebt er 2 jaar garantie op...!

        De 70-210 F4 (met constant F-getal, de beercan) is ook een zeer goede lens, maar dat is zoekwerk naar een goed exemplaar!
        Last edited by Portmixus; 22 mei 2009, 10:28.

        Comment


        • #5
          Re: sony telezoom lens

          drie jaar garantie als je je lens registreert op sigma-benelux.nl

          (moet dan geen grijze import zijn daar dan wel weer goed naar vragen)
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: sony telezoom lens

            Doe jezelf een plezier en zoek naar een tweedehands beercan, ik ben er praktisch verliefd op geworden
            "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
            website fotoblog

            Comment


            • #7
              Re: sony telezoom lens

              Beercan is ook erg goed. Maar mischien wat te weinig bereik voor je. Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn sigma 70-300mm apo dg macro voor 180 euro.
              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

              Comment


              • #8
                Re: sony telezoom lens

                Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                Beercan is ook erg goed. Maar mischien wat te weinig bereik voor je. Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn sigma 70-300mm apo dg macro voor 180 euro.
                Beercan is idd 'maar' 210 mm, maar je moet voor jezelf uitmaken of je die 90 extra mm's echt nodig hebt. Indien ja, kan je eventueel ook een tweedehands 'Big Beercan' zoeken of doen zoals mij en een kwalitatief iets minder hoogstaand objectief zoeken dat wel tot 300mm gaat (hoewel mijn minolta 75-300 ook helemaal geen slechte lens is, echte 'minoltakleuren' en niet zo groot. Ze kan gewoon niet op tegen de superieure beercan (en zijn constante f4!)). Ik gebruik de beercan voor portretten, en als ik de extra milimeters nodig heb, schroef ik gewoon even mijn 75-300 op (dit gebeurt echter helemaal niet vaak, ik gebruik die laatste eigenlijk echt niet veel meer).
                "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                website fotoblog

                Comment


                • #9
                  Re: sony telezoom lens

                  Over de minolta 75-300 ben ik niet echt tevreden. Mijn sigma 70-300 is wel een heel stuk beter.
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony telezoom lens

                    Bedankt aan iedereen voor hun raad en advies.
                    Ben gegaan voor de sigma 70-300 apo DG macro.
                    We zullen wel zien hoe gaat ben ervan overtuigd dat het manneke achter de camera ook van belang is buiten de lenzen, dus oefenen is de boodschap

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony telezoom lens

                      Goede keuze! Ik heb hem ook op de a200 en gebruik hem met veel plezier. Wat wel een groot nadeel is, is dat de sony af-motor wat te sterk is voor sigma en daardoor soms de tandkrans stukdraait. Wat mij nu overkomen is en nu ben ik hem al 2 maanden kwijt.
                      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony telezoom lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                        Goede keuze! Ik heb hem ook op de a200 en gebruik hem met veel plezier. Wat wel een groot nadeel is, is dat de sony af-motor wat te sterk is voor sigma en daardoor soms de tandkrans stukdraait. Wat mij nu overkomen is en nu ben ik hem al 2 maanden kwijt.
                        Bij mijn sigma 70-300 mm is de tandkrans ook hersteld , gelukkig was hij nog in garantie , of dat iets met de af motor te maken heeft weet ik niet hoor , ik heb geen sony maar een miolta D5. Na de herstelling van die tandkrans vind ik dat die nu een beetje stroef draait en niet heel geluidloos.
                        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                        Web-Albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: sony telezoom lens

                          Hoi, nieuw hier ben beginnende fotoliefhebber.Heb een telezoomlens Sigma 55-200mm F/4-5.6 DC gekocht voor op sony alfa 200. Iemand ervaring mee?

                          Comment

                          Working...
                          X