Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-300 IS USM

    kan me iemand enkele weetjes en/of ervaring over de lens Canon EF 70-300 IS USM geven?

    groetjes

    Ine

  • #2
    Re: Canon EF 70-300 IS USM

    Hallo Ine,
    prijs/kwaliteit vind ik het een heel goede lens: t.o.v. de kit telezoomlens van Canon (55-250 IS) krijg je verbeterde bouwkwaliteit, betere beeldkwaliteit, USM (ultrasonische motor) en 50mm meer aan de lange zijde. Ik ben er alvast zeer tevreden van! (Hier enkele voorbeeldfoto's.)

    Mvg.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-300 IS USM

      Wat wil je ermee doen ?
      Ik heb ze 2 jaar geleden eens geprobeerd voor natuur en vogels en heb direct een 100-400 gekocht (en die is voor de "echte" ook maar zozo)
      Ze is een stuk beter van scherpte dan de oude 75-300, maar de AF blijft zwak, mijn buikgevoel zegt dat je voor wandel- en reiszoom beter gewoon de 55-250 IS koopt
      Die gaat evengoed z'n werk doen en als je later beter wil kan je nog een L-lens kopen

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-300 IS USM

        Prima lensje zolang je geen megasnelle AF nodig hebt.
        Canonian

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-300 IS USM

          De AF is inderdaad niet supersnel maar dat hangt ook af van de body. Op mijn 50D is de lens een pak sneller dan op mijn 400D. Zaterdag volgt de test op de Antwerp Fly-in. Hopelijk kan ze deze keer wel de Spitfire bijhouden, maar voor alle zekerheid zal mijn 70-200 L ook in mijn rugzak zitten.
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-300 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
            De AF is inderdaad niet supersnel maar dat hangt ook af van de body. Op mijn 50D is de lens een pak sneller dan op mijn 400D. Zaterdag volgt de test op de Antwerp Fly-in. Hopelijk kan ze deze keer wel de Spitfire bijhouden, maar voor alle zekerheid zal mijn 70-200 L ook in mijn rugzak zitten.
            Heb met de mijne vorig jaar even op Sanicole gestaan, imo redelijk te doen (mede door de 'grote' afstand tussen mezelf en vliegtuigen)
            Canonian

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-300 IS USM

              Heb de deze op een 40D gehad, hier was de AF snelheid zeker te doen, IS doet zeker goed zijn werk. Aangename licht lens met supet bereik op een crop, voor zijn geld zeker een goede koop.
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 70-300 IS USM

                Ze heeft IS in 2 standen (voor panning), ze heeft een lock functie (tegen het uitzakken als je wandelt), ze is behoorlijk scherp (ook tot 300mm en dat in tegenstelling tot haar voorganger die het vanaf 250 liet afweten). De AF is misschien wat trager dan L lenzen maar voor haar prijs presteert deze lens meer dan behoorlijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 70-300 IS USM

                  Ik ben er zeer tevreden over. Het is een goede lens qua kwaliteit-prijsverhouding. Voor vogels in de vlucht te trekken vind ik de focus snel genoeg en ze is redelijk scherp. Wel als nadeel: het wordt afgeraden om er converters tussen te steken want je autofocus valt weg en de kleine lensfoutjes komen boven drijven. Kortom zeker een goede lens voor een beginner en meer gevorderde. Je kan je later toch nog altijd een lens uit de L-serie kopen hé. Goede keuze als je iets standaard-lichte tele zoekt. Voor vogeltjes te trekkken alleszins goed genoeg

                  Comment

                  Working...
                  X