Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF snelheid 24mm 1.4L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF snelheid 24mm 1.4L

    de canon 24mm f1.4L heeft een beetje mijn interesse gewekt (wat absoluut nog niet wil zeggen dat ik hem wil kopen,laat staan het geld er voor heb) maar ik vroeg met toch 1 ding af.

    hoe zit het met de AF snelheid van deze lens? het lijkt mij een heel handig (duur) speeltje om bvb foto's te nemen van nachtelijke sporten (snowboard etc.). niet zozeer om het onderwerp goed in beeld te kunnen brengen, dat doet de flits wel, maar vooral om het omgevingslicht niet verloren te laten gaan.

    eerlijk gezegd zou ik liever horen dat hij tergend traag is, dan moet ik mijzelf niet meer zitten opstoken
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: AF snelheid 24mm 1.4L

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    eerlijk gezegd zou ik liever horen dat hij tergend traag is, dan moet ik mijzelf niet meer zitten opstoken
    Volgens deze test is de AF "Fast", dus zeker niet tergend traag.
    Is the Canon EF 24mm f/1.4L II USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: AF snelheid 24mm 1.4L

      olie op het vuur :

      "The focusing speed is very fast and thanks to USM the AF noise level is near silent. Typical for ring-type USM AF drives full-time manual focusing is possible in one-shot AF mode. "

      citaat uit de test van Photozone.de

      Comment


      • #4
        Re: AF snelheid 24mm 1.4L

        Ik had zowel een 24L en een 35L, aangezien de 35 mij veel beter lag qua focuslengte gebruikte ik de 24mm niet zo veel en heb ik die toen verkocht. Qua AF snelheid lagen die volgens mij gelijkaardig, snel dus nog wat extra olie
        Los daarvan is dit een heel erg goede lens die zich zeker kon meten met de 35L !
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: AF snelheid 24mm 1.4L

          lap zeg, ik begin al te dromen, en das nie goe voor de portefeuille

          bedankt voor de antwoorden
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: AF snelheid 24mm 1.4L

            Ik gebruik de eerste versie van deze lens en ben daar heel tevreden over, af is inderdaad vrij vlug. Versie 2 is ongetwijfeld nog stukken beter..

            Comment


            • #7
              Re: AF snelheid 24mm 1.4L

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Wow, het verschil vol open tussen versie I en II

              Comment


              • #8
                Re: AF snelheid 24mm 1.4L

                Ik heb versie 2 en die is inderdaad supersnel op het AF gebied.

                Comment


                • #9
                  Re: AF snelheid 24mm 1.4L

                  Ik denk ook aan deze lens... maar ik heb 24mm al in verschillende andere objectieven.
                  Geeft die nu veel minder vertekening dan de 24 van een 24-104 (f4), of de sigma 12-24 (f5.6), of de 24TSE (f3.5)?
                  Ik weet nog niet of er nu veel meerwaarde zit in deze vierde voor mijn drie musketiers (35;50;85).
                  Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF snelheid 24mm 1.4L

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                    Ik denk ook aan deze lens... maar ik heb 24mm al in verschillende andere objectieven.
                    Geeft die nu veel minder vertekening dan de 24 van een 24-104 (f4), of de sigma 12-24 (f5.6), of de 24TSE (f3.5)?
                    Ik weet nog niet of er nu veel meerwaarde zit in deze vierde voor mijn drie musketiers (35;50;85).
                    Ik denk dat de 24 TSE het wel gaat winnen qua minimale vertekening, die zijn daar juist voor gebouwd
                    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF snelheid 24mm 1.4L

                      Ik zal het weldra kunnen vergelijken, met de versie I dan. (Met dank aan Hugo )
                      Last edited by Koen Bé; 24 mei 2009, 22:37.
                      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                      Comment

                      Working...
                      X