Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35mm AF-S prime

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 35mm AF-S prime

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op het forum en al direct een topic starten
    Ik heb gezocht of er al een thread bestond over deze lens, maar kon niets vinden.

    Ik heb (zoals mijn originele naam al doet vermoeden) een Nikon D60 en ben nu dus op zoek naar een lichtsterke, betaalbare prime lens.
    In mijn zoektocht ben ik dus op de 50mm af-d gestuit die vooral lovende kritieken kreeg (onderandere op dit forum). Over de nieuwe 35mm AF-s kon ik niet echt veel reviews vinden.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lens? Is hij zeker even goed als de 50mm? Of zijn er eventueel andere opties die ik kan overwegen?
    mijn budget is +/- 300€ (minder is altijd beter natuurlijk )

  • #2
    Re: Nikkor 35mm AF-S prime

    Welkom op het forum

    De nikon 35 F1.8 is ideaal voor je D60. Deze lens beschikt over een ingebouwde focusmotor, die je bij de 50 Af-d niet hebt. Deze motor moet in de lens ingebouwd zijn anders heb je geen automatische scherpstelling bij je camera (D60).
    Kwa kwaliteit is de 50 Af-d toch wel iets beter dan de 35 Af-s.
    Hiermee wil ik niet zeggen dat de 35 1.8 een slecht objectief is, maar de 50 1.8 of 1.4 is net iets beter.
    Je moet rekening houden dan de 35 mm ongeveer overeen komt met een 50mm op een analoge reflexcamera. (35mm x 1.5 (brandpuntsverlenging) = 52.5mm)

    Er bestaat ook een 50mm Af-s, maar hiermee ga je boven je budget zitten, en deze lens zal ook meer tele zijn (komt overeen met 75mm op analoge reflex)


    Oorspronkelijk geplaatst door Julien_D60 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben nieuw hier op het forum en al direct een topic starten
    Ik heb gezocht of er al een thread bestond over deze lens, maar kon niets vinden.

    Ik heb (zoals mijn originele naam al doet vermoeden) een Nikon D60 en ben nu dus op zoek naar een lichtsterke, betaalbare prime lens.
    In mijn zoektocht ben ik dus op de 50mm af-d gestuit die vooral lovende kritieken kreeg (onderandere op dit forum). Over de nieuwe 35mm AF-s kon ik niet echt veel reviews vinden.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lens? Is hij zeker even goed als de 50mm? Of zijn er eventueel andere opties die ik kan overwegen?
    mijn budget is +/- 300€ (minder is altijd beter natuurlijk )
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 35mm AF-S prime

      Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      Welkom op het forum

      De nikon 35 F1.8 is ideaal voor je D60. Deze lens beschikt over een ingebouwde focusmotor, die je bij de 50 Af-d niet hebt. Deze motor moet in de lens ingebouwd zijn anders heb je geen automatische scherpstelling bij je camera (D60).
      Kwa kwaliteit is de 50 Af-d toch wel iets beter dan de 35 Af-s.
      Hiermee wil ik niet zeggen dat de 35 1.8 een slecht objectief is, maar de 50 1.8 of 1.4 is net iets beter.
      Je moet rekening houden dan de 35 mm ongeveer overeen komt met een 50mm op een analoge reflexcamera. (35mm x 1.5 (brandpuntsverlenging) = 52.5mm)

      Er bestaat ook een 50mm Af-s, maar hiermee ga je boven je budget zitten, en deze lens zal ook meer tele zijn (komt overeen met 75mm op analoge reflex)
      Bedankt voor je snelle reactie.
      In welk opzicht is de 50mm af-d dan beter? Sherpte? Mijn 2 problemen met die lens zijn de (ietwat) beperkte beeldhoek op mijn DX en de autofocus... De prijs speelt dan weer in zijn voordeel

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 35mm AF-S prime

        Oorspronkelijk geplaatst door Julien_D60 Bekijk bericht
        Bedankt voor je snelle reactie.
        In welk opzicht is de 50mm af-d dan beter? Sherpte? Mijn 2 problemen met die lens zijn de (ietwat) beperkte beeldhoek op mijn DX en de autofocus... De prijs speelt dan weer in zijn voordeel
        De 50 1.8 AF-d zal iets scherper zijn dan de 35 1.8 Af-s
        Al is dit maar een zeer klein verschil hoor! (bv 8.5/10 voor de 50 1.8 en 8/10 voor de 35 1.8) als je er een score wil tegenzetten.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 35mm AF-S prime

          De 50 1.8 AF-d zal iets scherper zijn dan de 35 1.8 Af-s
          Al is dit maar een zeer klein verschil hoor! (bv 8.5/10 voor de 50 1.8 en 8/10 voor de 35 1.8) als je er een score wil tegenzetten.
          Wat een eindeloos gelul toch allemaal (niks persoonlijk hoor), dit zijn grafiekjes gemaakt in testlabo's door techneuten die nooit buitenkomen om zelf foto's te nemen. Alsof je het verschil in scherpte zal zien ts die 50 1.8 en de 35 1.8 , sta mij toe even hard te lachen .

          Julien, koop gerust die prime, voor die prijs kun je niet miskopen !


          ps: voor alle duidelijkheid, ik heb ze ook zelf.
          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 35mm AF-S prime

            Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            De 50 1.8 AF-d zal iets scherper zijn dan de 35 1.8 Af-s
            Al is dit maar een zeer klein verschil hoor! (bv 8.5/10 voor de 50 1.8 en 8/10 voor de 35 1.8) als je er een score wil tegenzetten.
            Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
            Wat een eindeloos gelul toch allemaal (niks persoonlijk hoor), dit zijn grafiekjes gemaakt in testlabo's door techneuten die nooit buitenkomen om zelf foto's te nemen. Alsof je het verschil in scherpte zal zien ts die 50 1.8 en de 35 1.8 , sta mij toe even hard te lachen .
            Je zegt zo goed als hetzelfde als de persoon die je citeert en toch vind je zijn reactie eindeloos gelul? Grappig. En ook wel een beetje onbeleefd.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 35mm AF-S prime

              ik heb enkel de 50mm
              en ik zou zeggen: ga voor de 35mm.
              Ik heb mezelf net een 2de hands 35AFD f2 bestelt omdat 50mm te kleine beeldhoek geeft.
              Bij mij is het geen probleem (fuji S2), maar op een nikon D60 heb je bij de 50mm f1.8 geen autofocus. Als je die wel wilt, is er de f1.4, maar die komt op 349 euro. terwijl de f1.8 voor 139 verkocht wordt. en de 35mm voor 199.
              hoe meer f**k hoe meer vreugd

              **=ol

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                Wat een eindeloos gelul toch allemaal (niks persoonlijk hoor), dit zijn grafiekjes gemaakt in testlabo's door techneuten die nooit buitenkomen om zelf foto's te nemen. Alsof je het verschil in scherpte zal zien ts die 50 1.8 en de 35 1.8 , sta mij toe even hard te lachen .

                Julien, koop gerust die prime, voor die prijs kun je niet miskopen !


                ps: voor alle duidelijkheid, ik heb ze ook zelf.
                Moet het niet persoonlijk nemen, maar staat me zogezegd wel uit te lachen.
                Maar je zegt zelf zo goed als hetzelfde hoor!

                Kijk ook eens naar mijn eerste post (Is een ideale lens voor je D60).

                Volgens somige reviews is de 35mm lens net iets minder dan de 50mm versie.
                Dit wilde ik gewoon maar even melden hoor.

                Sorry mod's maar het moest er gewoon even uit.

                Ter zake:
                Julien, koop gewoon die lens. Je zal er zeker en vast geen miskoop mee doen hoor.
                Zoals ik ook in mijn 2de post aanhaalde is het kwaliteitsverschil nihil hoor.
                Last edited by PVA; 20 mei 2009, 14:38.
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                  Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                  Ter zake:
                  Julien, koop gewoon die lens. Je zal er zeker en vast geen miskoop mee doen hoor.
                  Zoals ik ook in mijn 2de post aanhaalde is het kwaliteitsverschil nihil hoor.
                  Bedankt om te reageren allemaal, ga de 35mm straks bestellen. Is idd voor die prijs niet te missen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                    Ik heb em zelf al een maand of zo, prima ding. Voor dat geld kun je niet sukkelen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                      Oorspronkelijk geplaatst door Boskeun Bekijk bericht
                      Ik heb em zelf al een maand of zo, prima ding. Voor dat geld kun je niet sukkelen
                      bestelling is zojuist gedaan via konijnenberg. Zal normaal volgende week wel binnen zijn zeker... kan nie wachten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                        Goede keuze (eindelijk eens een beginner niet niet persé wil zoomen)
                        Enig nadeel : het is een DX lens
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                          Toch al een review van de 35/1.8 AFs gevonden:

                          http://www.lemondedelaphoto.com/TEST...KKOR,2056.html

                          De prestaties lijken vrij goed te zijn.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                            Geduld is een schone deugd maar ik kon niet wachten en ben naar de winkel gereden
                            Succes en plezier ermee!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 35mm AF-S prime

                              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                              Goede keuze (eindelijk eens een beginner niet niet persé wil zoomen)
                              Enig nadeel : het is een DX lens
                              Ik moet zeggen dat ik toch een 18-105mm bij m'n body nam... Maar deze 35mm lijkt me een goede oplossing om 'savonds nog sfeervol te kunnen schieten zonder ingebouwde flits..
                              Nadeel is idd enkel voor dx, maar fx is voor mij momenteel toch nog onbetaalbaar, dus mij hoor je hierover (nog) niet klagen


                              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Toch al een review van de 35/1.8 AFs gevonden:

                              http://www.lemondedelaphoto.com/TEST...KKOR,2056.html

                              De prestaties lijken vrij goed te zijn.
                              idd, had er ook al wel gevonden, maar van die (oudere) 50mm vond ik er massa's en vooral dan nog lovende, heb vandaag nog een review gelezen van de 35mm :
                              The AF-S Nikkor 35mm F1.8G DX is Nikon's latest lens, announced in February for PMA 2009. Its introduction came as something of a surprise to many observers, not because it's an updated 35mm lens with a built-in autofocus motor, but because the 'DX' designation indicates that it's designed for use on DX format bodies, and isn't fully compatible with Nikon's growing FX format camera range. According to Nikon, this has allowed the company to design a lens that is smaller, lighter and cheaper than it would have been had it offered full coverage of the FX image circle. In effect, the lens is primarily targeted as an inexpensive, large aperture option for users of the entry-level (D40 / D40X /D60) series of DSLRs.

                              (Highly recommended )

                              Oorspronkelijk geplaatst door Boskeun Bekijk bericht
                              Geduld is een schone deugd maar ik kon niet wachten en ben naar de winkel gereden
                              Succes en plezier ermee!
                              In een fotospeciaalzaak hier in de stad moest ik hem ook bestellen... hij was daar nog duurder ook. Komt me goedkoper uit als ik hem bestel via Konijnenberg (inclusief verzending) Heb er dan ineens nog een extra batterij, uv-filter en afstandsbediening bijgekocht
                              Last edited by Julien_D60; 26 mei 2009, 20:09.

                              Comment

                              Working...
                              X