Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Tele-zoomlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Tele-zoomlens?

    hoi,

    Ik zou graag voor mijn CANON een Tele-zoom willen kopen maar ik weet niet welke ik moet kopen.
    Ik zou een bereik van ongeveer 70-300 willen, merk maakt niet uit.
    Mijn budget ligt rond de 200 euro (occasie of nieuw maakt niet uit)
    Ik dacht aan een sigma 70-300 APO of een tamron 70-300?
    of koop ik beter iets anders?
    alvast bedankt,

    Bert
    canon en zen glas

  • #2
    Re: Welke Tele-zoomlens?

    misschien ook vermelden met welk toestel je werkt
    groeten, Sebastiaan

    Comment


    • #3
      Re: Welke Tele-zoomlens?

      Voor dit budget zal de Canon 55-250 waarschijnlijk de beste keus zijn. Een mooi bereik en met IS. En het belangrijkste nog; optisch een zeer goede performer

      'k zo zeggen, ga er even voor zitten en lees dit topic eens door...

      Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
      misschien ook vermelden met welk toestel je werkt
      Een klein kijkje in het profiel van TS geeft de info dat hij met een Canon werkt. Gemakshalve ben ik er maar van uit gegaan dat het geen FF model betreft. Iemand met een FF zal waarschijnlijk deze vraag niet stellen
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Welke Tele-zoomlens?

        Bedankt,
        de canon 55-250 heeft inderdaad zeer scherpe beelden!
        en de IS lijkt ook dik in orde te zijn.
        ik zal eens gaan zoeken.

        groeten,
        bert

        ps:is het beter dat ik deze canon 55-250 koop dan die tamron? want ik kan die tamron voor 95 euro kopen tweedehands.

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Voor dit budget zal de Canon 55-250 waarschijnlijk de beste keus zijn. Een mooi bereik en met IS. En het belangrijkste nog; optisch een zeer goede performer

        'k zo zeggen, ga er even voor zitten en lees dit topic eens door...



        Een klein kijkje in het profiel van TS geeft de info dat hij met een Canon werkt. Gemakshalve ben ik er maar van uit gegaan dat het geen FF model betreft. Iemand met een FF zal waarschijnlijk deze vraag niet stellen
        canon en zen glas

        Comment


        • #5
          Re: Welke Tele-zoomlens?

          Oorspronkelijk geplaatst door bert boute Bekijk bericht
          Bedankt,
          de canon 55-250 heeft inderdaad zeer scherpe beelden!
          en de IS lijkt ook dik in orde te zijn.
          ik zal eens gaan zoeken.

          groeten,
          bert

          ps:is het beter dat ik deze canon 55-250 koop dan die tamron? want ik kan die tamron voor 95 euro kopen tweedehands.
          De Tamron heeft geen IS, wat écht héél prettig is op een telelens. Ik zou zeker nooit meer een telelens kopen zonder IS als er ook evenwaardige lenzen met IS verkrijgbaar zijn (ook al geef ik daar zonder 1 moment van twijfel zo een 450,- meerpijs voor uit, zie maar eens het prijsverschil tussen de 70-200 f4 zonder en die mét IS). Bovendien weet ik dat die Tamron een héle traaaaaaage autofocus heeft 't Is net een koffiemolen En optisch zal de Tamron ook zeker niet beter presteren dan de 55-250.... (ik ken de Tamron lens omdat mijn schoonzus die heeft gehad)
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Welke Tele-zoomlens?

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            De Tamron heeft geen IS, wat écht héél prettig is op een telelens. Ik zou zeker nooit meer een telelens kopen zonder IS als er ook evenwaardige lenzen met IS verkrijgbaar zijn (ook al geef ik daar zonder 1 moment van twijfel zo een 450,- meerpijs voor uit, zie maar eens het prijsverschil tussen de 70-200 f4 zonder en die mét IS). Bovendien weet ik dat die Tamron een héle traaaaaaage autofocus heeft 't Is net een koffiemolen En optisch zal de Tamron ook zeker niet beter presteren dan de 55-250.... (ik ken de Tamron lens omdat mijn schoonzus die heeft gehad)
            Ik heb ooit een paar foto's gemaakt met de Tamron 70-300, en toen heb ik ook gezien dat die optisch niet al te best presteert. Zelfs de Tamron 28-300 VC is in het tele-bereik een heel pak beter, en dat voor een superzoomlens...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X