Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop spiegelreflex

    Hoi,

    ik heb wat zitten rondkijken naar mijn vraag maar heb het nog nergens gevonden op het forum dus plaats ik het maar.

    Ik ga binnen een maand of 2 een canon 50D aanschaffen. Ik heb ne een gewone digitale codac met 9x optische zoom maar wil mijn grenzen wat verleggen op gebied van fotografie. Ik fotografeer voornamelijk architectuur - sport - mensen.

    mijn budget is een 2000 euro.

    de opties zijn:

    - Canon EOS 50D Body 959,00 euro
    - Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS kit 1259,00 euro
    - Canon EOS 50D EF-S 18-200 IS Kit 1359,00 euro
    - Canon EOS 50D EF-S17-85 IS + EF 70-300 IS Kit 1679,00 euro

    Nu is de vraag of deze lenzen goed zijn of dat ik beter kan zeggen dat ik enkel een body koop en apparte lenzen koop in plaats van zo in een pakket. Architectuur foto's worden ook soms savonds getrokken met verlichting dus daar moet ik ook rekening mee houden.

    alvast bedankt voor de feeback

  • #2
    Re: aankoop spiegelreflex

    Hallo,

    allereerst veel plezier met het plannen en daarna fotograferen!

    Wat je objectieven betreft: zal die 17mm genoeg zijn voor architectuur? Ik heb geen idee wat die 'Kodak 9xzoom' die je nu hebt van breedhoek heeft.
    Wat het donker met verlichting betreft: niets gaat boven een goed statief. Voor sport heb
    je snelle lenzen nodig, i.e. een groot diafragma (wat wil zeggen een klein f-getal). Over wat voor sport gaat het, want als je er niet al te ver van zit, kun je beter een kortere maar lichtsterkere lens nemen.

    Comment


    • #3
      Re: aankoop spiegelreflex

      langs de ene zijde basket, binnen dus. en anderzijds ook windsurfen dat dan weer buiten is en ook van ver dusja...

      Comment


      • #4
        Re: aankoop spiegelreflex

        codac nu heeft leica DC VARIO-ELMARIT 1:2.8-3.3/6-72 ASPH.

        Comment


        • #5
          Re: aankoop spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht
          langs de ene zijde basket, binnen dus. en anderzijds ook windsurfen dat dan weer buiten is en ook van ver dusja...
          Ik vrees dat je voor basket een f/2.8 nodig zult hebben, en die dingen zijn niet goedkoop.

          Comment


          • #6
            Re: aankoop spiegelreflex

            dus die lenzen die ze samen in een pakket verkopen met de body zijn niet zo v eel waard?

            Comment


            • #7
              Re: aankoop spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht
              dus die lenzen die ze samen in een pakket verkopen met de body zijn niet zo v eel waard?
              in feite wel, daarom krijg je ze er soms voor een heel kleine opleg bij....

              je zou natuurlijk ook een nikon kunnen overwegen... D90 heeft naar verluid een betere Low-Light ISO resultaat als de canon 50D

              voor basketbal is een 85mm 1.8 een goed lensje... hangt er natuurlijk allemaal af hoever je van het veld zit...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: aankoop spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht
                ..Ik heb ne een gewone digitale codac met 9x optische zoom...
                Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht
                codac nu heeft leica DC VARIO-ELMARIT 1:2.8-3.3/6-72 ASPH.
                6-72 is toch echt 12*zoom.... (en deze lens zit op de Panasonic Lumix DMC-FZ8). Op de dubbele lens kit zul je iets meer bereik hebben (nu heb je in kleinbeeld ongeveer een 36 - 432mm lens) met de dubbele lens kom je dan aan ongeveer 27- 480mm in kleinbeeld. Het grote verschil zal in de lichtsterkte liggen. Nu heb je een f2.8 - f3.3 lens bij de canon heb je echter maar een f4 - f5.6 wat een verschil van minstens 1 stop tot bijna 2 stops betekend. Wil je lichtsterke lenzen hebben zal je er met dat budget niet komen.
                Bijvb. een Canon EOS 50D + EF-S 17-55mm iS USM (€ 1666,00) + Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM + ET-74 (zonnekap) (€ 565,00) zit een stuk boven je budget maar komt wel dichter in de buurt met lichtsterkte met wat je nu hebt (wel iets minder telebereik).

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht

                  Ik ga binnen een maand of 2 een canon 50D aanschaffen. Ik heb ne een gewone digitale codac met 9x optische zoom maar wil mijn grenzen wat verleggen op gebied van fotografie. Ik fotografeer voornamelijk architectuur - sport - mensen.

                  mijn budget is een 2000 euro.

                  de opties zijn:

                  - Canon EOS 50D Body 959,00 euro
                  - Canon EOS 50D EF-S 17-85 IS kit 1259,00 euro
                  - Canon EOS 50D EF-S 18-200 IS Kit 1359,00 euro
                  - Canon EOS 50D EF-S17-85 IS + EF 70-300 IS Kit 1679,00 euro
                  Instappen in DSLR met een 50D is al een hele stap, maar ik geef je geen ongelijk om onmiddellijk voor een goeie body te kiezen.
                  Een 18-200 lens (de grote zoomers die meer dan 5x zoomen) is geen goed idee, zijn meestal soft aan de uiteinden.
                  De 17-85 heb ik gehad en is best wel een goede lens, breeds iets minder, maar voor de rest ok (maar niet lichtsterk genoeg voor basket indoor)
                  De 70-300 heb ik nog en is ook een goeie lens, goeie IS en scherp tot op het einde (in tegenstelling tot de oude 75-300 die maar tot 250 echt scherp was).
                  Architectuur = breed en minder licht nodig (tenzij je binnen gaat, maar daar bestaat de flits voor) en dus zou de kit met 17-85 niet slecht zijn.
                  Voor basket kan je beter de 70-200 2.8 nemen, dan zit je wel boven je budget, maar dan heb je meteen de juiste set te pakken. In een later stadium kan je die 17-85 wel eens gaan vervangen door een 17-55.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop spiegelreflex

                    eens een andere set samengesteld na de opmerkingen van hierboven:

                    Canon EOS 50D Body 959,00 euro
                    Sigma DG EX 24-70mm f/2.8 Macro Canon 406,00
                    Sigma DC EX 50-150mm f/2.8 II APO HSM Canon 599,00


                    totaal komt dan op 1964,00

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop spiegelreflex

                      Voor de Sigm 24-70 zou ik een Tamron 28-75 2.8 nemen, die kwam er op mijn toestel veel beter uit.

                      Maar ik zou op een crop liever een 17-50 2.8 van Tamron kiezen, dat is de standaard zoomlens voor een cropcamera en een 28-75 meer voor een FF.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop spiegelreflex

                        aangepast:

                        Canon EOS 50D Body 959,00 euro
                        Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP Canon 379,00
                        Sigma DG EX 70-200mm f/2.8 APO Macro HSM II Canon 650,00


                        totaal komt dan op 1988,00

                        edit: 2de lens ook aangepast
                        Last edited by knuckles; 19 mei 2009, 09:00.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht
                          aangepast:

                          Canon EOS 50D Body 959,00 euro
                          Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP Canon 379,00
                          Sigma DG EX 70-200mm f/2.8 APO Macro HSM II Canon 650,00


                          totaal komt dan op 1988,00

                          edit: 2de lens ook aangepast
                          Je kan natuurlijk ook eens zoeken op internet naar prijzen want ik vind 959 euro voor uw body nogal veel. Je kan daar meer dan 100 euro afdoen op een webshop en van je lenzen ook hoor.

                          Bij cameranu.nl kost de body 829 euro, de Sigma lens 625 en de Tamron 349. Dit bespaart u 185 euro. Ik kies deze winkel omdat ik daar mijn camera gekocht heb en tevreden ben, maar je kan zeker nog goedkoper gaan. Kijk ook eens op ebay. Ik ben zeker dat je in totaal 250 euro goedkoper kan gaan ofwel beter materiaal kan kopen voor dezelfde prijs

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop spiegelreflex

                            Oorspronkelijk geplaatst door knuckles Bekijk bericht
                            aangepast:

                            Canon EOS 50D Body 959,00 euro
                            Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP Canon 379,00
                            Sigma DG EX 70-200mm f/2.8 APO Macro HSM II Canon 650,00


                            totaal komt dan op 1988,00

                            edit: 2de lens ook aangepast
                            Bovenstaande lenzen zijn hoogst waarschijnlijk een stuk beter als deze:

                            Canon EOS 50D EF-S17-85 IS + EF 70-300 IS Kit

                            Maar hebben deze ook nadelen t.o.v. van deze kitlenzen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: aankoop spiegelreflex

                              Optie 1 valt af, je kunt dan net zo goed niks kopen.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X