Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reizen

    Hey,

    Over een aantal maand vertrek ik naar Barcelona voor een aantal dagen.

    Graag had ik een nieuwe lens aangekocht voor mijn Canon 1000D. (nu niet de beste camera, maarja moest met iets alles leren he )

    Ik had gedacht aan de Canon 17-85mm. Maar wat raden jullie aan.

    Budget rond de 400euro.

    Momenteel heb ik al een 18-55mm (standaard lens) en een Tamron 55-200mm

  • #2
    Re: Reizen

    En waarom wil je een nieuwe lens? Welke beperkingen heb je met je huidige lenzen?

    Maar verder: 50/1.8: heel ruim binnen je budget en er gaat een wereld voor je open, ook letterlijk als je op 1.8 fotografeert
    Last edited by bart30d; 18 mei 2009, 16:37.

    Comment


    • #3
      Re: Reizen

      ik zou idd voor 1 (mss 2) primes gaan. f1.8 of 1.4 (als je bv de sigma 30mm f1.4 neemt). die liggen binnen het bugdet als ik het goed voor heb en zijn lichtsterk. Als je naar lichtsterke zooms wilt, mag je nog wel X3 of X4 doen en heb je 1 of 2 stops minder...

      ik zou nemen (als je €400 hebt dus 1 van beide):

      sigma 30mm f1.4 --> 399 bij studio 73
      canon 50mm f1.8 --> 99,95, ook studio 73
      Last edited by Tyrr; 19 mei 2009, 08:07. Reden: prijs gezocht
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Reizen

        Voor ik een stad vind ik zoiets als een Sigma 10-20 altijd heel aardig werken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Reizen

          die 50mm is echt een super lensje en super goedkoop. De reden: de behuizing is niet bepaald val proof. Maar goed dan moet je gewoon een beetje voorzichtig zijn=)

          misschien nu die 50 en lekker doorsparen voor een canon 10-22?=D want die is geweldig. Nouja het ligt ook maar net aan wat voor kant je op wilt Wat wil je daar gaan fotograferen? en ik neem aan dat je een lens van 400 euro niet alleen koopt voor die paar dagen barcelona?

          Comment


          • #6
            Re: Reizen

            Hoi,
            de 50 mm is wel een leuk lensje, maar niks voor Barcelona.
            50 mm is veel te lang voor in zo'n stad.
            Daar moet je groothoek hebben, minimaal 17 á 18 mm.
            Ik had in Barcelona mijn Tamron 17-50 op de cam zitten en niet mijn 24-105.

            Groet
            Adrie

            Comment


            • #7
              Re: Reizen

              Voor in stad vond ik 17 mm ook nog te lang en is een een UWA heel fijn werken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X