Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lens 50mm F/1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lens 50mm F/1.8

    Ik zou me graag een nikon lens 50mm F/1.8 op een D40 aanschaffen, ik zou dit voornamelijk gebruiken voor urbanfotografie af en toe in combinatie met een model.
    Graag jullie mening. Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: nikon lens 50mm F/1.8

    Alleen met een AF-S 50mm f/1.4 G heb je AF op je camera. Met de 1,8 versie moet je de scherpte met de hand instellen.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: nikon lens 50mm F/1.8

      het hangt er natuurlijk vanaf welke objectieven je al hebt en hoe je wil fotograferen, maar voor mij lijkt een 50mm wat teveel "tele" voor urban ... persoonlijk zou ik dan eerder opteren voor een breedhoek

      de D40 heeft geen interne focus motor ... dus bij nikon moet je op zoek naar objectieven met de AF-S notatie in de naam. bij Sigma is het HSM en bij tamron BIN (al vermelden die het niet expliciet op de lenzen zelf) ... tenzij je natuurlijk manueel wil scherpstellen ... dan maakt het niet zoveel uit.

      Greetz,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #4
        Re: nikon lens 50mm F/1.8

        ik zou voor urban meer richting 35mm f1.8 gaan. 50mm is goed voor portretten, maar je hebt er al weinig overzicht mee, wat in de stad toch wel leuk is als je wilt tonen waar je zit.
        50mmf1.8 heeft zoals gezegd ook geen interne motor en is de MF (manuele focus) op je D40, wat ik persoonlijk wel een nadeel vind als ik digitaal werk
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment

        Working...
        X