Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop van een Tamron LD 28-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop van een Tamron LD 28-300

    Ik heb een Sony Alpha 350 met kitlens, ik ben hier en daar eens aan het uitkijken voor een lens met ruimer bereik, enkel voor op reis, je hebt dan veel bij de hand, voor andere zaken koop ik mij later wel aangepaste lenzen (later hé!!) Mijn vraag is of de lens” Tamron Aspherical LD 28-300 f 3.5-6.2 een goede lens is, en of ze er op past?
    Mijn toestel heeft 8 contactpunten, de lens heeft er maar 5 contactpunten, volgens de verkoper geen probleem, ik heb er twijfel over, en ik mis ook nog de ervaring, daarom de vraag aan ervaren fotografen, wat vinden jullie ervan? Kopen of links laten liggen
    Of koop ik beter een andere lens (18-200?)
    Alvast bedankt voor het lezen
    Groeten Erwin
    Last edited by Erwin VdK; 17 mei 2009, 19:57.

  • #2
    Re: aankoop van een Tamron LD 28-300

    Mm, ik weet niet zoveel over de tamron. Wat fotografeer je op reis? Als je geen beestjes of dergelijke doet, zou een 18-200 (sigma of tamron, of sony) volstaan. Anders een sigma 70-300?
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

    Comment


    • #3
      Re: aankoop van een Tamron LD 28-300

      Wel, op reis fotografeer ik van alles, dichtbij, in het hotel, op het terras enz, en veraf, bergen of gebouwen en dergelijke

      Comment


      • #4
        Re: aankoop van een Tamron LD 28-300

        Bij Canon zijn er ook objectieven die minder contactjes hebben, en die werken allemaal perfect.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: aankoop van een Tamron LD 28-300

          Lenzen met 8 contactpunten (soms aangeduid met een 'D' in de benaming) geven ADI-informatie (Advanced Distance Integration) door, wat nuttig is bij het flitsen. Lenzen met 5 contactpunten zullen echter ook prima werken.

          Persoonlijk lijkt 28mm me niet breed genoeg op een cropcamera, de Tamron of Sony 18-250mm lijken me daarom beter geschikt. De Sony is iets duurder maar focust wat sneller, het glas is echter identiek.
          about.me/stijnv

          Comment


          • #6
            Re: aankoop van een Tamron LD 28-300

            Ik ben in het bezit van deze lens en ben er tevreden over.
            Groeten Hervé.

            Comment


            • #7
              Re: aankoop van een Tamron LD 28-300

              Bij Nikon heb je dat ook ik dacht tot 10 contactpuntjes (hoe meer, hoe meer funkties er kunnen gebruikt worden) maar die zal ook wel werken hoor.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment

              Working...
              X