Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bomen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bomen


  • #2
    Re: Bomen

    Koen,net een schilderijtje

    grtjs

    jeannot

    Comment


    • #3
      Re: Bomen

      wat voor bewerking heb je hier op los gelaten Koen.
      kan de weerspiegeling niet goed plaatsten en het verschil in de groene bladeren van de boom op de voorgrond.
      het gras lijkt ook wel met en penseel aangebracht.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Bomen

        de dichtgelopen partij linksboven is jammer

        Comment


        • #5
          Re: Bomen

          Ik denk dat het mooier was zonder bewerking.

          Groeten
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Bomen

            Hey Koen,
            Ik zie dat je een eigen stijl hebt van fotograferen.
            Je houdt blijkbaar van contrastrijke foto's, daar is niks mis mee.
            Deze vind ik bijlange niet slecht hoor, maar toch zou ik het loof van de bomen ietsje oplichten.
            Links bovenaan is het net te donker. Hoop dat je mijn zienswijze kunt aanvaarden.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Bomen

              Ik aanvaard alle raad ,en ook kritiek ,en je kan wel gelijk hebben , maar hier speelde ik beetje met het contrast van de achterliggende lucht en de donkere partijen van de bomen je moet er ook rekening mee houden als je de foto verlicht dat de lichte partijen nog lichter worden
              heb hem toch geprobeerd plaatselijk te verlichten
              Last edited by koen1950; 17 mei 2009, 09:15.

              Comment


              • #8
                Re: Bomen

                lijkt inderdaad meer op een impressionistisch schilderij dan op een foto. niet dat ik hem slecht vind hoor.
                Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                Comment


                • #9
                  Re: Bomen

                  Voilà se, dit is precies wat ik bedoelde Koen
                  Een zeer goede plugin om plaatselijk contrast EN kleur te bewerken is Viveza van NIK software.

                  Grtz, RF

                  Edit: Deze is bewerkt met Viveza, hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik deze post?

                  Last edited by Red Falcon; 18 mei 2009, 14:36.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bomen

                    De bewerking geeft geen meerwaarde. Je moet je histogram toch wat beter in de gaten houden, er zijn teveel donkere partijen.
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bomen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Voilà se, dit is precies wat ik bedoelde Koen
                      Een zeer goede plugin om plaatselijk contrast EN kleur te bewerken is Viveza van NIK software.

                      Grtz, RF

                      Edit: Deze is bewerkt met Viveza, hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik deze post?

                      natuurlijk neem ik je dat niet kwalijk , we zijn toch allemaal hier voor onze hoby en leren van elkaar daarom kom ik hier hoor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bomen

                        Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                        De bewerking geeft geen meerwaarde. Je moet je histogram toch wat beter in de gaten houden, er zijn teveel donkere partijen.
                        Jochen, heeft niks met histogram te maken, het is koentje's stijl van fotograferen.
                        Ik vind dat mijn bewerking juist wel een meerwaarde heeft en zeker om in deze stijl te blijven.

                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bomen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Jochen, heeft niks met histogram te maken, het is koentje's stijl van fotograferen.
                          Ik vind dat mijn bewerking juist wel een meerwaarde heeft en zeker om in deze stijl te blijven.

                          Grtz, RF
                          Ik respecteer je mening, maar de bewerking kan ik niet zo smaken. En ik blijf het geheel wat te donker vinden. Maar da's natuurlijk mijn mening, ik ben ervan overtuigd dat er velen zijn die dit wel mooi vinden. Jouw bewerking vind ik iets beter dan het origineel.
                          Jochenvde Photography
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bomen

                            Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                            Ik respecteer je mening, maar de bewerking kan ik niet zo smaken. En ik blijf het geheel wat te donker vinden. Maar da's natuurlijk mijn mening, ik ben ervan overtuigd dat er velen zijn die dit wel mooi vinden. Jouw bewerking vind ik iets beter dan het origineel.
                            Gelukkig zijn er verschillende smaken hé.
                            Je houdt van een soort fotografie of je houdt er helemaal niet van, zo is dat.
                            Ik ben daarin nogal ruimdenkend.

                            Grtz, RF
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bomen

                              IK HEB HEM EENS BEWERKT HET PROG. VAN NIKON. PICTURE PROJECT

                              Comment

                              Working...
                              X