Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro -> Canon 70-200 met tussenringen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macro -> Canon 70-200 met tussenringen?

    Helaas heeft mijn Sigma 180mm macro lens het na 3 jaar begeven....
    Ik ben echter niet van plan om een nieuwe Sigma lens aan te schaffen.
    De Canon 180mm vind ik té duur.
    Ik fotografeer met een 1D mkIII en heb ook een 100mm macro lens van Canon.
    Maar met een cropfactor van 1.3 die de camera heeft vind ik 100mm vaak te kort.

    Voor de grotere insekten zoals libelle's en dergelijke dacht ik er aan om mijn Canon 70-200 F/2.8 IS te gebruiken met een tussenring.
    Ik heb geen tussenringen dus ik weet niet of dit het effect bereikt wat ik wil.
    Voordeel is wel dat ik dan een lens heb met IS. Dat miste ik met mijn 180mm macro wel eens.

    Is de 70-200 met tussenringen een optie om deze in te zetten als marco lens?
    Iemand ervaring hiermee?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: macro -> Canon 70-200 met tussenringen?

    Dit volg ik ook op!

    Ik zit met dezelfde lens en vraag!
    Canonian

    Comment


    • #3
      Re: macro -> Canon 70-200 met tussenringen?

      ik ook (maar dan eerder een oog-iris)
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

      Comment


      • #4
        Re: macro -> Canon 70-200 met tussenringen?

        ik heb dit eens geprobeerd (wel met een 70-200 f4) en de resultaten waren kwalitatief gezien helemaal niet zo slecht. Ik kan me wel helemaal niet herinneren wat de werkafstand van die combinatie was, maar ik heb me er eigenlijk niet verder mee bezig gehouden.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: macro -> Canon 70-200 met tussenringen?

          Voor een 1:1 vergroting op 200mm zal je een heel lange tussenring nodig hebben.
          Maar voor een grote libel of vlinder heb je geen 1:1 vergroting nodig, die kan je met de meeste telelenzen ook wel vrij goed fotograferen. Ik gebruik daarvoor soms de 300mm f4 L IS + 1,4x teleconverter, dat geeft ook 1,4x meer vergroting.

          Met tussenringen of voorzetlenzen heb je het nadeel dat het werkbereik beperkt is, je kan dus geen foto's maken op een wat grotere afstand terwijl de tussenring gemonteerd is, omdat je niet meer tot oneindig zal kunnen focussen.

          Voor de heel kleine beestjes heb je toch een echte macrolens nodig.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X