Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

    Hi,

    Heb net een minolta 85mm gekocht en merkte bij het kuisen van het achterste lens element dat dit los zit. Als ik de lens omdraai kan ik het zelfs 'horen' verschuiven.

    M'n vraag is of dit normaal is bij deze lens ??
    Ik zou zeggen van niet en ik weet ook niet of dit makkelijk op te lossen is.
    Ik ben alleszins niet van plan om de lens zelf uit elkaar te halen

    grtz
    guy

  • #2
    Re: Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

    Ik vrees dat je hier niet veel goed nieuws zal gaan horen hoor.
    Ik zou als ik van jou was terug gaan naar de persoon van wie je hem gekocht hebt !

    Comment


    • #3
      Re: Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

      Bedankt voor je antwoord.

      Ik heb vanmorgen al contact opgenomen met de persoon waar ik ze van gekocht heb en hij wil de lens kosteloos laten herstellen, alhoewel hij beweert dat ze volledig gecontroleerd is.
      Maar helemaal betrouw ik het toch niet

      Comment


      • #4
        Re: Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

        Ik zou zeggen, of je geld terug vragen, of binnen brengen bij Videp-Antwerpen die de reparaties voor Minolta-lenzen in het ex-Minolta service center in Duitsland sturen (- of via je fotowinkel naar Videp laten sturen -), of naar "Camera repair workshop" sturen nadat je hen met hen even gebeld hebt. De lens is in elk geval het repareren waard .

        Succes !
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Ik zou zeggen, of je geld terug vragen, of binnen brengen bij Videp-Antwerpen die de reparaties voor Minolta-lenzen in het ex-Minolta service center in Duitsland sturen (- of via je fotowinkel naar Videp laten sturen -), of naar "Camera repair workshop" sturen nadat je hen met hen even gebeld hebt. De lens is in elk geval het repareren waard .

          Succes !
          Inderdaad, laat hem zelf repareren bij een zaak die je kan vertrouwen en stuur het factuur naar hem op. Dat is toch ook kosteloos repareren

          Comment


          • #6
            Re: Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

            Bedankt allebei voor jullie antwoord en de tips!
            De naam videp had ik ook doorgekregen van troske

            ik heb net een mail gestuurd met de vraag of ik de lens bij Videp zelf kan laten herstellen (om verzendingskosten uit te sparen => had de lens via ebay in duitsland gekocht) en de factuur nadien door te mailen.
            Hopelijk aanvaardt hij dat als argument om ze bij Videp te laten herstellen...

            wordt ongetwijfeld vervolgd...

            grtz
            guy

            PS: ik twijfel er geen seconde aan dat het de moeite loont om de lens te laten herstellen

            Comment


            • #7
              Re: Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

              Eerlijk gezegd, als ik zo'n lens verkocht zou hebben en niet gemerkt dat er iets dergelijks fout mee is, dan zou ik het liefste gewoon de koper zijn centen terug geven en zelf het probleem oplossen.

              Maar anderzijds, als jij als koper de lens voor een bijzonder goeie prijs gekocht hebt, dan is het misschien interessanter te houden en ze zelf te laten herstellen, ook al krijg je niet alles terugbetaald. Anders kan je misschien weer op zoek naar eentje... (Ik denk trouwens dat dat lenselement voor een vakman vrij gemakkelijk vast te zetten is, en de herstellingkost zou dus ook vrij beperkt moeten zijn... Heb ooit iets dergelijks gehad met een 80-200HS.)

              Onder de link van cam. repair shop zit ook het telefoonnummer van deze mensen. Bel even (- vraag naar Dave, de eigenaar -) en leg hem uit wat het probleem is. Hij kan normaal gezien al meteen aangeven of dit een gemakkelijke of complexe herstelling is en mogelijk ook wat zoiets zou kunnen kosten... Of je stuurt hem de lens op en hij maakt een bestek voor je. Heel correcte man om mee te werken !
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Minolta 85mm RS 1.4 G troubles

                Inderdaad, zo denk ik er ook over...

                Ik denk wel dat ik de lens aan een goede prijs gekocht heb (€649). Het glas heb ik alleszins goed nagekeken en daar staat geen enkel krasje op.

                Heb ondertussen ook antwoord gekregen. Hier laten herstellen wil hij niet betalen:

                I only can offer you sending it back to my repair shop and I ll will pay delivery.
                As the lens has been checked in my repair shop and I paid 45 Euro I still have guarantee .
                This will be the cheapest way for us.
                Als hij mijn verzendingskosten ook betaalt stuur ik ze terug. Is dat niet het geval dan bel ik eerst naar videp of de camera repair shop zoals je voorgesteld hebt.

                grtz
                guy

                Comment

                Working...
                X