Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede Reportagelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede Reportagelens

    Hey iedereen,

    Ik zit met volgend probleem.

    Ik ben beginnend autofotograaf met standaard kitlenzen (18-55 en 55-250) en de 10-22 breedhoek van Canon.

    Ik vind de qualiteit niet echt wat het zou moeten zijn ( laag aan contrast, aan de randen wat mindere kwaliteit ed.)

    Nu zou ik m'n 18-55 aan de kant willen leggen en vervangen door een beter exemplaar.

    Ik had gedacht aan 1 uit de L-reeks. Ik weet het, de lens kost een pak meer dan de body, maar ik heb dan ook direct een goeie lens voor mocht ik ooit de stap zetten naar full-frame.

    Lens moet dienen voor zowel volledige als wat meer gedetaileerde shots.

    Kunnen jullie me helpen ?

    Ikzelf zat met volgende lenzen in m'n hoofd.

    *Canon EF 24-105mm f/4L IS USM.
    *Canon EF 24-70mm f/2.8L USM

    Laatste spreekt me omwille van de 2.8 aan, maar ik heb geen flauw idee wat zo een gewicht in de hand geeft om vrij te fotograferen.

    Iemand raad ? Eventueel andere merken met ongeveer dezelfde kwaliteit. ( tokina, sigma ?)

    Alvast bedankt.

    -Greets-
    Tom
    Fotocollectie:
    http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
    http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

  • #2
    Re: Goede Reportagelens

    Goedkoop en goed Tamron 17-50 2.8, ik vond dat altijd de ideale brandpunten voor een crop camera of als je langer wil de Tamron 28-75 2.8.

    Ik had een 10-20, 28-70 en later een 17-55 en vond de combinatie van de eerst en de laatste veel prettiger, minder wisselen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Goede Reportagelens