Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens sigma of nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens sigma of nikon

    Hoi,
    Ik weet er staan al verschillende topics over deze lenzen op de forum!
    Maar ik vroeg me af of ik er goed aan zou doen om mijn nikkor 70 300 a-fs vr 4.5-5.6 in te ruilen of te verkopen om een sigma 70 -200 2.8 hsm ii aan te kopen!
    Ik doe nogal aan sport fotografie meer bepaald autosport!

    Alvast bedankt,
    Patrick

  • #2
    Re: lens sigma of nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door patjenikon Bekijk bericht
    Hoi,
    Ik weet er staan al verschillende topics over deze lenzen op de forum!
    Maar ik vroeg me af of ik er goed aan zou doen om mijn nikkor 70 300 a-fs vr 4.5-5.6 in te ruilen of te verkopen om een sigma 70 -200 2.8 hsm ii aan te kopen!
    Ik doe nogal aan sport fotografie meer bepaald autosport!

    Alvast bedankt,
    Patrick
    Patrick, ik zou niet twijfelen, de sigma zal zeker beter presteren en de 2.8 lichtsterkte over heel de lijn, moet je niet onderschatten, dat heeft zeker zijn voordelen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: lens sigma of nikon

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Patrick, ik zou niet twijfelen, de sigma zal zeker beter presteren en de 2.8 lichtsterkte over heel de lijn, moet je niet onderschatten, dat heeft zeker zijn voordelen.
      Lichtsterkte is dan ook het enige echte voordeel. Maar natuurlijk wel zeer nuttig voor sportfotografie.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: lens sigma of nikon

        Wat laat te wensen over bij je huidige lens voor jouw gebruik?
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: lens sigma of nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Lichtsterkte is dan ook het enige echte voordeel. Maar natuurlijk wel zeer nuttig voor sportfotografie.
          de 70-200 hsm van sigma is een zeer goede lens
          die is al vrij scherp vanaf 2.8, snelle autofocus (sneller dan de 70-300 vr van nikon)
          ik ben zeer tevreden van die lens

          Comment


          • #6
            Re: lens sigma of nikon

            ik heb de sigma 70-200 2.8 II ....... enz nu bijna een jaar in bezit en volgens mij is het een top lens. Doet optisch niet onder voor de NIKOR 70-200 maar kost maar 1/3 van de prijs. Heeft wel geen VR wat bij sportopnames wel eens interessant zou kunnen zijn.

            ik zal zo meteen eens een foto posten van een karting race die met deze lens gemaakt is. kun je zelf oordelen.
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: lens sigma of nikon

              onderstaande foto gemaakt met de Sigma 70-200...... enz.
              200 mm, 1/160, f5.6, iso 100.

              ziet er toch goed uit, of niet?

              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: lens sigma of nikon

                als je in hogere ISO kan gaan ben je zeker zo goed met de 70-300VR is een super lens ,met meer bereik
                VR is bij sportfoto's volgens mij niet van nut als er genoeg licht is
                hangt dus ook van je body af ,ben er zeker van dat je de bovenstaande foto met je 70-300vr kan maken als je de foto exif ziet ,geen voorbeeld om geld uit te geven
                vraag een voorbeeld om je te overtuigen een welk je niet zou lukken met je 70-300
                groetjes
                Last edited by wdwdlp; 17 mei 2009, 00:24.
                Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
                Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100

                Comment


                • #9
                  Re: lens sigma of nikon

                  Hoi beste forum vrienden,

                  Ik heb van het weekend een beslissing gedaan en ik heb me een nikon 80 200 2.8 aan gekocht!
                  En op de vraag waarom de nikon niet voldoet aan mijn wensen vind iets te trage focus voor autosport fotografie let wel deze lens vind ik ook haarscherp daar niets van!
                  Dus bij deze allemaal bedankt voor de sugesties!

                  Groetjes,
                  Patrick

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens sigma of nikon

                    Die 80-200 is optisch erg goed, maar de focus is (veel) trager dan de 70-300 die je al had...

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens sigma of nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
                      als je in hogere ISO kan gaan ben je zeker zo goed met de 70-300VR is een super lens ,met meer bereik
                      VR is bij sportfoto's volgens mij niet van nut als er genoeg licht is
                      hangt dus ook van je body af ,ben er zeker van dat je de bovenstaande foto met je 70-300vr kan maken als je de foto exif ziet ,geen voorbeeld om geld uit te geven
                      vraag een voorbeeld om je te overtuigen een welk je niet zou lukken met je 70-300
                      groetjes

                      Dan vergeet je enkel wel voor het gemak even de veel snellere autofocus die je met de Sigma 70-200 f2.8 hebt...heb zelf de non-macro versie en kan ook niet anders zeggen dat het een toplens is voor zijn geld..! Dat hij vol open scherp is zul je mij niet horen zeggen, maar iets dichtknijpen en hij is goed scherp..!
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens sigma of nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                        Lichtsterkte is dan ook het enige echte voordeel. Maar natuurlijk wel zeer nuttig voor sportfotografie.
                        En een hele rappe HSM autofocus niet te vergeten
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens sigma of nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                          ik heb de sigma 70-200 2.8 II ....... enz nu bijna een jaar in bezit en volgens mij is het een top lens. Doet optisch niet onder voor de NIKOR 70-200 maar kost maar 1/3 van de prijs. Heeft wel geen VR wat bij sportopnames wel eens interessant zou kunnen zijn.

                          ik zal zo meteen eens een foto posten van een karting race die met deze lens gemaakt is. kun je zelf oordelen.
                          Het is een toplens, maar toch niet te vergelijken met de 70-200VR van nikon hoor!

                          even antwoord op de TS zijn vraag en aankoop:
                          Eigenlijk wel raar. Je wil een snellere lens hebben (zoals de sigma 70-200 HSM) en je koopt je een 80-200.
                          Als het de Af-s versie is dan zeg ik niets, maar als het de gewone Af-d versie is ben je beter af met je huidige 70-300 Af-s hoor. (spreek ik niet over optisch, maar over snelheid)
                          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens sigma of nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                            Het is een toplens, maar toch niet te vergelijken met de 70-200VR van nikon hoor!

                            even antwoord op de TS zijn vraag en aankoop:
                            Eigenlijk wel raar. Je wil een snellere lens hebben (zoals de sigma 70-200 HSM) en je koopt je een 80-200.
                            Als het de Af-s versie is dan zeg ik niets, maar als het de gewone Af-d versie is ben je beter af met je huidige 70-300 Af-s hoor. (spreek ik niet over optisch, maar over snelheid)



                            100% mee akkoord

                            Comment


                            • #15
                              Re: lens sigma of nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                              Het is een toplens, maar toch niet te vergelijken met de 70-200VR van nikon hoor!
                              Waarheid als een koe..! Sowieso is VR echt wel behulpzaam met het uit de hand schieten bij zulke, niet lichte, objectieven...daarnaast is de Nikon versie gewoon scherper en sneller...

                              Als je die twee naast elkaar legt wint de Sigma het op één punt en dat is de prijs, de rest is voor de Nikkon variant (meen ook dat de Sigma versie wat lichter is? Maar is al een tijd geleden dat ik de Nikkon versie vast had).
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X