Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenskeuze voor autocrosspics

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenskeuze voor autocrosspics

    Hallo iedereen,

    Ik heb net een canon 450D gekocht waar een 18-55 lens bij zat.
    Kan iemand mij een goede lens aanbevelen voor autocrossfoto's te nemen?

    Groetjes

  • #2
    Re: lenskeuze voor autocrosspics

    als het budget het toelaat kijke voor een 70-200 f4 of f2.8 al dan niet met is
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: lenskeuze voor autocrosspics

      HEy,

      Waarom geen Canon 18-200.
      Een heel lekker bereik, niet te duur en zo weet je direct welke brandpuntafstanden je het meest gebruikt als je ooit naar pro-lenzen wil gaan.

      Aangezien dat toch meestal buiten is, moet je nog niet kijken naar heel dure en lichtsterke lenzen.

      Succes
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #4
        Re: lenskeuze voor autocrosspics

        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        HEy,

        Waarom geen Canon 18-200.
        Een heel lekker bereik, niet te duur en zo weet je direct welke brandpuntafstanden je het meest gebruikt als je ooit naar pro-lenzen wil gaan.

        Aangezien dat toch meestal buiten is, moet je nog niet kijken naar heel dure en lichtsterke lenzen.

        Succes
        In dat geval zou ik eerder de EF-S 55-250 IS aanraden, omdat hij toch al de kitlens heeft (de IS-versie van de kitlens is veel scherper dan een 18-200, en de AF is ook redelijk snel).
        Die EF-S 55-250 IS is ook veel scherper dan de 18-200, en ze heeft volgens mij een heel bruikbaar zoombereik voor autocross.

        Als de AF echt heel snel moet zijn, dan is een Canon 70-200 een veel betere keuze, vooral met de Servo-AF hebben de meeste niet-USM lenzen wat problemen (de AF gaat dan met schokjes als de actie te snel is). Elke Canon 70-200 (f2,8 of f4, met of zonder IS) heeft een heel snelle AF die perfect de actie kan volgen bij dat soort fotografie.
        Maar zo'n 70-200 is veel duurder dan een 55-250...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: lenskeuze voor autocrosspics

          100-400 0f 70-200 zou ik zeggen... maar als de lens ook als all-round lens moet dienen lijkt een 55-200 wel beter... je valt nogal op met die andere lenzen

          Comment


          • #6
            Re: lenskeuze voor autocrosspics

            He iedereen,

            kwil jullie bedanken voor het snelle antwoorden.

            Kga voor de 55-250 kijken deze namiddag.

            Comment

            Working...
            X