Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe lens

    ik ben in het bezit van een canon eos 300D, en een canon 28-80 lens.

    Ik neem vooral foto's van onze dansende dochter, alsook foto's van het wielrennen.

    Daarom had ik graag een deftige zoomlens aangekocht.
    Dit mag voor mij gerust een tweedehands zijn.

    Kunnen jullie mij tips geven dewelke ik zou aanschaffen voor dergelijke fotografie, alsook de bedrag die ik aan een dergelijke tweedehands zou mogen aan geven.

    waarvoor dank

  • #2
    Re: nieuwe lens

    Een telezoomlens, bedoel je wellicht.
    Wel, ongetwijfeld de beste keuze (want "L" objectieven) zijn de 4 EF 70-200 L lenzen:
    70-200 f/4
    70-200 f/4 IS
    70-200 f/2.8
    70-200 f/2.8 IS
    De reeks wordt alsmaar prijziger, en ook zwaarder.
    De lenzen houden goed hun waarde: de eerste kost nieuw zo'n € 585, en tweedehands toch € 400 op z'n minst. De laatste kost nieuw zo'n €1630, occasie toch wel rond €1450-1500...

    Als je spreekt van "dansende dochter", dan vermoed ik binnen, waar lichtsterkte (denk: 2.8) een rol speelt. Wielrennen is dan weer eer buiten te doen, tenzij je op de piste bedoelt. Met "IS" (image stabilization) kun je ook low-light omstandigheden beter aan.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe lens

      Als je budget wat beperkter is, kan je ook de EF 70-300 IS USM overwegen. Nieuwprijs rond de 500 euro.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe lens

        En als je het met nog minder moet doen, de bekende EFS 55-250 IS USM
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe lens

          Die is evenwel zonder USM! Maar inderdaad prijs/kwaliteit ook een goede keuze.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe lens

            ik ben nog een newbie hoor. Kan iemand mij zeggen wat USM is.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe lens

              Ultra Sonic Motor, heeft te maken met snelheid en systeem van scherpstellen.

              Comment

              Working...
              X