Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nepalese flik met kind

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nepalese flik met kind

    Sta mij toe hier efkes géén woorden aan te verslijten.
    Hoewel de cadrage beter kon(vinnik) primeert hier het verhaal ..toch voor mij








    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D300)
    Lens Focal Length: 360,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 200
    Compensation: EV -4/6
    Some say i'm insane...but the voices in my head disagree.

  • #2
    Re: Nepalese flik met kind

    Het bedelende kind dat door een agent wordt weggestuurd.

    Harde beelden van een harde werkelijkheid.
    Wat ook harde werkelijkheid is, is dat die ouders dat kind dwingen te bedelen.
    Hoe dan ook, een heel kort maar snoeihard verhaal.
    Jammer dat verhalen niet in HOF kunnen.
    DEze laat je nog eens bedenken hoe goed we het toch wel hebben.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

    Comment


    • #3
      Re: Nepalese flik met kind

      aandoenlijk hoor, vooral de Nijntje op de rug.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nepalese flik met kind

        Dank jullie van harte voor de reacties Bouk en Irineas (mooi compliment ivbm HOF)
        Goed gelezen dit verhaaltje van jou Irineas en bijna boenk erop.
        Effe bijsturen dus.

        Het meisje is één van de honderden wezen en weggelopen kinderen in Kathmandu.
        Ze komen zonder uitzondering uit de laagste kaste en hebben hoegenaamd geen vooruitzicht om ooit maar iets wezenlijks te kunnen bereiken daar ze als "onrein" beschouwd wordenen dus zelfs niet aangeraakt mogen worden(behalve blijkbaar door de flikken).
        Ze worden echter niet door de uoders verplicht zoals je denkt , dit is gewoon bittere noodzaak, hun ouders zijn ook onrein en bijgevolg meestal werkloos en dit zonder ook maar enige vorm van steun of hulp.
        Soms héél soms heeft er ééntje het geluk van straat geplukt te worden door een organisatie die alles voor hen betaald gaande van opvang tot onderwijs voeding kleren ..noem maar op.
        Uuuuren heb ik zitten praten met een Belgische (Antwerpse) postbode die er 30 jaar terug zo'n centrum opgestart is en waar nu 75 kinderen van straat geplukt worden en full continue begeleid worden, ondertss zitten daar al enkele bachelors bij, en wie er buitenkomt heeft een toekomstperspectief.
        We mogen inderdaaad ons beide pollekes kussen dat we hier geboren zijn.
        Some say i'm insane...but the voices in my head disagree.

        Comment


        • #5
          Re: Nepalese flik met kind

          bedankt voor de verdere toelichting.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Nepalese flik met kind

            jeetje ,als je dit ziet heeft onze jeugd toch een schitterend leven,heel goed dat je oog heb voor niet alleen de mooie dingen van een reis maar ook voor de miserie het zou vaker moeten gebeuren dat mensen zulke beelden van op reis meebrengen,greetz tony

            Comment


            • #7
              Re: Nepalese flik met kind

              Bij de eerste foto stoort het mij niet dat het kleine meisje links er maar half op staat. Haar expressie spreekt boekdelen...
              Ook de tweede foto gooit hoge ogen!
              Moeder en zoon/dochter (?) kijken machteloos toe hoe een Nepalese agent zonder ook maar iets van respect, het meisje vooruit port met z'n stok.
              Het konijntje op haar pull maakt de foto het er alleen maar gevoeliger op bij mij.

              Het had gvd zijn eigen kind kunnen zijn...
              into minimal techno

              Comment


              • #8
                Re: Nepalese flik met kind

                foto's in combinatie met je verhal doen me rillen... mensen hier zouden meer met zo'n dingen moeten worden geconfronteerd, kwestie van alles eens wat te leren relativeren...
                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nepalese flik met kind

                  ' t straffe is dan nog dat wat deze flik doet nog behoorlijk zachtzinnig is vergeleken met wat sommigen zulke straatkinderen aandoen....voor die man is dit routine , hoe verknipt is je samenleving dan?
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nepalese flik met kind

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
                    ' t straffe is dan nog dat wat deze flik doet nog behoorlijk zachtzinnig is vergeleken met wat sommigen zulke straatkinderen aandoen....voor die man is dit routine , hoe verknipt is je samenleving dan?
                    Ik wil nu niets zeggen, maar je moet echt niet naar de andere kant van de wereld gaan om een 'bedelaarskind' te zien worden 'weggejaagd' door de politie.


                    In Brussel en andere steden liggen er ook mensen in parkjes te slapen die overdag wat moeten bedelen. In Belgie worden er ook voldoende mensen aan hun lot overgelaten.

                    Belgie kan dan door velen aanzien worden als het beloofde land, maar wanneer je uit je huis gezet wordt, moet gaan bedelen of nergens meer terecht kan denk je daar ook wel anders over.

                    Niet hypocriet doen aub als wil ik zeker ook niet zeggen dat het overal even goed of even slecht is.


                    Belgie is in elk geval wel het beloofde land voor fraudeurs, wat zegt dat over onze samenleving?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nepalese flik met kind

                      Ten eerste: Dit vind ik een schrijnend beeld en ook weer goed om weer eens te beseffen hoe goed wij het hier hebben.
                      Ten tweede: Er zijn zwervers in Brussel die zelf voor dat bestaan hebben gekozen. En als dat niet het geval is hebben ze meer opvangnetten dan de kleine kinderen in Nepal. Dus ik vind de vergelijking een beetje mank. Ik wil hier niet mee zeggen dat ik zou willen ruilen maar toch.
                      Ten derde is het bedelen in Brussel een stuk lucratiever.

                      Verder geen oordeel hoor.
                      "The important thing is not the camera but the eye..............

                      but the camera helps "

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nepalese flik met kind

                        Te denken dat onze kinderen hun wereld eindigt wanneer ze het laatste nieuwe Wii spelletje niet hebben ....

                        Respect voor de fotos ..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nepalese flik met kind

                          Ben blij dat de foto allerhande reacties losmaakt, en geapreccieerd wordt.
                          Dat doet den burger deugd.
                          Some say i'm insane...but the voices in my head disagree.

                          Comment

                          Working...
                          X