Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

    Heeft iemand van jullie ervaring met deze combinatie?
    Ik ga mij eerstdaags een D700 aanschaffen en heb de 35-70mm reeds jaren in mijn bezit.
    Op de analoge F90x was dit een prima lens, maar digitaal (D200) geeft zij - mijns inziens - toch maar middelmatige resultaten. Misschien maakt de D700 deze lens echter weer een stuk beter (scherper) en is zij een waardevol (goedkoop) alternatief (met de toegeving van een minder groot bereik) voor de alom gewaardeerde (maar erg dure) 24-70mm 2.8?
    Of zal ik toch door de zure (financiële) appel moeten buiten en gaan voor de 24-70mm?

    WJB

  • #2
    Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

    ik heb ze allebei... 35-70mm en 24-70mm
    met 35-70mm zal je zowiezo wat breedhoek missen, maar de 35-70 is ook een scherpe lens! besef wel dat je nu op je nieuw toestel de scherpstelling van elke lens individueel kan bijsturen, op D200 kon je dat niet, terwijl hij ook op D200 scherp zou moeten zijn....
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

      ik gebruik een AF-Nikkor 35-70 f/3.3-4.5, dit is in principe dezelfde lens als de uwe maar dan de niet-lichtsterke versie.
      En deze doet het prima op de D700
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        ik heb ze allebei... 35-70mm en 24-70mm
        met 35-70mm zal je zowiezo wat breedhoek missen, maar de 35-70 is ook een scherpe lens! besef wel dat je nu op je nieuw toestel de scherpstelling van elke lens individueel kan bijsturen, op D200 kon je dat niet, terwijl hij ook op D200 scherp zou moeten zijn....
        Scherpstelling bijsturen? Je bedoelt wellicht front- of backfocus corrigeren?
        Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit met dezelfde lens het probleem was op een d200 en niet op een d90x.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Scherpstelling bijsturen? Je bedoelt wellicht front- of backfocus corrigeren?
          Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit met dezelfde lens het probleem was op een d200 en niet op een d90x.
          Dit heb je toch zo vast gesteld met één foto, dan weet je of je b of f focus hebt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

            Hallo,

            De 35-70 f/2.8 werkt perfect op de D700. Het is een oude topper die al twee keer gepasseerd is, eerst door de 28-70 en nu door de 24-70. Je mist een mooi stuk breedbeeld en dat is knap lastig. Maar als je weet voor welk laag bedrag die lens nu te koop is, dan maakt dat veel goed. Ik ben alvast heel tevreden van die lens.

            Groetjes Wouter

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

              Ik denk dat ze ongeveer nog 200 euro waard is , maar is altijd een toplens geweest en was dat wel op ff waarom nu niet meer op DI

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

                Vanaf f4.0 zeer goed KLIK en zak enkele pagina.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door vyruz Bekijk bericht
                  ik gebruik een AF-Nikkor 35-70 f/3.3-4.5, dit is in principe dezelfde lens als de uwe maar dan de niet-lichtsterke versie.
                  Er zit een groot verschil tussen beide objectieven. De f/2,8 versie is optisch gezien zeer goed, en wordt qua mogelijkheden en prijs voorbij gestreefd door de f/2,8 versies van een 28-70 en 24-70.

                  Kijk eens naar de verschillen in optische kwaliteit:


                  Omdat je een 35-70 hebt, ga er mee aan de gang. Misschien dat je met een 50-70 afdruk het verschil kunt zien met de AF-S 24-70mm f/2,8 G ED.

                  Wil je er meer groothoek naast: kijk eens naar de 20-35 of de opvolger daarvan: 17-35, allen weer f/2,8
                  Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

                    Heb deze lens op mijn D700, werkt zeer goed! Heel scherp, maar op 2.8 een beetje flets.
                    Heb wel de AF microadjustment moeten gebruiken want had last van backfocus.
                    Ook is deze lens flare gevoelig.

                    Mvg
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D700 met Nikkor 35-70mm 2.8

                      De 35-70 was mijn favoriete lens op de Fuji S2. Maar dat is al 7jaar geleden.
                      Als compacte lens is de 35-70 mits op 5.6 gebruikt denk ik nog steeds even goed als een aantal jaren terug toen ik ze op de Kodak slr/n gebruikte.
                      De 28-70 was ook toen natuurlijk al stukken beter, maar zwaarder en zeker niet zo compact.
                      Met de 24-70 heeft Nikon opnieuw een flinke slag gemaakt...

                      Op 2.8 ga je behoorlijk verschil zien, als het diafragma wat geknepen is zal een 35-70 qua beeldkwaliteit zeer goed voldoen; qua mogelijkheden, AF snelheid en qua scherpte zal de nieuwere 24-70 zijn geld voor veel gebruikers meer dan waard zijn.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X