Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging kitlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging kitlens

    Hoi,

    ik zou graag de kitlens van m'n A100 vervangen en ben aan het twijfelen tusse volgende modellen:

    - Tamron 17-50mm F 2,8-4.5 Di
    - Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC

    De kitlens is een 18-70 mm, en verder heb ik ook nog de Sony 70-300 mm. Ga ik met de tamron het verlies (20 mm) merken of is het dan gewoon een kwestie van een stapje vooruit zetten?

    Welke zouden jullie mij aanraden? Andere voorstellen binnen dezelfde prijsklasse zijn natuurlijk ook altijd welkom.

    alavst bedankt

    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

  • #2
    Re: vervanging kitlens

    ^Zonder twijfel de Tamron en die 20 mm ga je niet misschien. Ik heb ze althans jaren niet gemist en ook niet gehad.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: vervanging kitlens

      Als je graag je 17 mm groothoek behoud, neem dan zeker de 17-50mm van Tamron.
      Ik heb de 20mm tss de andere zoom niet echt gemist.
      En anders kan je opteren voor de Tamron 28-75 mm 2.8 evenzeer en evenwaardig als de Tamron 17-50 mm (tikkeltje beter zelfs ).
      Aan jou, om te zien waar je wil knippen in de mm's..succes ermee!

      Comment


      • #4
        Re: vervanging kitlens

        Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
        - Tamron 17-50mm F 2,8-4.5 Di
        - Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC
        De Tamron heeft constant een maximale diafragmaopening van f/2.8, dus niet f/2.8-4.5.
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: vervanging kitlens

          alvast bedankt voor de 'overtuigende' keuze. Ik lees net dat de Sigma redelijk dicht tot het onderwerp kan komen. Kan de Tamron dit ook? Niet dat ik echt zinnens ben me toe te leggen op macro (nu in ieder geval toch nog niet). Maar als ie het kan is het wel handig meegenomen dacht ik zo.

          bedankt

          Raf
          Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

          Comment


          • #6
            Re: vervanging kitlens

            De minimale focusafstand is 20cm voor de Sigma en 27cm voor de Tamron.
            about.me/stijnv

            Comment


            • #7
              Re: vervanging kitlens

              Met de sigma kan je nog wel eens problemen krijgen op de alpha, de alpha draait de tandkrans soms stuk. Heb dat met mijn sigma 70-300 gehad, schijnt bij die en de 17-70 voor te komen.
              Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
              Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
              Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

              Comment


              • #8
                Re: vervanging kitlens

                Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
                Met de sigma kan je nog wel eens problemen krijgen op de alpha, de alpha draait de tandkrans soms stuk. Heb dat met mijn sigma 70-300 gehad, schijnt bij die en de 17-70 voor te komen.
                Ik vermoed dat dit voor de a100 (nog) geen probleem is. Pas bij latere a-modellen is de AF-motor aanzienlijk krachtiger/sneller geworden.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: vervanging kitlens

                  't Meeste is hierboven al gezegd.
                  Misschien enkel nog aan toevoegen dat je ofwel voor lichtsterkte, ofwel voor bereik kan kiezen. Het ene is niet beter dan het andere. Hangt ervan af wat je zelf het meeste nodig hebt, dus wat je van de lens verlangt.
                  Mocht je dus voor lichtsterkte gaan, dan gaat mijn persoonlijke voorkeur naar een kitlens (of andere breedhoek) + 28-75/2.8, vooral vanwege mijn voorkeur voor portret, waarbij de 28-75 beter aansluit.
                  Indien bereik voor jou primeert, dan zou ik eerder sparen voor een CZ16-80 .

                  Er is dus niet één ideaal antwoord hé .
                  Succes met de keuze !
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X