Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Griekenland, welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Griekenland, welke lenzen?

    Hoi, volgende herfstvakantie gaan we waarsschijnlijk naar Griekenland en mijn camera moet natuurlijk mee.
    We gaan daar terplaatse een 4X4 huren en een stuk van het vaste land bezoeken. Ieder keer 2 daagjes ter plaatste blijven en dan naar een volgende locatie doorheen de hele zuid-oostkant.
    Nu is mijn vraag wat ik het beste meeneem.
    Ik heb een 350D met grip (misschien tegen dan een XXD)
    Een 24-70 van sigma
    Een 70-200 van sigma met 1.4 extender
    Een 50 mm
    En een Nikon flits met cactussen.

    Van zakken heb ik een Dakine Mission Photo, Jack Wolfskin fotorugzak, een Lowepro Rezo 180 AW en een DIY stealth schoudertas waar ik m'n camera met één lens en een flits in krijg.

    Ik kan eventueel wel van een vriend een sigma 18-200 of mijn ex-70-300 lenen.

    Wat neem ik volgens jullie het beste mee?

    Groetjes
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

  • #2
    Re: Griekenland, welke lenzen?

    Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
    Hoi, volgende herfstvakantie gaan we waarsschijnlijk naar Griekenland en mijn camera moet natuurlijk mee.
    We gaan daar terplaatse een 4X4 huren en een stuk van het vaste land bezoeken. Ieder keer 2 daagjes ter plaatste blijven en dan naar een volgende locatie doorheen de hele zuid-oostkant.
    Nu is mijn vraag wat ik het beste meeneem.
    Ik heb een 350D met grip (misschien tegen dan een XXD)
    Een 24-70 van sigma
    Een 70-200 van sigma met 1.4 extender
    Een 50 mm
    En een Nikon flits met cactussen.

    Van zakken heb ik een Dakine Mission Photo, Jack Wolfskin fotorugzak, een Lowepro Rezo 180 AW en een DIY stealth schoudertas waar ik m'n camera met één lens en een flits in krijg.

    Ik kan eventueel wel van een vriend een sigma 18-200 of mijn ex-70-300 lenen.

    Wat neem ik volgens jullie het beste mee?

    Groetjes
    Als je maar één body meeneemt op reis, dan zou ik gaan voor iets universeel. Nu ken ik die sigma niet zo goed, maar als die snel genoeg is, lichtsterk genoeg is en vooral mooie output geeft, dan zou ik die zeker meenemen denk ik.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #3
      Re: Griekenland, welke lenzen?

      Volgens mij ga je breed te kort schieten, geen 17 mm ? Geen UWA 10-22 om de 24-70 aan te vullen? Hoe ga je de landschappen er op krijgen ?

      Comment


      • #4
        Re: Griekenland, welke lenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
        Hoi, volgende herfstvakantie gaan we waarsschijnlijk naar Griekenland en mijn camera moet natuurlijk mee.
        We gaan daar terplaatse een 4X4 huren.

        Wat neem ik volgens jullie het beste mee?
        alles.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Griekenland, welke lenzen?

          Ik zou toch maar is kijken naar een nieuwe fotorugzak waar alles in past samen met een nieuwe groothoek lens
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Griekenland, welke lenzen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Ik zou toch maar is kijken naar een nieuwe fotorugzak waar alles in past samen met een nieuwe groothoek lens
            Volgens mij is een nieuwe zak niet direct nodig hoor, in m'n drie zakken met uitzondering van m'n DIY past alles.
            Die groothoek heb ik inderdaad nodig maar voor de moment heb ik daar nog een beetje te weinig geld voor

            Bedankt alleszins voor de reactie's
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

            Comment


            • #7
              Re: Griekenland, welke lenzen?

              Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
              Volgens mij is een nieuwe zak niet direct nodig hoor, in m'n drie zakken met uitzondering van m'n DIY past alles.
              Die groothoek heb ik inderdaad nodig maar voor de moment heb ik daar nog een beetje te weinig geld voor

              Bedankt alleszins voor de reactie's
              Heb je een kitlens? Dan heb je al wat meer groothoek. Anders heb ik er wel eentje in de aanbieding. Moet er niet zoveel voor hebben. Heb namelijke via 2 andere lenzen al het bereik van 18-55.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Griekenland, welke lenzen?

                Wel ik denk dat ik de mijne ga terug kopen voor voorlopig wat breder te kunnen gaan.
                Bedankt voor de tip
                Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                Comment

                Working...
                X