Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dilemma, de juiste lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dilemma, de juiste lens

    Hallo,

    Ik sta in grote twijfel tussen 3 lenzen:
    - sigma 17-70 macro
    - sigma 18-50 macro
    - canon 17-40 "L"

    mijn huidige camera is een canon 450D

    Nu dacht ik, ik heb het gevonden ga voor de sigma 17-70, eenmaal in de fotozaak zij de verkoper dat de 18-50 macro veel beter was en ook een hogere reeks. Dacht EX
    Nu op het internet vindt ik veel problemen over de 18-50 ivm de scherpstelling, dat dit niet correct scherpstelt soms. Wat raden jullie nu aan met al jullie ervaring?

    Budget is een beetje een probleem anders wast rap beslist en ging ik voor de canon. Dat echt niet anders kan, en de canon steekt er echt met kop en schouders uit, dan maak ik wel een extra aanslag op mijn rekening. Ik hoor het graag van jullie.

    groeten en alvast bedankt
    http://www.flickr.com/photos/MacObsession
    http://www.macobsession.be

  • #2
    Re: Dilemma, de juiste lens

    Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik sta in grote twijfel tussen 3 lenzen:
    - sigma 17-70 macro
    - sigma 18-50 macro
    - canon 17-40 "L"

    mijn huidige camera is een canon 450D

    Nu dacht ik, ik heb het gevonden ga voor de sigma 17-70, eenmaal in de fotozaak zij de verkoper dat de 18-50 macro veel beter was en ook een hogere reeks. Dacht EX
    Nu op het internet vindt ik veel problemen over de 18-50 ivm de scherpstelling, dat dit niet correct scherpstelt soms. Wat raden jullie nu aan met al jullie ervaring?

    Budget is een beetje een probleem anders wast rap beslist en ging ik voor de canon. Dat echt niet anders kan, en de canon steekt er echt met kop en schouders uit, dan maak ik wel een extra aanslag op mijn rekening. Ik hoor het graag van jullie.

    groeten en alvast bedankt

    de sigma 17-70 is een populaire lens met een goede naam. je kan er geen miskoop mee doen.

    ps, naar verkopers moet je nooit luisteren (4/5 kans dat die toch uit hun nek aan het lullen zijn)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Dilemma, de juiste lens

      weet niet wat je budget is, maar misschien een tweedehands Canon.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Dilemma, de juiste lens

        Je kan anders ook eens kijken naar de tamron 17-50 2.8.
        Ik heb die vroeger mijn 40D ook gehad en was echt een scherp lensje met goede prestaties voor zijn geld...
        Spijtig dat het niet bruikbaar is op FF maar als je niet direct van plan bent om over te schakelen valt die tamron zeker en vast te overwegen.

        Comment


        • #5
          Re: Dilemma, de juiste lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          de sigma 17-70 is een populaire lens met een goede naam. je kan er geen miskoop mee doen.

          ps, naar verkopers moet je nooit luisteren (4/5 kans dat die toch uit hun nek aan het lullen zijn)
          inderdaad verkopers, was een zeer onvriendelijk iemand trouwens. Blijkbaar heeft hij wel een beetje gelijk want de 18-50 komt in vergelijking met de canon er bijna het zelfde uit. Op sommige testen is het wel te zien en is het verschil groot, op andere te verwaarlozen.

          De vraag is dat deze kleine kwaliteits verschillen de prijs waard zijn en verlies ook nog eens 10 mm.
          Denk dat het eerder een probleem is om een goede copie te hebben van de sigma, soms zijn de hoeken erg slecht en verschillend tegenover elkaar. Daaraan zie je dat canon daarin toch beter scoort en veel minder faulty lenzen heeft.


          groeten
          http://www.flickr.com/photos/MacObsession
          http://www.macobsession.be

          Comment


          • #6
            Re: Dilemma, de juiste lens

            De Canon 17-40 L heb ik gehad maar omdat de 24-105 L voor 99% van de tijd op mijn toestel zat, heb ik deze met veel spijt verkocht om een 50mm prime te kopen.
            Die 17-40 L is een uitzonderlijk scherp objectief met een heel goed contrast en mooie kleurweergave. Dit kan nooit een miskoop worden.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Dilemma, de juiste lens

              inderdaad dat denk ik ook, alleen kost deze 406 euro meer dan de sigma 17-70.
              De vraag is hier natuurlijk of het die waard is. Ik denk dat je een GOEDE kopie hebt van de sigma, er weinig tranen gaan vallen. Met een slecht exemplaar vrees ik er een beetje voor. Heb daarjuist weer testen gezien tussen de bijde sigma's en das echt dag en nacht verschil soms, soms wint de 18-50 soms met grote voorsprong de 17-70. Nu dat je 1 lens koopt zul je dus nooit het verschil zien en kan je niet gaan vergelijken. Ik heb een kitlens van canon de 18-55 EFS en wil daar absoluut boven zitten, dat kitlensje geeft geen goed resultaat behalve bij dichtbij opname. Nu het gebruik zou 60% landschappen zijn en oude straatjes (we trekken naar de provence). Nu de 17-70 zit aardig boven de kitlens

              groeten
              http://www.flickr.com/photos/MacObsession
              http://www.macobsession.be

              Comment


              • #8
                Re: Dilemma, de juiste lens

                Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                Je kan anders ook eens kijken naar de tamron 17-50 2.8.
                Ik heb die vroeger mijn 40D ook gehad en was echt een scherp lensje met goede prestaties voor zijn geld...
                Spijtig dat het niet bruikbaar is op FF maar als je niet direct van plan bent om over te schakelen valt die tamron zeker en vast te overwegen.
                Mee eens, ook gehad (op Minolta) maar prima kwa prijs/kwaliteit.

                Comment


                • #9
                  Re: Dilemma, de juiste lens

                  beter dan de sigma's?

                  groeten
                  http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                  http://www.macobsession.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dilemma, de juiste lens

                    Een review van de tamron 17-50 kan je HIER terugvinden...
                    Moest deze op mijn 5D werken, dan had ik die nooit weggedaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dilemma, de juiste lens

                      [QUOTE=MacObsession;2243443
                      daIk heb een kitlens van canon de 18-55 EFS en wil daar absoluut boven zitten, dat kitlensje geeft geen goed resultaat behalve bij dichtbij opname. Nu het gebruik zou 60% landschappen zijn en oude straatjes (we trekken naar de provence). Nu de 17-70 zit aardig boven de kitlens

                      [/QUOTE]

                      Als je denkt dat die Sigma 17-70 ook maar 1 streepje beter is dan de 18-55 S ga je bedrogen uitkomen.
                      Weggegooid geld.
                      Maak beter een echte sprong vooruit, maar dat gaat ook serieus geld kosten, maar beter dat dan 4x zoveel uitgeven als de kitlens voor produkten die niet signifikant beter zijn.

                      Over de 17-40 in vergelijking met de 18-55 IS is op een Duits forum een heel topic gaande, met als voorlopige consensus, dat de 18-55 zelfs wat scherper is, maar wat toegeeft met contrast en kleuren.

                      Het is natuurlijk mogelijk dat jouw 18-55 gewoon een slecht exemplaar is, dat komt voor (ook bij Sigma......)
                      Last edited by Keeskanon; 8 mei 2009, 17:33.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dilemma, de juiste lens

                        Ik heb sinds kort ook een EF-S 18-55 IS voor op de 40D (dat is mijn "lichtgewicht" wandelsetje), en die presteert heel goed. Het is inderdaad best mogelijk dat de scherpte in de buurt zit van de 17-40 f4 L, en de kitlens heeft dan ook nog een voordeel met de beeldstabilisatie. Die kitlens moet je niet (zoals de eerste EF-S 18-55) minstens op f8 gebruiken om scherpe foto's te maken, dat gaat ook zonder problemen met het diafragma volledig open.

                        De 17-40 f4 L heeft wel een wat snellere AF, en ze is veel degelijker gebouwd (maar als dat kitlensje stukgaat, dan vervang je dat gemakkelijk voor 100 euro).

                        De Sigma 18-50 f2,8 EX DC heb ik vroeger nog gehad, en die was volledig open vrij scherp, op f4 even scherp als de Canon 17-40 f4 L.
                        Maar dat was er eentje van de eerste serie, en die had scherpstelproblemen op de 20D in combinatie met het scherpstellichtje van de flitser. Zonder flitser was er geen probleem, zelfs niet als er zo weinig licht was dat het nog net lukte om automatisch scherp te stellen. Met de flitser en het scherpstellichtje uitgeschakeld waren er ook geen problemen.

                        Met een iets nieuwere versie van de Sigma 18-50 f2,8 EX DC zou je geen problemen mogen hebben.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dilemma, de juiste lens

                          ik heb het hier al eens verteld: heb 2 sigma's: 24-70 2.8 en 70-200 2.8 allebei ex.
                          beiden voor aankoop uitgebreid vergeleken met de Nikon broertjes.
                          de Sigma's zijn haarscherp en steken perfect in elkaar. De nikons natuurlijk ook.
                          De prijzen zijn een lachertje vergeleken met Canon en Nikon. Als er al een kwaliteitsverschil is dan heb ik het nog niet gevonden.
                          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                          www.bertofotografie.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dilemma, de juiste lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                            ik heb het hier al eens verteld: heb 2 sigma's: 24-70 2.8 en 70-200 2.8 allebei ex.
                            beiden voor aankoop uitgebreid vergeleken met de Nikon broertjes.
                            de Sigma's zijn haarscherp en steken perfect in elkaar. De nikons natuurlijk ook.
                            De prijzen zijn een lachertje vergeleken met Canon en Nikon. Als er al een kwaliteitsverschil is dan heb ik het nog niet gevonden.
                            tja, het verschil zit hem in de diversiteit tussen de exemplaren

                            ik heb 1x een sigma 70-200 2.8 gehad die onbruikbaar was op f2.8 (echt onbruikbaar, je kon amper iets doen met de foto's)
                            mijn tweede sigma 70-200 2.8 was op 2.8 scherper dan mijn canon 70-200 2.8

                            De AF snelheid van Sigma kwam wel nog niet aan de tenen van die van Canon...


                            MacObsession, als ik van jou was, zou ik een keuze maken tussen de Tamron 17-50 en de Sigma 17-70. Tenzij je naar FF wil, dan moet je de Canon 17-40 kopen
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dilemma, de juiste lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                              Als er al een kwaliteitsverschil is dan heb ik het nog niet gevonden.
                              Wat niet is kan nog komen, tegen mij moeten ze alvast van geen Sigma meer spreken, ik was daar helemaal niet tevreden over, wie Sigma/Tamron/Tokina en noem maar op koopt doet dat voor de prijs, maar blijft naar merkeigen topglas verlangen.

                              Comment

                              Working...
                              X