Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 70-300VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 70-300VR

    Is het normaal dat deze lens toch opvallend veel lawaai maakt indien de VR aan staat? Iemand ervaringen mee?

  • #2
    Re: Nikkor 70-300VR

    Gewoon een soort "klik" als 'm aan/uit gaat, en tijdens een licht gezoem. Niet storend.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 70-300VR

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyerb Bekijk bericht
      Is het normaal dat deze lens toch opvallend veel lawaai maakt indien de VR aan staat? Iemand ervaringen mee?
      VR maakt lawaai. "Opvallend veel" is een subjectief begrip, wat het een beetje moeilijk maakt om dit via een forum te beoordelen. Heb je andere VR objectieven? Zijn die stiller?
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 70-300VR

        mijn 16-85mm VR is veel stiller, maar misschien dat dit te wijten is aan het feit dat op die brandpuntsafstanden VR nu eenmaal minder snel geactiveerd wordt?

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 70-300VR

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          VR maakt lawaai.
          VR maakt geluid, geen lawaai. Een straaljager maakt lawaai en dat is weer wel geluid.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 70-300VR

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            VR maakt geluid, geen lawaai. Een straaljager maakt lawaai en dat is weer wel geluid.
            Als je er dicht genoeg met je oor tegen zit wordt het wel lawaai... Als we dan toch moeilijk gaan doen.

            @TS: Zolang je lens z'n werk doet zou ik me geen zorgen maken.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 70-300VR

              ok! bedankt voor de reacties!

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor 70-300VR

                Hoe is je AF ingesteld ?

                mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor 70-300VR

                  M/A, waarom?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor 70-300VR

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyerb Bekijk bericht
                    M/A, waarom?
                    Klopt dit wel? Het lijkt alsof M staat voor manual (normaal zie je MF= manual focus) en A voor auto (ook hier is AF= autofocus). M/A zou volgens mij dan betekenen: keuze tussen M(anual) of A(uto). In dat geval kun je toch niet in beide modi tegelijk staan?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor 70-300VR

                      Dat klopt wel, M/A wil gewoon zeggen dat ie op autofocus staat maar dat je wel nog manueel kan scherpstellen. (zie foto)
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor 70-300VR

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Klopt dit wel? Het lijkt alsof M staat voor manual (normaal zie je MF= manual focus) en A voor auto (ook hier is AF= autofocus). M/A zou volgens mij dan betekenen: keuze tussen M(anual) of A(uto). In dat geval kun je toch niet in beide modi tegelijk staan?
                        M/A staat bij Nikon voor autofocus met manuele focus overname Je zal dit op de betere AF-S objectieven terugvinden.

                        Op de duurdere exemplaren zit zelfs een A/M en M/A modus waarbij de eerste prioriteit geeft aan AF en de tweede aan MF
                        Last edited by frank207be; 6 mei 2009, 17:51.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor 70-300VR

                          Dank voor de uitleg. Goed om weten. Leek mij iets vreemds, maar ja: ik ken niets van Nikon, hé. Vraag me af of er een Canon-tegenhanger bestaat.

                          PS: wat wel bestaat is een tegenhanger van VR bij Canon, nl. IS, en Matthias heeft ook geluidsoverlast. HIER
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor 70-300VR

                            Je kan in het menu van je kamera scherpstel stand instellen
                            AFA - AFS - AFC- OF M.
                            Als je instelling op AFC staat blijft je lens continu scherpstellen wat een beetje lawaai maakt. Instellen op AFA en probleem is opgelost.

                            mvg Yves.
                            What you see is what you get

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor 70-300VR

                              Niet volledig juist. In het menu kun je kiezen uit AF-A, AF-C en AF-S. Op de body zit een schakelaar met keuze AF en M.

                              Wat TS hoort is inderdaad het VR geluid. Ik heb ook de 16-85VR en de 70-300VR, en merk inderdaad ook dat de 70-300VR meer geluid maakt. Niks om je zorgen over te maken.

                              Comment

                              Working...
                              X