Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

suggesties portretlensje voor sony alfa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • suggesties portretlensje voor sony alfa

    Hallo Allemaal,

    Fijn dat je mijn berichtje lezen wil. Ik bezit de sony a100 en zoek daar een lensje voor als de tamron 28-75 f2.8 maar deze zijn er niet voor minolta/sony als ik het goed heb. Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven want dat is de camera niet waard.

    Ik heb nu de sigma 18-200 3.5/6.3 maar dit vind ik geen goede lens.

    Ik hoop dat jullie nog een goede tip hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Ingrid

  • #2
    Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

    er bestaat een Sigma in die range (28-70 f2.8). Ik heb die en ben er zeer tevreden over.

    G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

    Comment


    • #3
      Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

      De Tamron 28-75 2.8 is er wel met een A-mount, niet overdenken en gelijk kopen een gweldige lens.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

        Ha Geert,

        En gebruik jij je sigma ook voor de sony? En hoe is de kleur/snelheid en scherpte van de lens?

        Hans jij ook bedankt, ze zijn er dus toch wel.

        Comment


        • #5
          Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

          De lens die jij noemt van Tamron is er inderdaad ook in een Minolta en Sony vatting. Hij komt ook regelmatig langs op marktplaats. Een prima lens, kun je je geen buil aan vallen. Hij is beter dan de vergelijkbare Sigma. Wel heeft Sigma sinds kort een versie met ingebouwde AF motor (HSM), maar die is een stuk duurder.
          Overigens, ook op jouw camera merk je het verschil tussen een matige en een goede lens. Dus een lens als de Tamron is ie zeker waard. en als je eens een andere body koopt heb je in ieder geval al een goede lens erbij.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

            Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
            Ha Geert,
            En gebruik jij je sigma ook voor de sony? En hoe is de kleur/snelheid en scherpte van de lens?
            jaja, eerst op een A300 en sinds kort op een A700.
            Qua scherpte geen probleem, maar in de winkel wel testen. De kleur vind ik neutraler dan mijn Minolta glas.
            Ik gebruik ze overlappend met een Minolta 17-35mm f2.8/4

            G
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment


            • #7
              Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

              Mijn voorkeur gaat ook voor de Tamron 28-75 F2.8, schitterende lens voor relatief weinig geld!

              Comment


              • #8
                Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

                Sony heeft trouwens een eigen 28-75mm f/2.8 prototype laten zien, maar naar alle waarschijnlijkheid is dit een (zeer) lichtjes aangepaste versie van de Tamron.
                Deze lens staat momenteel 2e op mijn verlanglijstje .
                about.me/stijnv

                Comment


                • #9
                  Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

                  Ik heb pas de Tamron 28-75 en de Sigma 24-70 vergeleken op een D700 en ik moet zeggen de Tamron was op alle fronten beter: scherper op 2.8, contratrijker, snellere af, stillere af en in het algemeen de voordelen: lichter, veel kleiner filtermaat(67->82), kleiner. Nadelen: de Tamron wordt veel grote tijdens het zoomen en de Sigma nauwelijks en de Sigma ziet en voelt veel degelijker, niet dat er iets mis is met de Tamron.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: suggesties portretlensje voor sony alfa

                    hjanssen,

                    dank je wel, hier kan ik wat mee

                    Comment

                    Working...
                    X